یکی از چالش‌هایی که کسب و کارهای متوسط ​​در هنگام توسعه با آن روبرو می‌شوند این است که باید اطمینان حاصل کنند که روند اصلی کسب و کار، از مدل‌های جدید زنجیره تامین و عملیات جهانی آنها پشتیبانی می‌کند. اگر شما یک سیستم ERP دارید، ممکن است آن را با توجه به توسعه مناسب انتخاب نکرده باشید یا برای سیستم شما محدود باشد. استفاده از یک نرم‌افزار اشتباه می‌تواند پشتیبانی از برنامه توسعه عملیاتی شما را دشوار یا غیرممکن کند. به همین دلیل ممکن است لازم باشد راه‌حل‌های تعویض یا ارزیابی اینکه آیا نرم‌افزار فعلی شما قادر به پشتیبانی از نیازهای شما است را در نظر بگیرید. در اینجا چند نکته وجود دارد که مدیران اجرایی باید به آن‌ها توجه کنند تا مطمئن شوند که نرم افزار ERP آن‌ها می‌تواند از پس توسعه جهانی برآید یا خیر.

 

 

مدیریت جهانی یا منطقه‌ای

یکی از اولین سوالاتی که باید به آن پاسخ دهید این است که آیا می‌خواهید فعالیت خود را به عنوان مجموعه‌ای از کسب و کارهای منطقه‌ای به‌هم پیوسته و یا یک شرکت جهانی یکپارچه اجرا کنید. مدیریت باید بتواند دید روشنی در مورد عملیات و موجودی کالا داشته و از هماهنگی بین توزیع و تولید اطمینان حاصل کند.

مسئله در اینجا این است که بسیاری از کسب و کارهای متوسط ​​باید برای دستیابی به جایگاه،‌ در بازارهای جدید خود اقدام به خرید کنند و این ممکن است نیاز به کار با یک زنجیره تأمین متفاوت به عنوان عملیات اصلی برای آن‌ها باشد. عملکردهایی همانند حسابداری نیز می‌توانند به صورت درون‌سازمانی اجرا شوند. در اینجا راه‌حل‌های متفاوتی وجود دارد. به طور مثال شما می‌توانید تصمیم بگیرید که به دنبال یک مدل کاملاً منطقه‌ای باشید یا ترکیبی که در آنجا عملیات اصلی خود را در سطح جهانی و خریدهای جدید خود را به صورت منطقه‌ای انجام دهید. در این صورت، شما باید از نرم افزار ERP استفاده کنید که بتواند هر دو طرح را اجرا کند.

در پایان، شما سیستمی می‌خواهید که به آسانی به شما اجازه دهد که در هر مکان در مورد عملکرد جهانی خود اطلاعات کسب کنید.  همچنین شما نیاز دارید تا یک تصویر لحظه‌ای از چگونگی تأثیر این موقعیت منطقه‌ای بر آینده داشته باشید.

پشتیبانی از مقررات منطقه‌ای یا محلی در ERP جهانی

نکته دیگری که هنگام مشاهده ERP باید در نظر داشته باشید این است که مطمئن شوید فرآیندها می‌توانند در سطح جهانی استاندارد شوند. از یک نظر، قوانین مالیاتی بسته به مناطق، متفاوت خواهد بود و ممکن است ERP شما با برخی از مقررات موجود در برخی از کشورها سازگار نباشد. به همین دلیل عاقلانه است که نه تنها از ERP مناسب استفاده کنید بلکه برای اطمینان می‌توانید همکاری با PEO را نیز در، نظر بگیرید.

راه حل بین‌المللی PEO مانند New Horizons Global Partners می‌تواند به شما کمک کند تا فرآیندهای خود را استاندارد کنید و اطمینان حاصل کنید که در هر بازاری که هستید اطلاعات لازم را برای گزارش‌دهی در نظر می‌گیرید و می‌توانید آن‌ها را برآورده کنید. همچنین می‌توانند در مورد موارد مالیاتی که ارتباطی به لیست حقوق و دستمزد ندارند کمک کنند، مانند مالیات بر درآمد شرکت‌ها، مالیات معاملات دیجیتال، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات فروش یا GST.  همچنین، می‌توانند چشم‌انداز قانونی هر بازاری را که قصد ورود به آن را دارید به شما ارائه دهند و طرح‌های مورد‌نیاز در حوزه‌های قضایی را نیز ترتیب دهند.

امکان متمرکزکردن یا غیر متمرکزکردن فرآیندهای خاص

ممکن است متوجه شوید که اگر برخی از فرآیندهای خود را متمرکز یا غیرمتمرکز کنید، کارآمدتر باشند، که شامل مواردی مانند کنترل موجودی کالا، برنامه‌ریزی مواد یا مدیریت سفارش هستند و می‌تواند به افزایش هماهنگی بین توزیع و تولید مشترک بین چندین بخش محصول و مناطق عملیاتی کمک کند و یا ممکن است لازم باشد برخی از فرآیندها را برای تأمین نیازها یا مسائل مشتریان خود به طور پیشگیرانه غیرمتمرکز کنید. برای مثال می‌توانیم به مواردی از قبیل فاکتور، حمل‌و‌نقل یا تغییر سفارشات فکر کنیم. به همین دلیل شما به یک ERP نیاز دارید که بتواند از مدل‌های خاص فرآیند هم به صورت متمرکز و هم به صورت غیرمتمرکز پشتیبانی کند.

سایر مواردی که باید در نظر بگیرید

شما همچنین یک ERP می‌خواهید که از نظرات منطقه‌ای، مدیریت مالی شما را پشتیبانی کند. به عنوان مثال، یک مدیر در کشور دیگری باید بتواند به داده‌ها به زبان و ارز دسترسی داشته باشد و مجموعه مشابهی از داده‌ها باید به زبان انگلیسی و دلار در اختیار مدیران شرکت شما باشد.

همچنین، بسیاری از فروشندگان ERP، منابع مورد‌نیاز برای پشتیبانی از یک عملیات جهانی را ندارند. برخی ممکن است فقط در ساعات خاصی پشتیبانی کنند، بسیاری نیز فاقد تخصص محلی هستند که این دو عامل بدان معنی‌ست که خطرات و هزینه‌های بیشتری در ارتباط با استقرار جهانی وجود دارد. مورد دیگری که باید در ERP به آن توجه کنید مقیاس‌پذیری است، شما می‌خواهید راه‌حل شما همانند کسب‌وکارتان رشد کند و هم‌چنین شما نمی‌خواهید که مانعی در برابر گسترش آن ایجاد شود و باید مطمئن شوید که در هنگام پیشرفت قادر به پشتیبانی از پیچیدگی‌های بیشتری خواهد بود. سیستم ERP همچنین باید بتواند به راحتی با فرآیندهای جدید یا تغییرات ایجاد شده در روندها، سازگار شود.

اگر می‌خواهید عملکرد خود را با توسعه جهانی هماهنگ کرده و آن را با فرآیندهای جدید وفق دهید، انتخاب یک سیستم ERP مناسب ضروری است. با ادامه کسب سهام بازار و افزودن قطعات به ساختار فعلی، نه تنها باید نیازهای فعلی شما را برآورده کند بلکه باید با نیازهای آینده‌تان نیز سازگار شود.

 

توسعه مدیریت هوشمند یکپارچه کسب و کار
( تعرفه‌های تیم‌یار ابری )

 

مترجم: محبوبه درویشی

منبع: https://erpnews.com

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}