بهترین نرم افزار حسابداری تولید

هنگامی می‌توانیم از بهترین نرم افزار حسابداری تولید بگوییم که هم به اهمیت کار آن‌ها برای سازمان پی برده باشیم و هم ویژگی‌های بارزی را در این سیستم‌ها شناسایی کنیم که آن‌ها را در سطح جهانی معروف کرده‌اند. فارغ از اعتبار حرفه‌ای عرضه‌کنندگان نام‌آشنای چنین سیستم‌هایی باید شناخت کافی نسبت به کسب و کارتان داشته باشید؛ یعنی در کنار توجه کردن به محصولات عرضه‌کنندگان بهترین نرم افزار حسابداری تولید در بازار، باید بتوانید چگونگی تطابق آن‌ها را با نیازمندی‌ها و شرایط سازمانتان به‌طور صحیح تحلیل کنید. لذا در اینجا دو سؤال ساده قابل طرح است: آیا به‌طور کلی، نرم‌افزار مناسب کسب و کارتان را می‌شناسید و این‌که چقدر از آخرین‌های بازار در این خصوص خبر دارید؟ برای اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، توصیه می‌کنیم که این مطلب تیم‌یار را تا انتها دنبال کنید تا:

  • بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی را به گواه معتبرترین منابع ارزیابی این محصولات فناورانه معرفی کنیم.
  • از امکانات و چند و چون این سیستم‌ها در مواجهه با نیازمندی‌های کسب و کارهای تولیدی برای مدیریت تولید هدفمند بگوییم.
  • با پرداختن به ویژگی‌های معروف‌ترین سیستم‌های حسابداری تولید، معیارهایی را برای انتخاب کردن نرم‌افزار مناسب برای سازمانتان شناسایی کنیم
  • نحوه پرداختن سیستم‌های مختلف را به حسابداری تولید بررسی کنیم.

نرم افزار حسابداری تولیدی

 

نرم‌افزار حسابداری تولید دقیقاً چه کاری در سازمان انجام می‌دهد؟

اولین گام برای شناسایی کردن بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی پی بردن به جوانب کار آن‌ها در سازمان است. از کار این سیستم‌ها می‌توانیم به مدیریت کردن فرآیندهایی از جنس مدیریت موجودی و تولید تعبیر کنیم که جهت نظارت بر هزینه‌های مربوط به محصولات صورت می‌گیرند. بنابراین، این نرم‌افزارها به‌نوعی کار حسابداری بهای تمام شده را در چارچوب وظایف زیر برای سازمان انجام می‌دهند.

  • متمرکزسازی جریان داده در سراسر سازمان
  • ساده‌سازی فرآیندهای مالی سازمان از جمله مواردی نظیر محاسبه کردن هزینه کل تولید، بهای تمام شده کالای تولید شده (COGM: Cost of Goods Manufactured) و بهای تمام شده کالای فروش رفته (COGS: Cost of Goods Sold)
  • فراهم‌سازی سیستم‌های گزارش‌گیری در قالب داشبوردهای مدیریتی جهت دستیابی به تحلیلی واقعی و آنی درباره ارزیابی موجودی و روش‌های هزینه‌یابی تولید 
  • سیستمی کردن فرآیندهای تکراری به منظور جلوگیری از دوباره‌کاری‌ها و ارتقای کارایی عملیاتی و کنترل.

با «ثمر»، نرم افزار تخصصی تولید تیم‌یار آشنا شوید

متفاوت، منعطف، دقیق و کاربردی با انواع گزارش‌های تخصصی تولید.

سربلند در آزمون مجموعه‌‌های تولیدی و صنعتی کشور.

نرم افزار تولید ثمر

 

 

 

 

بهترین نرم افزار حسابداری تولید کدامند و چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارند؟

یکی از نتایج به‌کارگیری بهترین نرم افزار حسابداری تولید، کاستن از زمانی است که برای امور حسابداری کسب و کارهای تولیدی تخصیص می‌دهند. قبول و تکمیل کردن سفارش به معنی مستندسازی ورودی‌ها و خروجی‌های دارایی‌های سازمان است. بنابراین، در اینجا با بررسی کردن بهترین نرم افزار حسابداری تولید به دنبال انجام شدن بهینه و سیستمی چنین کاری هستیم؛ یعنی شناسایی کردن نرم‌افزارهایی که بتوانند دسترسی به اطلاعات نرم افزار مدیریت تولید را سریع‌تر کنند و در تصمیم‌سازی‌ها به کمک کارشناسان بیایند. لذا نتایج کار چنین سیستمی می‌توانند در زمینه تدوین راهبردهای سازمانی و سیاست‌های تولید، تعیین‌کننده باشند. با این توصیف، در ادامه به معرفی بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی با در نظر گرفتن موارد زیر می‌پردازیم.

  • اطلاعات سیستم‌های نام‌آشنا و جهانی حسابداری تولید با اتکا به داده‌های وب‌سایت‌های آن‌ها و پایگاه‌هایی نظیر ‏Capterra، ‏Softwareadvice، ‏GetApp‏ یا ‏G2‎‏ گردآوری شده‌اند.
  • معرفی کردن چنین سیستم‌هایی در واقع، پرداختن به امکاناتی است که به‌نوعی سعی کرده‌ایم آن‌ها را در نرم‌افزار تیمیار به کار بگیریم. هدف این است که بتوانیم تصویری از برترین و پرکاربردترین ابزارهای تولید را در قالب بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی ارائه کنیم.

 

FreshBooks

این نرم‌افزار حسابداری تولید به مدیران بخش مالی کسب و کارهای تولیدی کمک می‌کند تا مدیریت زمان مؤثری بر فعالیت‌های حسابداری تولید اعمال کنند و در نتیجه بتوانند زمان بیشتری را به تحلیل کردن نتایج گزارش‌های مالی سازمان اختصاص دهند. FreshBooks را می‌توانید به مدت 30 روز به‌صورت آزمایشی به‌کار ببرید؛ بدون آن‌که هزینه‌های پنهانی به آن تعلّق بگیرد. این سیستم را جزء بهترین نرم افزار حسابداری تولید قرار داده‌ایم چرا که علاوه بر کاربرپسندی، حسابداری قدرتمندی را برای فرآیندهای تولید سازمانتان به کار می‌گیرد؛ طوری‌که می‌تواند:

  • صورتحساب‌های مواد و مشتریان را صادر و ارسال کند.
  • هزینه‌های کسب و کارتان را به‌صورت خودکار کنترل کند.
  • کمکتان کند تا از تعهدات سازمان نسبت به مشتریان باز نمانید و
  • در هماهنگی کامل با سیستم‌هایی نظیر ERP، اتوماسیونی قوی در سازمانتان به وجود آورد.

مهم‌ترین امکانات FreshBooks

  • اطلاعات سازمانتان را می‌توانید در FreshBooks Cloud امن با خاطری آسوده به اشتراک بگذارید و در هر زمان، مکان و از هر دستگاهی به حساب‌های سازمانتان دسترسی داشته باشید.
  • با استفاده از این سیستم به‌عنوان یکی از بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی، می‌توانید پرداخت‌ها را برای مشتریانتان آسان‌تر کنید و در کمترین زمان واریزها را انجام دهید. مشتریان به کمک این نرم‌افزار حسابداری تولید می‌توانند پرداخت‌های آنلاین امن را از طریق برنامه یا وب‌سایت انجام دهند.
  • از مزایای این نرم‌افزار می‌توانیم به به‌صرفه بودنش اشاره کنیم. با انتخاب کردن سیستمی که هزینه‌اش از 15 دلار در ماه شروع می‌شود، از امکانات بیشمار یکی از بهترین نرم افزار حسابداری تولید برخوردار شوید.
  • حسابداری دوطرفه FreshBooksرویکرد کاملی را در خصوص فرآیندهای مالی تولید کسب و کارتان به کار می‌گیرد و حتی ممکن است برای سازمانتان الزامی قانونی باشد. برخی گزارش‌های حاصل از رویکرد مذکور عبارتند از:
    • ترازنامه
    • صورت سود و زیان
    • جریان وجوه نقد
    • هزینه کالاهای فروش رفته
    • تسویه‌حساب‌های بانکی و... .

مهم‌ترین مزایای FreshBooks برای قرار گرفتن در فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی

  • رابط کاربری آسان برای اعمال نظارتی کارآمد و هوشمند بر رشد کسب و کارتان
  • بودجه‌بندی و پیگیری هزینه‌ها
  • استفاده کردن از الگوهای تخمینی برای معرفی کردن مشتریان جدید
  • ثبت و پیگیری بسیار آسان هزینه‌ها و رسیدها
  • دسترسی داشتن به اطلاعات کسب و کارتان با یک کلیک
  • سفارشی‌سازی و ارسال صورتحساب‌ها به‌صورت آنلاین

 

oracle netsuite

 

Oracle NetSuite

این نرم‌افزار را اصولاً برای فضای ابری و با تمرکز بر سهولت کاربرد و ماژولار بودن طراحی کرده‌اند. این سیستم در واقع، پلتفرم مالی قوی است که به آسانی می‌توانید با خریدن و افزودن ابزارهای دیگری از طریق ابر، آن را برای رفع سایر نیازهای کسب و کارتان توسعه دهید. NetSuite در سال 1999 تأسیس شد و از پیشگامان نرم‌افزارهای ابری است. اما Oracle در سال 2016 آن را خرید و به این ترتیب، Oracle NetSuite تشکیل شد. امکانات ویژه این نرم‌افزار حسابداری تولید برای قرار دادنش در فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی کافی است. البته بخشی از آن که به بازاریابی سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) کسب و کارهای کوچک تا متوسط (SMB) متمرکز است، با نام OneWorld شناخته می‌شود.

ویژگی‌ها و امکانات Oracle NetSuite

  • حسابداری تولید یکی از ابزارهای متعدد این سیستم است که کارکردهای مختلفی دارد؛ از جمله: مدیریت مالی، مدیریت درآمد، دارایی‌های ثابت، مدیریت سفارش، صورتحساب و موجودی. به این ترتیب، در چارچوب این نرم‌افزار کل کارکنان و مدیران سازمان از مدیریت ارشد گرفته تا کارکنان ستادی با یکدیگر در ارتباط هستند و فرآیندهای آن را اجرا و کنترل می‌کنند و گزارش می‌دهند.
  • ترکیب هوشمندانه عملیات مدیریت مالی و هوش تجاری داخلی، Oracle NetSuite را از سایر بهترین نرم افزار حسابداری تولید متمایز می‌کند. مدیران کسب و کارها به کمک چنین قابلیتی می‌توانند تصمیماتی مبتنی بر داده و آگاهانه بگیرند.
  • این پلتفرم ارتباطی منطقی بین فرآیندهای سفارش با جریان وجوه نقد و عملیات فروش و قیمت‌گذاری برقرار می‌کند. همچنین، دید مالی کاملی را برای مدیران نسبت به کار تولید فراهم می‌کند تا بتوانند محصولات را به‌طور کارآمد و به‌هنگام به بازار عرضه کنند.
  • Oracle NetSuite در زمینه مدیریت انبار نیز شاید یک سر و گردن از رقبایش در فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی بالاتر باشد. این سیستم تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های انبار را مدیریت می‌کند و در عین حال، هزینه کل مالکیت را کاهش می‌دهد. لذا به کمک مدیریتی هوشمند و متمرکز می‌توانید دقت فرآیندهای خرید تا پرداخت سازمانتان را ارتقا دهید و مطمئن شوید که ارزش سرمایه انسانی‌تان را با امکانات یکپارچه‌ای نظیر مدیریت سرمایه انسانی (HCM: Human Capital Management) بهینه کرده‌اید.
  • این نرم‌افزار طرح قیمت‌گذاری منعطفی دارد که در آن هر کاربر می‌تواند خدمات متناسب با نیازهایش را دریافت کند. این ویژگی در کنار یکپارچه‌سازی سیستم‌های بین بخشی و اتوماسیون با کاستن از سرمایه‌گذاری‌های نرم‌افزاری سازمان، بهره‌وری کارتان را بیشتر می‌کند.
  • با Oracle NetSuite می‌توانید میزبانی برنامه را برون‌سپاری کنید و در نتیجه، هزینه‌های سرمایه‌گذاری سازمانتان را در زمینه سخت‌افزارهایی مثل سرور اختصاصی و پشتیبانی سیستم به حداقل برسانید. این پلتفرم جزء سیستم‌های معدودی در بین بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی است که با به‌کارگیری‌اش می‌توانید پورتال‌های کسب و کاری سلف‌سرویس بنگاه به بنگاه (B2B: Business-to-Business) را برای همکاری کردن کاملی با تأمین‌کننده راه‌اندازی کنید و در نتیجه روابط شرکای تجاری‌تان را ارتقا دهید.
  • این نرم‌افزار مجموعه ابزارهایی را جهت توسعه و پیکربندی برنامه در اختیارتان می‌گذارد که به کمکشان می‌توانید انعطاف‌پذیری بیشتری را در زمینه پشتیبانی کردن از نیازهای روزافزون و خاص کسب و کارتان به دست آورید. از مزایای کار کردن با برنامه‌های نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) مبتنی بر ابر این است که معمولاً در آن‌ها شماره نسخه نرم‌افزار معنایی ندارد؛ یعنی هر نسخه‌ای که در حال حاضر با آن کار می‌کنید، جدیدترین است. امروزه عرضه‌کنندگان بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی به این ویژگی بهای زیادی می‌دهند. در این سیستم‌ها صرفاً یک پایگاه کد وجود دارد که کاملاً به‌وسیله عرضه‌کننده کنترل می‌شود و لازم نیست منتظر به‌روزرسانی‌ها و رفع خطاها بمانید.
  • مدیریت دارایی‌های ثابت Oracle NetSuite را نیز باید نقطه تمایزی برای آن در فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی بدانیم. این نرم‌افزار حسابداری تولید به همه روش‌های استانداردی مجهز است که مدیران دارایی‌های ثابت برای محاسبات مربوط به استهلاک لازم دارند و کمکشان می‌کند تا روش مختص خودشان را برای دارایی‌های تخصصی تعریف کنند که در آن‌ها تخصیص‌دهی سفارشی استهلاک مجاز است. این سیستم یک دارایی را از اکتساب تا فروش یا حذف رصد می‌کند و به کمک آن می‌توانید بهای اصلی یک دارایی استهلاک‌پذیر را در حساب‌های مربوطه اعمال کنید.
  • نرم‌افزار حسابداری تولید این شرکت با توزیعی عمودی، امکانات برتری در زمینه مدیریت اسناد دارد؛ لذا در صورتی‌که به دنبال آخرین امکانات مربوط به گزارش‌گیری در قالب داشبوردهای سلسله مراتبی قابل پیمایش و دسته‌بندی و مدیریت کردن بهینه اسناد این بخش هستید، Oracle NetSuite گزینه مناسبی از بین بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی خواهد بود.

Sage

Sage در لیست بهترین نرم افزار حسابداری تولید در جایگاه بعدی قرار دارد. این نرم افزار دسکتاپی با برخی قابلیت‌های ابری و از بازیگران قدیمی حوزه حسابداری دفتر کل است که عمدتاً برای مشاغل کوچک و متوسط طراحی شده است. این سیستم را جزء بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی به حساب می‌آوریم زیرا به‌نوعی قابلیت اطمینان نرم‌افزار دسکتاپی و انعطاف‌پذیری ابری را ترکیب می‌کند. Sage به‌گونه‌ای طراحی شده است که کاربران با استفاده از آن، زمان کمتری را برای کارهای اداری صرف می‌کنند و امکاناتی مانند اتوماسیون داخلی و دسترسی از راه دور ابری به داده‌ها به بهترین شکل در آن فراهم هستند. این نرم‌افزار کارکردهایی فراتر از امور مربوط به حسابداری دارد؛ از جمله مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و منابع انسانی (HR).

 

sage

امکانات و مزایای Sage

  • در بهترین نرم افزار حسابداری تولید معمولاً توجه ویژه‌ای به امنیت شده است. در Sageنیز امکانات امنیتی مختلفی را برای حصول اطمینان از حفظ حریم خصوصی داده‌ها فراهم کرده‌اند. کاربران این سیستم می‌توانند طول رمز عبور و انقضای آن را سفارشی کنند و نقش‌هایی را با دسترسی‌های خاص ایجاد و تخصیص دهند تا کنترل کنند که کدام ویژگی‌ها و عملکردها باید در سطوح مختلف کارکنان در دسترس باشند.
  • این نرم‌افزار حسابداری تولید، خدمات پشتیبانی تلفنی و چت کارآمدی دارد و خدمات تخصصی مازاد بر موضوعات مورد توافق اولیه نظیر برنامه‌های پیشرفته را فراهم کرده است.
  • Sage در سه نسخه زیر عرضه شده است و قیمت استاندارد آن به تعداد کاربران بستگی دارد:
  • حسابداری حرفه‌ای با قیمت استاندارد 17 دلار در ماه برای یک کاربر
  • حسابداری پریمیوم یا ممتاز که قیمتش از 92 دلار (برای یک کاربر) تا 67 دلار (برای پنج کاربر) در ماه متغیر است.
  • حسابداری کوانتومی که یکی از دلایل حساب شدن این سیستم در فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی است، قوی‌ترین نسخه محصول این شرکت است که قیمت ماهیانه‌اش از 42 دلار (برای یک کاربر) در ماه تا 389.67 دلار در ماه (برای 10 کاربر) متغیر است. برای دانستن هزینه سیستم برای بیش از 10 کاربر نیز باید با شرکت تماس بگیرید.

شاخص‌ترین امکانات انواع نسخه‌های این نرم‌افزار حسابداری تولید عبارتند از:

  • ایجاد و ارسال کردن قبض‌ها و صورتحساب‌ها
  • ثبت کردن سفارش‌های خرید
  • هزینه‌یابی شغل
  • پرداخت‌های کارکنان
  • تطبیق خودکار بانکی
  • ارزیابی عملکرد از طریق مقایسه کردن کارکرد واقعی بودجه با میزان پیش‌بینی شده آن و نظارت کردن بر حساب‌ها با ابزار حسابرسی
  • افزونه‌های Microsoft Office365 برای Outlook، برنامه تلفن همراه و AutoEntry برای عدم نیاز به ورود دستی داده‌ها.
  • دسترسی از راه دور چندکاربره به داده‌ها برای فراهم‌سازی امکان کار همزمان تیمی که قابلیتی خاص برای این سیستم در بین بهترین نرم افزار حسابداری تولید است.
  • پردازش پرداخت‌های الکترونیکی مشتریان
  • قابلیت ترکیب با سیستم CRM

QuickBooks Online Intuit

این سیستم یکی از بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی است که ترکیبی اثربخش از انعطاف‌پذیری، کاربرد، امکانات مالی و توسعه‌پذیری را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار حسابداری تولید برای کسب و کارهای کوچک مناسب است و انتخابی ایده‌آل برای مشاغلی است که قصد دارند خدمات حسابداری را در چارچوب سیستمی متمرکز دریافت کنند. چهار پلن و خدمات الحاقی این نرم‌افزار عملکرد، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری مطلوبی را فراهم می‌کنند.  QuickBooks Onlineاز جمله کاربرپسندترین سیستم‌ها در بین بهترین نرم افزار حسابداری تولید است. برخی مزایای این سیستم به شرح زیر هستند:

  • تجربه کاربری مطلوب
  • داشبورد برای دو صفحه نمایش
  • ذخیره‌سازی سوابق نسبتاً کاملی از تماس‌ها و تراکنش‌ها
  • دارای چندین گزارش قابل تنظیم
  • پشتیبانی کردن از پروژه‌ها، حقوق و دستمزد و بسیاری افزونه‌های دیگر
  • برنامه‌های موبایل مناسب

 

quick books

 

مهم‌ترین امکانات QuickBooks Online Intuit

  • مدیران سازمان‌ها به کمک راهکار QB Enterprise می‌توانند مدیریت موجودی، گزارش‌دهی و ابزارهای پیشرفته صورتحساب را در خدمت توسعه کسب و کارشان بگیرند.
  • این سیستم همانند بسیاری از بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی، از CS و Payroll پشتیبانی می‌کند. QuickBooks Enterprise ابزارهای گزارش‌دهی قابل تنظیمی را فراهم می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند تا داده‌ها را تحلیل کنند و آگاهانه تصمیم بگیرند.
  • این نرم‌افزار با داشتن بیش از 200 الگوی خودکار و 70 گزارش ویژه صنایع مختلف، به کسب و کارها کمک می‌کند تا داده‌های آن را برای حل هر مسئله تجاری به کار بگیرند.
  • ابزارهای پیشرفته موجودی Quickbooks به مدیران کسب و کارها کمک می‌کند تا با قابلیت ردیابی جریان موجودی، اسکن و روزآمدسازی خودکار اقلام موجودی، مدیریت هرگونه سفارش خرید یا فروش را از داشبوردی متمرکز بررسی کنند و فرآیندهای مدیریت موجودی را کنترل کنند.
  • QuickBooks Enterprise از جمله بهترین نرم افزار حسابداری تولید است که تراکنش‌های مالی را به کمک ابزارهای زیر سفارشی و خودکار می‌کند:
  • هزینه‌یابی کار
  • پیگیری صورت‌حساب‌های تکی و دسته‌ای
  • مدیریت جریان نقدی
  • ردیابی دارایی‌های ثابت
  • رصد فروش
  • پردازش کردن پرداخت‌ها
  • این سیستم اسناد را در دسته‌بندی‌های خاصی مرتب و امکان پیگیری کردن پرونده‌های مهم حسابداری را فراهم می‌کند. همچنین، تغییرات هر سند را بر حسب تاریخ و زمان نگهداری می‌کند.
  • QuickBooks نرم‌افزارهای مختلفی نظیر QuickBooks Premier و QuickBooks Pro را عرضه می‌کند که عملکردها و امکانات مختلفی دارند.

SAP Business One

این سیستم را در درجه نخست برای حوزه‌های تخصصی پایگاه‌های داده پیشرفته، برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) و نرم‌افزار حسابداری، از جمله حسابداری دفتر کل طراحی کرده‌اند. SAP Business One در واقع، راهکار ماژولار و یکپارچه ERP است که ماژول‌های مالی، CRM، موجودی، فروش و مدیریت عملیات را در یک سیستم ادغام می‌کند. این پلتفرمِ نام‌آشنا در فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی، بسیاری از شیوه‌های کسب و کارتان را خودکار می‌کند تا ورودی‌ها و خطاهای تکراری را به حداقل برساند و روشی نظام‌مند را برای سنجش کارایی مدیریت خدمات، مواد و موجودی، پیگیری تدارکات و فروش فراهم کند. SAP Business One در صنایع مختلفی از خرده‌فروشی گرفته تا بانکداری و تولید به کار می‌رود.

امکانات و قابلیت‌های SAP Business One

  • ماژول گزارش‌دهی این نرم‌افزار حسابداری تولید گزارش‌هایی را فراهم می‌کند که قابل سفارشی‌سازی هستند که آن‌ها را می‌توانید در فرمت‌های مختلف دریافت و با مدل‌سازی سناریویی نظیر «چه می‌شد اگر» و... تصحیح کنید.
  • این سیستم از معدود پلتفرم‌هایی در بین بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی است که از تراکنش‌هایی چندارزی پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌هایی چندزبانه برای مشاغلی دارد که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند.
  • SAP Business One پلتفرم پشتیبانی از راه دوری ارائه می‌دهد که به کمکش می‌تواند تست‌های خودکار سلامت سیستم، عملیات برنامه‌ریزی شده نگهداری پایگاه داده، بررسی‌های مربوط به برقراری شرایط ارتقا و رفع خودکار مشکلات شناسایی شده را انجام دهد.
  • صدور مجوز و پرداخت برای این نرم‌افزار را با توجه به تعداد کاربران تعیین می‌کنند و در نتیجه می‌توانید صرفاً برای امکاناتی هزینه کنید که سازمانتان به آن‌ها نیاز دارد. در صورت لزوم می‌توانید کاربران بیشتری را به آن بیفزایید.
  • اپلیکیشن SAP Business One در دستگاه‌های IOS و Android قابل اجرا است.

 

sap business

 

مزایای SAP Business One

به کمک این سیستم، می‌توانید:

  • کنترل کارآمدی بر کسب و کارتان داشته باشید
  • فرآیندهای کلیدی سازمانتان را به‌ویژه در حوزه مالی ساده کنید
  • بینش بهتری درباره کسب و کارتان به دست آورید و
  • بر اساس اطلاعات آنی تصمیم بگیرید تا سودآوری کسب و کارتان را ارتقا دهید.

myBillBook

در ادامه معرفی بهترین نرم افزار حسابداری تولید به myBillBook می‌رسیم. این نرم‌افزار از جمله سیستم‌های کاربردی در فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولید است که شرکت‌های حسابداری با به‌کارگیری آن می‌توانند تمامی تراکنش‌های تجاری‌شان را در پایگاه داده‌ای متمرکز گرد بیاورند؛ از جمله تراکنش‌های فروش، خرید و بازده سرمایه. این نرم‌افزار به صاحبان کسب و کارها امکان دسترسی به ابزارهای امنیت داده را فراهم می‌کند. در این‌صورت، مدیر سیستم می‌تواند پروتکل‌های دسترسی مبتنی بر نقش را برای کاربران مختلف تعریف کند. ابزارهای مدیریت لاگ (Log) myBillBook به مدیران امکان مشاهده آنی فعالیت‌های روزانه نیروی کار را فراهم می‌کند. همچنین، کارشناسان بخش‌های مختلف با مجموعه ویژگی‌های این نرم‌افزار حسابداری تولید می‌توانند تا بر جریان‌های فرآیندی نظارت کنند و تنگناهای آن‌ها را شناسایی کنند.

امکانات و مزایای myBillBook در قیاس با بهترین نرم افزار حسابداری تولید

  • این سیستم از ادغام با برنامه‌های شخص ثالث سیستم‌های دیگر پشتیبانی و انجام دادن عملیات B2B را برای کاربران تسهیل می‌کند.
  • myBillBook به کمک ابزارهای CRM و با بهینه‌سازی جریان تماس‌ها همکاری با ذینفعان سازمان را ارتقا می‌دهد. همچنین امکان کار کردن با آن از طریق دستگاه‌های مختلف، محدودیت‌های زمانی و مکانی این کار را از بین می‌برد.
  • این سیستم حسابداری یکی از بهترین نرم افزار حسابداری تولید SaaS است که کاربران را به برنامه‌های حسابداری یکپارچه مجهز می‌کند؛ چنین برنامه‌هایی امکان تحلیل جامع و آنی وضعیت مالی کسب و کار، از جمله جریان وجوه نقد و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کنند.
  • myBillBook به مدیران شرکت‌ها کمک می‌کند تا با حذف نظارت دستی بر چرخه‌های مالی کسب و کارشان، هزینه‌های مدیریتی و عملیاتی را کاهش دهند.
  • ابزارهای اتوماسیون این نرم‌افزار به مدیران پروژه کمک می‌کنند تا از زمان پردازش فرآیندهای مالی بکاهند؛ از جمله تراکنش‌های مربوط به کنترل هزینه‌ها و حساب‌های پرداختنی و دریافتنی.
  • یکی از قابلیت‌های شاید یکتای این سیستم در فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولید به پروتکل‌های تحلیل ریسک، جلوگیری کردن از حملات بدافزاری و بهینه‌سازی کنترل داده های حساس مربوط است.
  • myBillBook امکانات پیشرفته‌ای را برای تحلیل فراهم می‌کند و به‌ویژه به کارشناسان حسابداری کمک می‌کند تا خطاهای عملیاتی و به تبع آن اختلاف داده‌ها و تداخل فرآیندی را به حداقل برسانند. چنین ابزارهایی فرآیندهای ثبت صورتحساب‌ها، مدیریت تأییدیه‌ها و ترخیص را خودکار می‌کنند.
  • کاربران با استفاده از ابزارهای گزارش‌دهی این سیستم می‌توانند به داده‌های یکپارچه تراکنش‌های حساب‌های پرداختنی و جداول دفتر کل دسترسی داشته باشند و کار تیمی را در رویه های تصمیم‌گیری مالی سازمان بهبود بخشند.

 

my bill books

 

Wave Accounting

Wave Accounting بخشی از مجموعه محصولات مالی پلتفرم حسابداری مبتنی بر وبی با عنوان Wave است که عمدتاً برای کمک به کسب و کارهای کوچک جهت مدیریت کردن درآمد، هزینه‌ها، پرداخت‌ها و صورتحساب‌ها طراحی شده است. این ابزار تخصصی یکی از نام‌آشناترین سیستم‌ها در بین بهترین نرم افزار حسابداری تولید است. این نرم‌افزار حسابداری تولید آنلاین با امکاناتی نظیر پیگیری پرداخت، مدیریت حقوق و دستمزد، مدیریت مالی، پردازش کارت‌های اعتباری و اسکن رسید، به ساده‌سازی فرآیندهای حسابداری کمک می‌کند. این نرم‌افزار حسابداری تولید به‌وسیله صاحبان مشاغل کوچک، فریلنسرها، حسابداران و مسئولین امور مالیات قابل استفاده است.

تمامی قابلیت‌های متمایز Wave Accounting در میان بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی

  • کسب و کارها به کمک ابزارهای تطبیق بانکی Wave، می‌توانند تمامی اطلاعات حساب بانکی و کارت اعتباری را به‌صورت آنی مدیریت کنند تا کارایی و دقت حسابداری را بهبود دهند.
  • این نرم‌افزار حسابداری تولید به مدیران کمک می‌کند تا گزارش‌هایی را درباره داده‌های متنوعی نظیر مالیات بر فروش، ترازنامه، جریان نقدی، سود یا زیان و ... تولید کنند.
  • داشبورد Wave ابزار صورتحسابی دارد که پرداخت‌های صورتحساب‌ها را گردآوری می‌کند. لذا مدیران کسب و کارها می‌توانند الگوهای قابل تنظیم صورتحساب‌ها را مطابق نیازهای سازمانشان برگزینند. صورتحساب‌ها را می‌توانید با ایمیل ارسال کنید.
  • قابلیت کارت اعتباری، این سیستم را به‌نوعی از بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی متمایز می‌کند. کاربران با به‌کارگیری این ابزار می‌توانند پرداخت‌ها را به‌صورت آنلاین کنترل کنند.
  • Wave Accounting نیاز به دانلود ندارد و در دستگاه‌های متصل به وب قابل دسترسی است؛ البته برنامه Wave Invoicing (برای iOS و Android) جهت ارسال صورتحسا‌ب‌ها و پیگیری کردن پرداخت‌ها قابل دانلود و استفاده است. داده‌هایتان را می‌توانید از برنامه‌های دیگری نظیر Quickbooks به این نرم‌افزار منتقل کنید. رابط آنلاین سیستم، دسترسی به داشبوردهای دیداری، گزارش‌دهی، ابزارهای صورتحساب و ... را فراهم می‌کند.
  • صورتحساب‌های Wave رایگان و نامحدود هستند که با سه قالبِ قابل تنظیم و رابطی کاربرپسند در زمره بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی قرار می‌گیرند؛ البته برای مشاغل کوچک.
  • با Wave Accounting می‌توانید پروفایل‌های مشتری را بیفزایید و مدیریت کنید و یادآوری‌های پرداخت، رسیدها و ایمیل‌های بعدی را ارسال کنید.

 

wave accounting

 

AccountMate

این نرم‌افزار راهکاری ترکیبی در زمینه حسابداری تولید است که برای مشاغل کوچک و متوسط مناسب است. ابزارها و کارکردهای این سیستم به سازمان‌ها کمک می‌کند تا رویه‌های مالی‌شان را به‌صورت بهینه مدیریت کنند. AccountMate ماژول‌های مختلفی دارد که برای نیازهای مختلف کسب و کارتان قابل تنظیم هستند. امکانات قابل مقایسه این سیستم در تراز سیستم‌های فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی به شرح زیر هستند:

  • حسابداری اصلی اعم از حساب‌های پرداختنی، دریافتنی و دفتر کل
  • مدیریت موجودی‌ها
  • مدیریت تماس‌ها
  • پردازش حقوق و دستمزد
  • سفارش‌های خرید و فروش
  • گزینه‌های منعطف مدیریتی نظیر بازگشت تراکنش، تحلیل‌های دقیق، ارائه‌های گرافیکی، پشتیبانی چندزبانه / چندارزی و هشدارهای سفارشی.

ویژگی‌های متمایز AccountMate نسبت به سایر سیستم‌های فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولید

  • این نرم‌افزار ماژول‌هایی را برای تحلیل کسب و کار، هوش تجاری و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) فراهم می‌کند.
  • تحلیل دقیق اطلاعات کاربردی کسب و کار امکان مشاهده جزئیات حساب‌ها و تراکنش‌ها را فراهم می‌آورد. این سیستم با رصد کردن گسترده تغییرات داده‌ها و زمینه‌های انحراف از کارکردهای اصلی، کاربران را در مسیر حسابرسی پیش می‌برد.
  • کاربران می‌توانند اسناد پشتیبان را به سوابق مربوطه ضمیمه و مانده‌های بانکی و تراکنش‌ها را به‌صورت آنی بررسی کنند.
  • قابلیت‌هایی نظیر چندارزی و چندزبانه بودن AccountMate باعث می‌شود تا سرویس‌های آن در سراسر جهان قابل کاربرد باشند.
  • AccountMate به‌عنوان ابراری شاخص در فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی با سیستم‌های ویندوز سازگار است و به‌صورت هاست، نصب محلی، SaaS یا موبایلی به کار می‌رود.
  • قیمت‌گذاری این راهکار سازمانی برای هر کاربر / هر ماژول صورت می‌گیرد و پشتیبانی‌اش از طریق تلفن، ایمیل و سایر منابع آنلاین قابل ارائه است.
  • به‌طور کلی، AccountMate سه راهکار زیر را ارائه می‌دهد که همگی به‌صورت محلی یا مبتنی بر ابر قابل راه‌اندازی هستند.
  • AccountMate SQL که برای مشاغلی طراحی شده است که تراکنش‌ها و کاربران بالقوه زیادی دارند.
  • AccountMate LAN برای تأمین کردن نیازهای مشاغل کوچک تا متوسط در زمینه حسابداری و کنترل موجودی طراحی شده است.
  • AccountMate Express برای مشاغل با حداکثر 5 کاربر طراحی شده است.

 

accountmate

 

TallyPrime

این نرم‌افزار را می‌توانیم از جمله سیستم‌های کاربردی در فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولید برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بدانیم. عمده‌ترین کارکرد این سیستم در زمینه‌های زیر است:

  • مدیریت حسابداری
  • کنترل موجودی
  • انطباق و بانکداری
  • مدیریت حقوق و دستمزد
  • گزارش‌دهی
  • کنترل و تحلیل هزینه‌ها
  • مدیریت جریان نقدی
  • هزینه‌یابی شغل
  • مدیریت شعب

TallyPrime راهکاری ساده، سریع و قدرتمند برای حل و فصل مسائل مربوط به مدیریت کسب و کار و توسعه دادن آن است. مدیران سازمان‌ها به کمک این سیستم می‌توانند فهرست‌های قیمتی متعددی را برای محصولات مدیریت کنند و نرخ‌های تخفیف را برای ساده‌سازی فرآیندهای مدیریت فروش و سفارش خرید تنظیم کنند.

 

tally prime

 

امتیازهای اصلی TallyPrime با توجه به شاخص‌های عملیاتی بهترین نرم افزار حسابداری تولید

  • ماژول حسابداری این سیستم وظایف پشتیبانی نظیر مدیریت ورود، اعلان‌ها و تطبیق بانکی را فعال و داشبوردی را برای ردیابی نسبت‌های مالی کسب و کارتان فراهم می‌کند.
  • ماژول فروش TallyPrime سفارش‌ها را ردیابی، مطالبات یا بدهی‌ها را ثبت و صورتحساب‌ها را تولید می‌کند.
  • جریان نقدی را می‌توانیم با ماژول گزارش سیستم اطلاعات مدیریت (MIS: Management Information System) برای کمک کردن به تصمیم‌گیری در خصوص وام‌های بانکی، محدودیت‌های اعتباری و سرمایه‌گذاری‌ها مدیریت کنیم.
  • امکانات مدیریت موجودی TallyPrime می‌تواند کمکی برای تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و معامله‌گران در بازار سهام باشد.
  • ویژگی‌های مدیریت حقوق و دستمزد، تولید فیش حقوقی، بازنگری در حقوق و محاسبه کردن معوقات جزء امکانات پایه سیستم‌های فهرست شده ذیل بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی هستند که در TallyPrime به‌طور کامل فراهم شده‌اند.
  • TallyPrime از وب‌سایت Tally قابل دانلود و نصب بر روی دستگاه‌های دارای سیستم عامل ویندوز است. کاربران این نرم‌افزار حسابداری تولید می‌توانند تنظیمات لازم را در آن اعمال کنند و از میانبرهای صفحه کلید برای مدیریت کردن تراکنش‌های تجاری استفاده کنند.
  • این سیستم با سایر نرم‌افزارهای مرتبط قابل ادغام است. این نرم‌افزار دو طرح دائمی به‌صورت «نقره‌ای» برای یک کاربر / رایانه شخصی و «طلایی» برای چند کاربر / رایانه شخصی ارائه می‌دهد. این برنامه نسخه موبایلی ندارد.

Acumatica

وجوه تمایز Acumatica احتسابش جزء بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی را توجیه می‌کنند. این سیستم را می‌توانیم راهکاری مبتنی بر ابر بدانیم که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا انعطاف‌پذیری دیجیتال را با کارایی و تداوم عملیات سازمان ترکیب کنند. این نرم‌افزار برای سازمان‌های کوچک و متوسط و کسب و کارهایی مناسب است که کار از دور در آن‌ها پررنگ‌تر است. این سیستم مجموعه‌ای جامع از راهکارهای مرتبط با فرآیندهای اصلی سازمان را فراهم می‌کند که مهم‌ترینشان عبارتند از:

  • مدیریت مالی و چندنهادی
  • حسابداری بین‌شرکتی
  • حسابداری پروژه
  • CRM
  • مدیریت حقوق و دستمزد

قابلیت‌های برجسته Acumatica در فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولید

  • Acumatica میزبانیِ محلی و ابری خصوصی را ارائه می‌دهد و به این ترتیب، انعطاف‌پذیری بیشتری را برای کسب و کارها فراهم می‌کند.
  • این پلتفرم راهکارهای جامعی را با رابط کاربری مدرن و دیداری ارائه می‌دهد که می‌توانند برنامه‌های تجاری مختلف را به هم متصل کنند.
  • این نرم‌افزار حسابداری تولید از یادگیری ماشین برای تبدیل کردن فرآیندهای دستی به چرخه‌های کاری خودکار استفاده می‌کند. در نتیجه، شرکت‌های دارای رشد سریع با به‌کارگیری Acumatica می‌توانند چالش‌های اقتصاد دیجیتال را پشت سر بگذارند و ظرفیت تجاریشان را توسعه دهند.
  • هسته اصلی Acumatica را در خیل امکانات بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی باید ابزارهای مدیریت مالی آن بدانیم. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا کاربران ضمن حصول اطمینان از انطباق مورد نظر، حساب‌ها را سریع‌تر ببندند.
  • کاربران به کمک حسابداری متمرکز این سیستم می‌توانند وجوه نقد، پرداخت‌های فروشندگان و صورتحساب مشتریان را با پلتفرمی متمرکز مدیریت کنند.
  • کارکردهای مدیریت ارتباط با مشتری Acumatica دید 360 درجه‌ای نسبت به امور مالی، بازاریابی، فروش و خدمات فراهم می‌کنند که در نهایت، ارتقای تجربه مشتریان را در پی دارند.
  • این سیستم با بیش از 70 پلتفرم و سرویس پیشرو قابل ادغام است؛ از جمله: Outlook، Salesforce، BigCommerce و Shopify.

این نرم‌افزار باعث افزایش تحرک تیم‌های مالی سازمان می‌شود؛ زیرا صرفاً برخی از سیستم‌های فهرست بهترین نرم افزار حسابداری تولید همانند Acumatica برنامه موبایل بومی برای iOS و Android دارند.

 

acumatica

 

نتیجه‌گیری

در جدول زیر خلاصه‌ای از قابلیت‌ها و امکانات بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی و بهترین نرم افزار حسابداری تولید تشریح شده در بالا را گرد آورده‌ایم.

جدول مقایسه

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}