بهترین نرم افزار مدیریت تولید چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین نرم افزار مدیریت تولید به‌نوعی ستون فقرات انقلاب چهارم صنعتی است. این نرم افزارها باعث خودکارسازی فرایندها می‌شوند و آن‌ها را توسط هوش مصنوعی مدیریت می‌کند. نرم افزارهای مدیریت تولید در کنار پیشرفت‌های فناوری در حال تغییر مفهوم و شکل تولیدی است که ما می‌شناسیم. پیشرفت سریع سایر فناوری‌ها مانند تجزیه‌وتحلیل درلحظه‌ ابر داده‌ها (Big Data) یا استفاده از راهکارهای مبتنی بر VR برای آموزش کارکنان یا طراحی و استفاده از تجهیزات فناورانه، بیش‌از پیش فهرست نیازهای نرم افزاری صنایع را بزرگ‌تر می‌کند.

نرم افزارهای مدیریت تولید به مراحل مختلف چرخه تولید کمک می‌کنند: از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و حسابداری گرفته تا مدیریت فرایندهای کف کارخانه، زمان‌بندی، ردیابی زمان مصرف‌شده، مدیریت موجودی و برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP). نرم افزارهای جامع مدیریت تولید مجموعه‌ای از نرم افزارهای مختلف هستند از جمله نرم افزار نگهداری و تعمیرات، نرم افزار برآورد تولید، نرم افزار مدیریت موجود و... .

در این بین باید به نرم افزار برنامه ریزی تولید هم اشاره کنیم. این نرم افزار برای تسهیل فرایندهای برنامه ریزی، از برنامه ریزی منابع تولید تا انبار و حمل‌ونقل به کسب‌وکارهای تولیدی کمک می‌کند. 

این نوشتار پنج نکته را به شما می‌گوید که برای داشتن یک کسب‌وکار سود‌ده و استفاده بهنیه از نرم افزارها باید به خاطر داشته باشید. این نکات به کارآمدتر شدن عملیات تولید شما کمک می‌کند.

بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی به یک دلیل واژه بهترین را با خود حمل می‌کند. این نرم افزار باید امکان ارتباط یکپارچه بین بخش‌های اصلی و فرعی تولید را فراهم کند. بخش‌های اصلی مثل مدیریت و برنامه‌ریزی منابع تولید، مدیریت کارکنان، انبارداری، خط تولید و بخش‌های فرعی مثل مدیریت مالی، فروش و بازاریابی. نرم افزار مدیریت تولید که این ویژگی‌ها را داشته باشد به‌عنوان بهترین شناخته می‌شود یا در فهرست بهترین‌ها جای دارد. علاوه‌ بر این‌ها نرم افزار تولید باید امکان نظارت دقیق بر فرایندها و شناسایی گلوگاه‌ها را بدهد. کارآمدی عملیات تولید، بالا رفتن بهره‌وری نیروها، افزایش چابکی و منعطف‌ شدن تولید همگی نتایج استفاده از این نرم افزار در سازمان‌ها است.

در ایالات متحده، تولید حرف اول را در ایجاد ثروت می‌زند. این حوزه در سطوح مختلف در حال تغییر است. یکی از روندهای قابل‌توجه در ایالات متحده حرکت شرکت‌ها به سمت مدل‌های B2B2C است. مدل‌هایی که در تلاشند تا نیاز مشتری را بهتر درک کنند و خدمات‌رسانی به آن‌ها را بهبود دهند.

اما مهم‌تر از همه این‌ها، فناوری است که پیوسته در حال تغییر شکل تولید است. نرم افزارهای مدیریت تولید، فناوری‌های خودکارسازی و راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات، آن‌چه را که برخی انقلاب چهارم صنعتی می‌نامند، تقویت می‌کنند. از ابرداده‌ها تا واقعیت مجازی، تولید در حال تجربه یک تحول فنی و زیرساختی است که نتیجه آن بهبود بهره‌وری و ایمنی کار است.

به منظور استفاده حداکثری از این تغییر، کسب‌وکارها به سمت استفاده از نرم افزارهای مدیریت تولیدی حرکت می‌کنند که قدرت پردازش و توان مدیریت بالایی داشته باشد. راه‌حل‌های نرم افزاریِ فنی می‌توانند در بسیاری از زمینه‌های چرخه تولید کمک بزرگی باشند: از برنامه‌ریزی کف فروشگاه و ردیابی زمان گرفته تا موجودی، حسابداری و برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP). برای کمک به شما در بهره‌گیری از مزایای پیشرفت‌های فناوری، فهرستی شش‌تایی از بهترین نرم‌ افزار تولید و بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی را آماده کرده‌ایم که می‌تواند کسب‌وکار شما را به انقلاب چهارم صنعتی وارد کند.

 

بهترین نرم افزار مدیریت تولید

 

اصلی‌ترین هدف نرم افزارهای مدیریت تولید برای کسب‌وکارها چیست؟

دستگاه‌ها و تجیهزات کنترل دستی، همیشه در برابر سیستم‌های هوشمند و خودکار، عملکرد خود را از دست می‌دهند. با این‌حال اگر شما خط تولیدی دارید که از چندین ماشین مختلف تشکیل شده است و برای هرکدام از آن‌ها نرم افزار جداگانه‌ای دارید، اطمینان از یکپارچگی بین این نرم افزارها کار سختی است. شاید بتوان گفت هدف اصلی بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی دیجیتالی‌کردن کسب‌وکارهاست.

این‌جاست که بهترین نرم افزار مدیریت تولید به میدان می‌آید و مدیریت دستگاه‌ها و خطوط تولید را آسان‌تر می‌کند. این یک مرحله اجتناب‌ناپذیر تکامل سازمان است. چرا؟ به این دلایل:

  1. عملکرد بهتر از رقبا؛ وقتی از نرم‌ افزارهای مدیریت تولید استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی یا مدیریت هر فرایند، فقط به زدن تیک چند چک باکس نیاز دارد. نه بیش‌تر و نه کمتر. سرعت شما در آزمون و خطای فرایندها بیش‌تر می‌شود و سریع‌تر به عملکرد بهتری دست می‌یابید. در نهایت از رقبای خود که با فناوری کمتر آشنا هستند بهتر عمل می‌کنید.
  2. تمرکز مدیریت داده‌ها؛ هنگامی که داده‌های چندین سنسور و سیستم در سراسر تأسیسات شما به‌طور خودکار توسط نرم‌ افزارهای مدیریت تولیدِ متمرکز، ذخیره و پردازش می‌شوند، بسیاری از فرایندهای مهم شما، آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه می‌شوند. مثل: مدیریت موجودی و کنترل هزینه‌ها، شناسایی سریع ضایعات، کاهش نظارت بر گردش دارایی و مقدار نگهداری مواد و موجودی پیش‌بینی‌شده.
  3. پوشش گسترده بازار؛ توانایی پیکربندی سریع فرایندهای تولید شما را قادر می‌سازد تا قسمت‌های بیش‌تری از بازار را پوشش دهید. فناوری‌هایی مانند چاپ سه بعدی و تولید بر اساس تقاضا به تولیدکنندگان امکان می‌دهد مجموعه‌ای محدود از هر کالایی را متناسب با خواسته‌های منحصربه‌فرد مشتری تولید کنند. بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی باید به شما کمک کند بتوانید بیشترین سهم بازار را در اختیار بگیرید.
  4. کاهش تاثیر شکاف مهارتی کارمندان؛ در سازمان‌های تولیدی که تولید در آن یک جریان مهم است، یک چالش ناپیدا وجود دارد؛ مسن‌ترها و قدیمی‌ترها تمایلی به یادگیری تکنیک‌های جدید ندارند و جوانان به‌ندرت تولید را به‌عنوان شغل همیشگی خود انتخاب می‌کنند. این منجر به شکاف مهارتی در سازمان می‌شود. انتظار می‌رود شکاف مهارتی تا سال 2028 باعث زیان 454 میلیارد دلاری در تولید ناخالص داخلی ایالات متحده شود. خودکارسازی فرایندهای تکراری از طریق نرم افزارهای مدیریت تولید به کاهش خطای انسانی و بهینه‌سازی نگهداری دارایی کمک می‌کند. در یک کلام، استفاده از نرم افزارها از آن‌جایی که بسیاری از فرایندها را خودکار می‌کند، تاثیر شکاف مهارتی را کم می‌کند.

با این حال، اگر نرم افزارهای مدیریت تولید نتوانند تمام مراحل عملیات تولید از جذب مشتری و شروع تولید محصول تا اجرای قرارداد و تحویل محصول به مشتریان را پوشش دهند، پیاده‌‌سازی آن‌ها در سازمان تاثیری نخواهد داشت.

 

با «ثمر»، نرم افزار تخصصی تولید تیم‌یار آشنا شوید

متفاوت، منعطف، دقیق و کاربردی با انواع گزارش‌های تخصصی تولید.

سربلند در آزمون مجموعه‌‌های تولیدی و صنعتی کشور.

نرم افزار ثمر

 

نرم افزار مدیریت تولید و خودکارسازی فرایندها

چه به‌دنبال بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی باشید چه نرم افزارهای معمولی، فارغ از اهداف هرکدام، همه‌ آن‌ها بخش‌های مشترکی دارند. از جمله:

  • CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری؛
  • MRP  یا برنامه‌ریزی مواد مورد نیاز؛
  • QMS  یا سیستم‌های مدیریت کیفیت؛
  • MES  یا ساخت سیستم‌های اجرایی؛
  • ERP  یا برنامه ریزی منابع سازمانی؛

رایج‌ترین نرم افزارهای تولید MRPها و ERPها هستند. MRP می‌تواند عنوان بهترین نرم‌ افزار مدیریت تولید برای کسب‌وکارهای کوچک باشد. این نرم افزار صورت‌حساب‌های مواد، مدیریت موجودی، سفارش‌دهی، زمان‌بندی شیفت کارمندان و انواع وظایف مرتبط با تولید را مدیریت می‌کند. ERP برای تولیدکنندگان بزرگ یا آن‌هایی که سرعت رشد سریعی را تجربه می‌کنند ضروری است. این راهکار از جمله نرم افزارهای مدیریت تولید است که تمام ماژول‌های مورد نیاز برای مدیریت تمام مراحل چرخه عمر محصول را فراهم می‌کند، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی خط تولید یک محصول جدید، برنامه‌ریزی خودکار تامین و مصرف مواد، تعریف و مدیریت چرخه‌های تولید و زمان‌بندی و غیره. بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی معمولا آن‌هایی هستند که به‌‌صورت یکپارچه هرآن‌چه نیاز است را در اختیار صنایع تولیدی قرار دهد.

 

آخرین نسخه نرم افزارهای مدیریت تولید: نرم افزار مدیریت تولید و عملیات با پرینت سه بعدی

بهترین نرم افزار مدیریت تولید، این روزها هم‌گام با فناوری‌های روز توسعه یافته‌اند. امروزه به معنای واقعی کلمه هر سازنده‌ای می تواند از پرینترهای سه بعدی با نرم افزارهای تخصصی چاپ سه بعدی برای طراحی و نمونه‌سازی سریع محصولات جدید یا تولید سری‌های محدود برای سفارش‌های کوچک مقیاس استفاده کند. پرینت سه بعدی در صنایع مختلف از آموزش و ساخت ساختمان گرفته تا قطعات یدکی خودرو و ساخت سلاح گرم قابل استفاده است. آمارها نشان می‌دهد که استفاده از چاپ سه بعدی باعث کاهش زمان عرضه محصول به بازار برای 93 درصد از شرکت‌هایی که از آن استفاده کرده‌اند شده است. از طرف دیگر، کسب‌وکارها می‌توانند با شرکت‌های تولید مواد افزودنی که به شیوه تولید بر اساس تقاضا کار می‌کنند، همکاری کنند.

بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی باید توسعه‌پذیر باشد. یعنی با توجه به نیاز صنایع در هر دوره از رشد سازمان، بخش‌های مختلف آن توسعه یابند و نیازهای سازمان را برطرف کنند.  

 

بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی

 

تولید به عنوان یک خدمت؛ MaaS

نرم افزارهای مدیریت تولید در حال پوست‌اندازی‌ و کامل‌شدن هستند. یکی از مهم‌ترین تغییرات این نرم افزارها ارایه یک رویکرد جدید است: MaaS یا تولید به‌عنوان خدمت. چندین رویکرد نوآورانه در MaaS وجود دارد که به تعریف مجدد فریندهای تولید کمک می‌کند و به کسب‌و‌کارهای تولیدی اجازه می‌دهد عملکرد بهتری داشته باشند. بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی معمولا ترکیبی از این رویکردها را ارایه می‌دهد. MaaS در این حوزه‌ها به کمک تولید می‌آید:

  • کاهش هزینه‌ها؛ پورتال‌های آنلاین برای مدیریت زنجیره تامین که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به سرعت تامین‌کنندگان مناسب را پیدا، انتخاب و مدیریت کنند. نکته مهم این‌که در مقایسه با بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی و زنجیره تامین، این راهکارها هزینه بسیار کمتری دارند.
  • سیستم‌های CAD یا طراحی به کمک رایانه؛ که با کتاب‌خانه‌های آماده حاوی طرح‌های از پیش آماده، به‌راحتی قابل تنظیم برای هزاران قطعه معمولی هستند. به این ترتیب شرکت‌های تولیدی می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای مدیریت تولید، هزینه‌های توسعه محصول را به میزان قابل توجهی کم کنند. چراکه دیگر نیاز ندارند تمام فرایند طراحی را از ابتدا آغاز کنند. باید گفت که برای این ابزارها هزینه‌های ثابتی وجود ندارد، اما معمولا گران هستند.
  • استفاده از زیرساخت‌های مطمئن؛ در حال حاضر شرکت‌های بزرگی به ارایه MaaS می‌پردازند. شرکت‌هایی متخصص در طراحی و مدیریت توسعه محصول در حوزه برون‌سپاری. این مهم نیاز به خرید سیستم‌های گران‌قیمت CAD یا سرمایه ‌گذاری در توسعه یک سیستم سفارشی PLM  (مدیریت چرخه عمر محصول) را از بین می‌برد. معمولا بهترین نرم افزار مدیریت تولید به‌صورت توسعه پذیر ارایه می‌شود تا تمام این ویژگی‌ها را در خود داشته باشند.

 

نرم افزارهای مدیریت تولید و استفاده از اینترنت اشیا

اینترنت اشیا ترکیبی از سخت‌افزار، نرم‌افزار و اینترنت است که منجر به ایجاد محیط فناورانه‌ پیشرفته‌تری می‌شود. این فناوری با سرعت ثابتی رشد می‌کند و انتظار می‌رود تا سال 2025 حدود 6 تریلیون دلار ارزش داشته باشد. نرم افزارهای مدیریت تولید با استفاده از پلتفرم‌ها و راه‌حل‌های IoT، به شرکت‌ها کمک می‌کنند کارخانه‌های هوشمند خود را با چرخه‌های تولید و مدیریت موجودی مکانیزه اجرا کنند. از هر 10 تولیدکننده، 9 نفر معتقد است چنین کارخانه‌های هوشمندی به آنها کمک می‌کند تا زنجیره تامین خود را اصلاح و کارآمدتر کنند. بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی می‌تواند به انواع ابزاهای هوش مصنوعی، تحلیل داده، هوش کسب‌وکار (BI)، اینترنت اشیا (IoT) و... مجهز شود. درواقع نرم افزاری که واژه «بهترین» را یدک می‌کشد باید این ویژگی‌ها را داشته باشد.

 

چگونه بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی را انتخاب کنم؟

حالا که با رویکردهای اصلی خودکارسازی در سازمان‌ها با استفاده از نرم افزار آشنا شدید، می‌توانید نیازهای کسب‌وکار خود را تجزیه‌و‌‌تحلیل کنید و تصمیم بگیرید که کدام فرایندها را می‌توان به ارایه‌دهندگان نرم افزارهای خاص برون‌سپاری کرد و کدام را باید از داخل سازمان‌ و با نرم‌ افزارهای انحصاری مدیریت کرد. برای انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی در ابتدا و پیش از هرکاری باید سه قدم بردارید:

  • درباره انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی باید بر اساس میزان یکپارچه‌سازی، قیمت و سفارشی‌سازی (انعطاف‌پذیری) تحقیق کنید؛
  • میزان عملیاتی بودن عملکرد‌های ارائه‌شده توسط سازنده نرم افزار را به‌دقت بررسی کنید؛
  • متخصصان و ارایه‌کنندگان درجه یک نرم افزار تولید را پیدا و با آن‌ها مذاکره کنید. این متخصصان با بِه‌روش‌های حوزه‌های مختلف آشنایند و به شما کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین نرم افزار را برای موارد خاص خود انتخاب و آن را به‌راحتی در عملیات تولید خود پیاده‌سازی کنید؛

فناوری‌های پیشرفته، در حال حاضر، انقلابی در تولید ایالات متحده ایجاد و به کسب‌و‌کارها کمک کرده تا تولید خود را در سال 2019 و پس از آن با روش‌ها و ابزارهای نوآورانه رشد دهند.

از مدیریت و برنامه ریزی کف فروشگاه گرفته تا ردیابی زمان تولید و حسابداری، نرم افزارهای مدیریت تولید، پتانسیل بسیار خوبی برای سازمان‌ها دارند. اگر به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش بازده تولید و اثربخشی خود هستید، نرم افزارهایی که در ادامه می‌بینید، اولین ایستگاه شما در مسیر تحول دیجیتال هستند.

 

فهرست بهترین نرم افزار مدیریت تولید

 

فهرست بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی؛ بهترین‌ها را بشناسید

بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی در تمام زمینه‌های تولید اثربخش‌اند. این نرم افزارها کنترل هزینه‌ها و بهبود کارایی و بهره‌وری را برای کسب‌وکارها آسان‌تر می‌کنند. اگر در بخش تولید فعالید، درک چگونگی کارکرد این برنامه‌ها و ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند به شما در تعیین این‌که تولید کدام محصولات برای کسب‌وکارتان ارزشمندتر است کمک کند. در ادامه توضیح می‌دهیم که نرم ‌افزارهای تولیدی چه کار می‌کنند، مزایای استفاده از آن‌ها چیست و چگونه نیازهای شما را برطرف می‌کنند. در فهرستی که بعدتر می‌بینیم، بهترین نرم افزار مدیریت تولید را در جهان یک به یک بررسی می‌کنیم.

 

نرم افزارهای مدیریت تولید چیست؟

نرم افزارهای مدیریت تولید ابزارهایی برای ساده‌تر کردن فرایند تولیدند. این ابزارها عملکردهای زیادی را برای بهبود فرایندها و اجرای پروژه ارایه می‌کنند. بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی می‌تواند فعالیت‌های مختلفی از برنامه‌ریزی تولید گرفته تا مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و تدارکات را خودکارسازی کند.

این به سازمان‌ها اجازه می‌دهد فرایند تولید را بهبود دهند، هزینه‌ها را مدیریت کنند، محصولات را طبق برنامه تحویل دهند، روابط با مشتری را حفظ کنند و سرعت تولید را بالا برند. بهترین نرم ‌افزار مدیریت تولیدی می‌تواند سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) را که چندین فرایند کسب‌وکار را در یک پلتفرم واحد مدیریت می‌کند را هم شامل شود مانند:

  • عملیات؛
  • منابع انسانی؛
  • اقتصاد و حسابداری؛
  • فروش و بازاریابی؛
  • گزارش‌گیری؛
  • تدارکات؛
  • مدیریت زنجیره تامین؛
  • فهرست؛
  • مدیریت پروژه؛
  • و...

 

هنگام انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی باید به چه نکاتی توجه کرد

وقتی فرایند انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت تولید را شروع می‌کنید، سه مورد اصلی وجود دارد که باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید. این موارد عبارتند از: صنعتی که در آن مشغولید، ویژگی‌ها و عملکردهای برنامه و قیمت آن. بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی برای همه صنایع وجود دارند. اما بازارهای خاصی مانند الکترونیک، حمل‌و‌نقل، کالاهای مصرفی و غذا و نوشیدنی ممکن است از نرم افزار‌های خاصی با طراحی خاصی استفاده کنند. عملکرد و ویژگی‌ها یکی‌دیگر از چیزهای مهمی است که باید در نظر داشته باشید. ویژگی‌های نرم افزار ممکن است عملکرد سازمان را بهبود بخشد یا بدتر کند. قیمت‌گذاری نرم افزار آخرین عامل کلیدی است که باید در نظر داشته باشید. این مهم با اندازه سازمان و کاربردهای مورد نیاز آن ارتباط مستقیم دارد.

 

در نرم افزار مدیریت تولید ثمر می‌توانید:

  • مرکزهای کاری و عملیات کاری نامحدود برای واحد صنعتی خود تعریف کنید،
  • تعداد نامحدودی خط تولید و نمودار فرایند عملیات (OPC) تعریف کنید،
  • برآورد تولید و سربرنامه تولید (MPS) واحد صنعتی خود را به‌شکلی مکانیزه انجام دهید،
  • برنامه‌ریزی مواد مورد نیاز (MRP) فرایند تولید خود را به‌شکلی عاری از خطا انجام دهید،
  • به‌شکلی دقیق و منعطف برای خطوط تولید واحد صنعتی خود برنامه‌ریزی تولید انجام دهید،
  • با تجمیع خودکار اطلاعات OPCها، MPSها و MRPها در لحظه برای خطوط تولید دستور تولید صادر کنید،
  • به‌شکلی دقیق و چابک ثبت عملکرد تولید (کنترل کیفیت، دوباره‌کاری‌ها و توقفات تولید) انجام دهید،
  • تعداد نامحدودی بازه زمانی گزارش‌گیری برای فرایندهای مختلف تولید خود تعریف کنید.

 

۱۵ تا از بهترین نرم افزار مدیریت تولید را بشناسید

در ادامه به معرفی 15تا از بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی می‌پردازیم که می‌توانند به سازمان تولیدی شما کمک کنند:

1. Fishbowl

Fishbowl یکی از بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی برای مشاغل کوچک و متوسط ​​است. این نرم افزار قابلیت‌های مدیریت پیشرفته انبار را ارایه می‌دهد. از ویژگی‌های آن می‌توان به مدیریت موجودی، برنامه‌ریزی موارد مورد نیاز و مدیریت سفارش‌ها و جریان‌های کار اشاره کرد. Fishbowl قادر است موجودی را با ارائه موجودی درلحظه در چندین انبار ارایه و پیش‌بینی کند. این نرم افزار از روندهای فروش گذشته استفاده می‌کند تا به سازمان دید روشنی از آینده و نوع و حجم خرید مواد اولیه بدهد. این برنامه با بسیاری از سیستم های شخص ثالث و خدمات تجاری ادغام می شود. این نرم افزار را می‌توان بهترین نرم افزار مدیریت تولید هم دانست.

 

2. Netsuite

Netsuite یک نرم افزار حسابداری ابری است که عملکرد مالی و عملیات سازمان‌ها را با هراندازه‌ای در تمام صنایع مدیریت می‌کند. ماژول‌های این نرم افزار شامل حسابداری، مدیریت موجودی و CRM است. این نرم افزار تجزیه‌وتحلیل جریان نقدی درلحظه را برای کمک به مدیریت مالی انجام می‌دهد و دارای ویژگی‌هایی از جمله دفتر کل، مدیریت مالیات و تجزیه‌وتحلیل حسابهای دریافتنی و پرداختنی است. این اپلیکیشن همچنین شامل سیستمی برای مدیریت زنجیره تامین سازمان است. از Netsuite به‌عنوان کامل‌ترین نرم افزار ERP ابری و بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی در جهان هم نام برده می‌شود.

 

بهترین نرم افزار ابری مدیریت تولید

 

3. Striven

Striven در لیست بهترین‌ها قرار دارد. به‌عنوان بهترین نرم افزار تولید، نرم افزارهای مدیریت تولید قدرتمندی است که شامل چندین برنامه کاربردی تولید و مدیریت تجاری کسب‌وکارهاست. از قابلیت‌های این بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی می‌توان به ماژول حسابداری، مدیریت منابع انسانی و CRM اشاره کرد. همچنین این راهکار نرم افزاری قابلیت مدیریت موجودی و پروژه را هم دارد. پلتفرم‌های ابری در هر دستگاهی و در هر زمانی و از نقطه جغرافیایی قابل استفاده‌اند و به‌راحتی با خدمات شخص ثالث ادغام می‌‌شود. این نرم افزار از سازمان‌هایی با اندازه‌های مختلف در صنایع گوناگون پشتیبانی می‌کند.

 

4. Prodsmart

Prodsmart در لیست ما یکی از بهترین‌ نرم افزار مدیریت تولیدی موجود در بازار است. این شرکت نرم افزار تولیدش را برای مشاغل کوچک و متوسط ​​ارائه می‌دهد. این محصول به کسب‌و‌کارهای کوچک‌تر دیدی وسیع از کل عملیات تولید می‌دهد و به مدیریت کمک می‌کند تا تولید را بهینه کند و اصلاحات را سریع انجام دهد. به عنوان یکی از بهترین نرم افزار مدیریت تولید، راه حل نرم افزار ماژولار به مشتریان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی خودشان را متناسب با رشد سازمان انتخاب کنند.

 

5. LillyWorks

LillyWorks یک ERP تولیدی است که تخصصش پشتیبانی از تولیدکنندگان کوچک است. این بهترین نرم افزار تولید ابری به صاحبان کسب‌وکار امکان می‌دهد از هرجا به داده‌های خودشان دسترسی داشته باشند. این نرم افزار از جمله بهترین نرم افزار مدیریت تولید است که نمودارهای تصویری و ساده‌ای را ارائه می‌کند تا مدیران تولید بتوانند به تمام جریان تولید نظارت داشته باشند. با این نرم افزار آن‌ها قادرند مواد لازم را در هر مرحله تعیین کنند و ببینند سفارشات در چه مرحله‌ای هستند.

 

6. Katana

Katana هم یکی از بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی است که یک مکان کنترل متمرکز برای تمام عملیات تولید فراهم می‌کند. این برنامه قابلیت مدیریت موجودی در لحظه، قابلیت برنامه‌ریزی هم‌زمان و تخصیص خودکار منابع را دارد. ماژول Shop Floor به مدیران امکان کنترل تمام سطوح فرایند تولید را می‌دهد. کاربران می‌توانند گردش کار سفارشی تعریف کنند و تولید را در چندین انبار از طریق یک رابط تصویری ردیابی کنند. شرکت‌ها می‌توانند بر هزینه‌های تولید نظارت و کالاها را در زمان واقعی شمارش کنند. کاتانا با سیستم‌های سوم شخص برای خدمات حسابداری، CRM و گزارش ادغام می‌شود، از همین رو باید آن را بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی دانست.

 

7. Quickbase

Quickbase یک نرم افزار مدیریت تولید ابری است که به کاربران اجازه می دهد فرایندهای منحصر‌به‌فردی را ایجاد و مدیریت کنند. رابط کاربری این بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی به حداقل دانش فنی نیاز دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا داشبوردهای اصلی ERP را در زمانی کوتاه برای مدیریت فرایندهای تولید ایجاد کند. کاربران می‌توانند از الگوهای آماده استفاده یا یک مسیر کاملا سفارشی را طراحی، تعریف و پیاده‌سازی کنند تا دقیقا با هر گردش کار تولیدی مرتبط باشد. این بهترین نرم افزار مدیریت تولید یک پلتفرم است که به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا اطلاعات، نیروها و گردش کار را در یک داشبورد ترکیب کنند.

 

8. MRPeasy

MRPeasy بهترین نرم افزار مدیریت تولید برپایه‌ راه‌حل‌های جامع ERP را برای مشاغل کوچک ارایه می‌دهد. ویژگی‌های آن شامل برنامه‌ریزی مواد، برنامه‌ریزی تولید و خرید است. MRPeasy کنترل موجودی و سیستم ردیابی محصولات را ارایه می‌دهد. تقویم تولید بصری برنامه‌ریزی تولید را با کشیدن و رها کردن ارایه می‌دهد و کل فرایند تولید را در یک داشبورد خلاصه می‌کند.

 

9. DELMIAWorks

DELMIAWorks یک سیستم ماژولار و مقیاس‌پذیر را برای مدیریت فرایند تولید و ساخت ارایه می‌دهد. شاید بتوان این برنامه را بهترین نرم افزار مدیریت تولید دانست. چراکه سیستم‌های تولید، حسابداری و مدیریت تدارکات، همراه با نظارت بر تولید و فرایند آن را دارد. DELMIAWorks ERP و عملیات تولید را با ترکیب حسابداری، CRM، گزارش، برنامه‌ریزی تولید و کنترل کف فروشگاه در یک سیستم با داشبوردهای مختلف ادغام می‌کند. کسب‌و‌کارهای کوچک در صنایعی مانند هوافضا، خودروسازی، الکترونیک و بسته‌بندی می‌توانند از این نرم افزار، به‌عنوان بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی برای نظارت بر فرایندهای پیچیده تولید استفاده کنند.

 

10. Visual EstiTrack

Visual EstiTrack بهترین نرم افزار مدیریت تولید درلحظه است که برای شرکت‌های کوچک تا متوسط ​​کاربردی است. ویژگی‌های کاربردی آن شامل مدیریت زنجیره تامین، CRM، مدیریت منابع انسانی، قیمت‌گذاری و تدارکات و زمان‌بندی خودکار است. شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از ابزار بهای تمام شده آن، قیمت‌ها را به‌دقت ردیابی و مواد و حمل‌و‌نقل را با نرم افزار مدیریت کنند. Visual EstiTrack به‌عنوان بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی، گزارش‌های تحلیلی متنوعی را در یک رابط کاربر پسند ارایه می‌کند. ماژول حسابداری این نرم افزار از نقاط قوت آن است.

 

11. نرم افزار ERP Aquilon

Aquilon ERP بهترین نرم افزار مدیریت تولید برای سازمان‌های کوچک تا متوسط برای ​​تقریباً تمام صنایع تولیدی است. امکانات آن شامل 17 ماژول یکپارچه، از جمله مدیریت موجودی، تولید و مدیریت مالی است. این بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی همچنین قابلیت‌های سفارش فروش، برنامه‌ریزی و ابزار حمل‌و‌نقل را دارد. این نرم افزار ماژول‌های خاص تولید شامل برنامه‌ریزی تولید، صورت‌حساب‌های مواد و دستور ساخت، و همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص صنعت را نیز دارد.

 

12. Acumatica Cloud ERP

Acumatica Cloud ERP بهترین نرم افزار مدیریت تولید و کسب‌و‌کار است که به‌صورت سفارشی با محیط کار یکپارچه می‌شود. این بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی امکان برنامه‌ریزی مواد، برنامه‌ریزی تولید و مدیریت عملیات تولید را فراهم می‌کند. مدیریت کسب‌و‌کار شامل مالی و حسابداری، مدیریت پروژه، مدیریت موجودی و CRM است. Acumatica Cloud ERP مخصوص تولیدکنندگان کوچک و متوطی است و راه‌حل‌های تخصصی برای صنایع مختلف از جمله تجهیزات الکتریکی، ساخت‌و‌ساز و سازندگان با تکنولوژی بالا ارایه می‌دهد.

 

13. DEAR Systems

DEAR Systems بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی و موجودی ERP را برای تولیدکنندگان کوچک و متوسط ​​ارایه می‌دهد. این سیستم ویژگی‌های پیشرفته بسیاری دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا مواد و موجودی را در تمام مراحل فرایند تولید، پایش و مدیریت کنند. این بهترین نرم افزار مدیریت تولیدی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا فرایندها و برنامه‌های پیچیده تولید را مدیریت کنند. همچنین این نرم افزار امکان دریافت گزارشات حسابداری و خرید خودکار را ارایه می‌دهد. DEAR systems شامل مدل‌های تولیدی است که از مدیریت موجودی و ردیابی دسته‌ای پشتیبانی می‌کند و نرم‌افزار خاصی را برای صنعت تولید مواد غذایی و نوشیدنی ارایه می‌کند. نرم افزار DEAR Systems با بسیاری از برنامه های تجاری شخص ثالث ادغام می شود.

 

14. UTrakk DMeS

UTrakk DMeS بهترین نرم افزار مدیریت تولید برای مدیریت فرایندهای روزمره دیجیتال (DMS) را برای تولیدکنندگان سایز متوسط ​​تا بزرگ ارایه می‌دهد. سیستم مدیریت سازمانی با پشتیبانی از وظایف اداری از طریق نرم افزار مشترک کارکنان، بهره‌وری را به فرایند تولید متصل می‌کند. این نرم افزار مدیریت پروژه را ساده می‌کند و فرایندها را برای شرکت‌ها در صنایعی تبدیلی و ساخت‌وساز مواد غذایی و آشامیدنی استاندارد می‌کند.

 

15. Redzone

Redzone بهترین نرم افزار مدیریت تولید تخصصی برای صنایع غذایی، نوشیدنی و کالاهای مصرفی (CPG) را ارایه می‌دهد. این بهترین نرم افزار مدیریت تولید به منظور کاهش تلفات غیرمنتظره تولید، فرایندهای تولید را در لحظه نظارت می‌کند. Redzone تولید محصول را مدیریت و طبقه و موجودی فروشگاه را تنظیم می‌کند و سیستم‌های ردیابی خودکار کالاهای تولیدی را از شرکت‌های کوچک به شرکت‌های جهانی ارائه می‌دهد.

 

بعد از آشنایی با بهترین نرم افزارهای مدیریت تولیدی در جهان و ویژگی‌های آن‌ها، حال بد نیست با ویژگی‌های «ثمر»، راهکار مدیریت تولید تخصصی ایرانیِ مدیریت تولید آشنا شوید و امکانات آن را در مقایسه با سیستم‌های نرم افزاری جهانی بسنجید:

 

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}