نرم افزار مدیریت انبار 

نرم افزار مدیریت انبار را می‌توانیم تکمیل کننده زنجیره تأمین سازمان بدانیم. این سیستم وظایف متنوعی بر عهده دارد تا سازمان‌ها به کمکش بتوانند محصولات و خدماتی بی‌نقص به مشتریان عرضه کنند. از آن‌جایی که مدیریت انبار به‌طور مستقیم با مدیریت تولید و برنامه ریزی منابع سازمان در ارتباط است لذا انتخاب و به‌کارگیری این نرم‌افزار باید با دقت تمام صورت گیرد. در زمان خرید این نرم افزار باید دقت لازم را داشته باشیم تا با نرم افزار مدیریت تولید و سایر نرم افزارهای سازمان به مشکل نخورد و همچنین فعالیت‌های بخش انبارداری و مدیریت انبار، به درستی چرخه فرآیندی کسب و کار را تکمیل کنند. برای آن‌که در این خصوص بیشتر بدانید، در ادامه مطلب می‌خواهیم به‌اختصار نگاهی به وظایف و امکانات این نرم‌افزار بیندازیم. مطالعه این مطلب کمک می‌کند تا ارتباط سیستم مدیریت انبار با سایر بخش‌های سازمان و ورودی‌ها و خروجی‌هایش را بهتر بشناسید. پس با ما همراه شوید تا:

  • مزایا و کاربردهای نرم افزار مدیریت انبار را برای کسب و کارها برشماریم
  • از شرایط و الزامات سیستم خوب برای مدیریت انبار بگوییم
  • نقش این سیستم را در زمینه زنجیره تأمین و ارزش‌آفرینی برای مشتریان بررسی کنیم
  • خدمات این نرم‌افزار را به سایر سیستم‌ها و بخش‌های خرد و کلان سازمان معرفی کنیم.

 

 

نرم افزار مدیریت انبار چیست و چه کاری برای سازمان انجام می‌دهد؟

سیستم مدیریت انبار (WMS: Warehouse Management System) نرم‌افزاری است که برای بهینه‌سازی انبار، توزیع، زنجیره تأمین و فرآیندهای تکمیلی کسب و کار طراحی و عرضه شده است. کار اصلی این سیستم کمک کردن به ساده‌سازی و بهبود فرآیندهای انبار سازمان است؛ دقیقاً از زمانی که کالاها برای اولین بار وارد انبار می‌شوند تا پایان زمان خروج. همچنین، نرم افزار مدیریت انبار می‌تواند به سایر نرم‌افزارهای سازمان متصل و با آن‌ها ترکیب شود تا فرآیندهای سراسر کسب و کار به هم مرتبط، روان و کارآمد باشند.

همچنین بخوانید: نرم افزار انبار چیست؟

 

نرم افزار مدیریت انبار

 

درباره تاریخچه طراحی و تولید نرم افزار مدیریت انبار چه می‌دانیم؟

  • دهه 1970 میلادی دهه ظهور کامپیوترها بود. همزمان با آن‌ها سیستم‌های خودکار ذخیره‌سازی و بازیابی انبار در شرکت‌ها به کار گرفته شدند. این امکانات به شرکت‌ها کمک می‌کردند تا گزارش‌های زیادی را درباره میزان موجودی انبار تولید کنند. داده‌ها عمدتاً به ردیابی پالت‌های موجودی متمرکز می‌شدند. اما این سیستم‌ها برای کاهش میزان موجودی و کنترل کردن هزینه‌ها کار خاصی انجام نمی‌دادند.
  • نسل جدید فناوری‌های انبارداری و مدیریت انبار در دهه 1980 و با به‌کارگیری سیستم‌های AR/RS ابداع شدند. این سیستم‌ها مدیریت موجودی را به‌صورت دقیق‌تر انجام می‌دادند. همچنین، در این دهه از بارکدگذاری و به‌ویژه فناوری RFID برای بهبود فرآیندهای انبارداری استفاده شد. این سیستم دسترسی آنی به داده‌های بخش انبار را فراهم می‌کرد. در طی دو دهه بعد، مدیران کسب و کارها بر کاهش هزینه‌های تولید تأکید داشتند؛ لذا میزان موجودی را در انبارها کم کردند و تک تک فرآیندهای انبار را زیر نظر گرفتند.
  • سرانجام، انبارها در قرن جدید به سراغ سویه‌های جدیدی از فناوری رفتند. رباتیک، رایانش ابری و اینترنت اشیا از آن دسته هستند. به همین ترتیب، نرم افزار مدیریت انبار به شکلی که امروز می‌شناسیم شکل‌گرفت و گسترش یافت طوری‌که در حال حاضر وظایف بسیار و بخش‌های متنوعی را در بر می‌گیرد؛ از جمله: برنامه‌ریزی تقاضا، مدیریت نیروی کار و زنجیره تأمین.

 

مهم‌ترین مزایای نرم افزار مدیریت انبار برای سازمان کدامند؟

نرم افزار انبارداری و کنترل موجودی می‌تواند ‏سرعت و سهولت تصمیم‌گیری مدیران را بر اساس داده‌های آنی افزایش و زمان پردازش سفارش‌ها و هزینه‌های آن‌ها را کم کند.‏ در ادامه به مهم‌ترین مزایای این سیستم اشاره می‌کنیم.

  • تصمیمات مبتنی بر داده‌های دقیق‌تر

نرم افزار مدیریت انبار به کانال‌های موجودی و فروش سازمان متصل ‏می‌شود؛ لذا باید به‌صورت آنی کار کند.‏ با این ویژگی می‌توانید مسائل مربوط به اقلام پرخطر یا باارزش را به سرعت شناسایی ‏کنید؛ از جمله در صورت سرقت انبار یا وقتی که کالاها به‌طور معمول در حین حمل و نقل آسیب می‌بینند. همچنین، به کمک سیستم مدیریت انبار می‌توانید گزارش‌های بهره‌وری تیم انبارتان را سریع‌تر از قبل آماده کنید‏ و بدانید که زمان اعضای تیم مذکور عمدتاً برای چه اموری صرف می‌شود. در نتیجه، فرآیندهای اولویت‌دار برای بهبود را تشخیص دهید.

  • ‏انجام دادن سریعتر سفارش

در محیط رقابتی امروز و با تبدیل شدن «تحویل فوری» به یک هنجار سازمانی، باید ‏ابزارهای بهبود فرآیندی را برای کمک کردن به کاهش زمان تحویل سفارش پیدا کنید. اینجا است که این نرم افزار به کارتان می‌آید. تیم انبارتان با استفاده از سیستم ‏WMS‏ که با بارکداسکنر کار می‌کند، جمع‌آوری و بسته‌بندی سفارش‌ها را بسیار ‏سریع‌تر انجام می‌دهد و در نتیجه، تأخیر انجام و زمان پردازش سفارش کاهش می‌یابد.‏

  • ‏کاهش یافتن هزینه‌های پردازش سفارش‌ها

چنانچه زمان کمتری را برای انتخاب و بسته‌بندی سفارش‌ها و تکمیل سایر فرآیندهای انبارداری مثل دریافت و تحویل ‏صرف کنید، هزینه‌های پردازش نیز قطعاً کاهش می‌یابند. شاید منطقی‌ترین کار این باشد که هزینه پردازش سفارش‌ها را قبل از به‌کارگیری نرم افزار مدیریت انبار محاسبه و سپس با هزینه آن پس از استفاده کردن از سیستم مذکور مقایسه کنید تا مقدار بازگشت سرمایه حاصل از این کار را بدانید.

  • رفع خطاها

بارکدزنی موجودی و سیستم مدیریت انبار هر دو برای کاهش دادن زمان مدیریت امور انبار طراحی شده‌اند که ‏به نوبه خود احتمال بروز خطا را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.‏ با راه‌اندازی نرم افزار مدیریت انبار، کارکنان انبارتان می‌توانند به سادگی بارکدهای محصول را هنگام انتخاب، بسته‌بندی و ‏ارسال سفارش‌ها و نیز هنگام دریافت کالا اسکن کنند. در حین انجام دادن این کار، در صورتی که ‏محصول اشتباهی اسکن شده باشد، به آن‌ها هشدار داده می‌شود و سیستم تغییرات موجودی را به‌طور خودکار و آنی در کانال ‌های فروشتان اطلاع‌رسانی می‌کند. این کار نه تنها خطاها را از بین می‌برد، بلکه از نارضایتی مشتریان نیز می‌کاهد.

  • صرفه‌جویی در زمان

سیستم ‏WMS‏ می‌تواند زمان صرف شده جهت بسته‌بندی ‏سفارش‌ها و تحویل دادن اقلام را کاهش دهد. از طرفی، ابزارهایی نظیر بارکداسکنر نیز با سرعت دادن به کار، این هدف را محقق می‌کنند.

  • بهره‌گیری از هوش مصنوعی

یک ‏نرم افزار مدیریت انبار هوشمند از یادگیری ماشین برای تشخیص دادن الگوهای داده‌های فروش و حمل و نقل استفاده ‏می‌کند. این سیستم مشخص می‌کند که بهترین مشتریان سازمان کجا هستند و میانگین قیمت ‏هر محموله آن‌ها چقدر است. کسب و کارها با استفاده از این داده‌ها، می‌توانند محل انباری را انتخاب کنند که ‏موجودی مذکور را به مشتریان نهایی نزدیک‌تر کند و امکان ارسال فوری کالا بدون توجه به ‏محل حضور مشتری فراهم شود.‏

 

انواع سیستم‌های مدیریت انبار کدامند؟

نرم افزار مدیریت انبار را از نظر نوع راه‌اندازی و ارتباطش یا سایر سیستم‌های سازمانی می‌توانیم به دو نوع مختلف تقسیم کنیم.

  • می‌توانید سیستم مدیریت انبار مستقلی انتخاب کنید و آن را با بقیه سیستم‌های پشتیبان و ‏عملیاتی کسب و کارتان ترکیب کنید
  • آن را به‌صورت راهکاری یکپارچه برگزینید که در آن ‏WMS‏ پایگاه داده و گردش‌های ‏کاری مدیریت سفارش، موجودی و حسابداری را به اشتراک بگذارد.‏

در ادامه، به مزایا و معایب این دو سیستم اشاره می‌کنیم.

 

نرم افزار مدیریت انبار مستقل چه مزایا و معایبی دارد؟

سیستم مدیریت انبار‏ مستقل به‌عنوان نرم‌افزار تخصصی مدیریت انبار عرضه می‌شود؛ اگر چه می‌توانید آن را با ‏سیستم‌های دیگری مثل نرم‌افزار کنترل موجودی، مدیریت سفارش و سفارش خرید ادغام کنید، ‏اما تمرکز اصلی‌اش بر امکانات مدیریت انبار است.

مزایای نرم افزار مدیریت انبار مستقل

  • امکانات پیشرفته مدیریت انبار: این سیستم با گزینه‌های انتخاب انبار و شمارش چرخه اقلام و ‏امکانات گزارش‌دهی متقابل و پیشرفته، غالباً قابلیت‌هایی پیشرفته فراهم می‌کند.
  • قابلیت ترکیب شدن با سایر سیستم‌ها: نرم افزار مستقل با این‌که برخی امکانات سیستم‌های عملیاتی را ندارد اما می‌تواند با سایر ‏سیستم‌ها ترکیب شود. از جمله نرم‌افزار حسابداری، مدیریت سفارش و ‏موجودی، سیستم‌های سفارش خرید، فروش و راهکارهای برنامه‌ریزی منابع سازمانی (‏ERP‏) و ‏نیز ابزارهای مرتبطی مثل نرم‌افزار مدیریت زنجیره تأمین (‏SCM‏) و سیستم‌های مدیریت حمل و ‏نقل (‏TMS‏).‏
  • معایب
  • نیاز به سیستم‌های مختلف: کارکنان بخش‌های مختلف سازمان باید با سیستم‌های جداگانه‌ای کار کنند. مثلاً هنگامی‌که کالاها پس از مرجوع به انبار منتقل می‌‏شوند، تیمتان ابتدا باید نرم افزار مدیریت انبارتان را به‌روز کند و سپس سیستم‌های ‏CRM‏ و حسابداری‌تان ‏روزآمد شوند. این فرآیندها برای بازگشت کالا از یک مشتری بسیار زیاد هستند!
  • عدم ترکیب شدن آنی: در صورت استفاده کردن از چنین سیستمی، تیم انبارتان از سایر سازمان جدا می‌شود زیرا اعضا صرفاً به سیستمی جداگانه ‏دسترسی خواهند داشت که ممکن است قابلیت ترکیب شدن یا به‌روزرسانی آنی نداشته باشد. لذا این احتمال وجود خواهد داشت که چند دقیقه، ساعت یا حتی یک روز از سیستم‌های دیگر سازمانتان عقب بمانند.‏
  • عدم عرضه شدن به‌صورت تکی: ممکن است بهترین نرم افزار را خریده باشید؛ اما احتمالاً آن را در قالب سیستمی کلی عرضه می‌کنند. یعنی بسیاری از سیستم‌های مستقل مدیریت انبار معمولاً بخش‌های کسب و کار را اعم از خرده‌فروشی، عمده‌فروشی، تولید و توزیع در بر می‌گیرند. این شرایط بر پشتیبانی و مشاوره سیستمی که نیاز دارید تأثیر می‌گذارد و نیز پرداخت هزینه اضافی را برای امکاناتی باعث می‌شود که لازمشان ندارید.
  • افزایش هزینه‌ها: خرید، راه‌اندازی و نگهداری چندین سیستم جهت دستیابی به تمام ‏عملکردهای اصلی لازم برای کسب و کارتان، هزینه‌هایتان را به سرعت افزایش می‌دهد. لذا لازم است میزان ‏بازگشت سرمایه ‏WMS‏ مستقل را ارزیابی کنید.

 

مزایای نرم افزار مدیریت انبار

 

مزایا و معایب نرم افزار مدیریت انبار یکپارچه کدامند؟

‏WMS‏ یکپارچه راهکاری است که یا در نرم‌افزار ‏ERP‏ و بک آفیس فعلی‌تان گنجانده می‌شود، یا ماژولی اضافی است که معمولاً توسط پشتیبان یا فروشنده ‏ERP‏ عرضه ‏می‌شود. یعنی این‌که این نوع سیستم مدیریت انبار‏ پایگاه داده یکسانی را با سیستم‌هایی نظیر سفارش، موجودی، حسابداری، ‏CRM‏ دارد و می‌تواند گزارش‌هایتان را به اشتراک بگذارد.

مزایای نرم افزار مدیریت انبار یکپارچه

  • داده‌های متمرکز: با استفاده از پایگاه داده مشترک سیستم انبار و سفارش و در نتیجه، ترکیب شدن تجارت ‏الکترونیک و حسابداری، کارکنانتان نه تنها پایگاه دانشی مشترکی خواهند داشت، بلکه به دقت و به‌طور آنی به داده‌های خودشان دسترسی پیدا می‌کنند.
  • تجربه ثابت مشتری: فارغ از این‌که مشتریان از چه بخشی خدمات دریافت کنند، تجربه‌ای ثابت و البته بهتر خواهند داشت.‏
  • گردش کار ساده شده: ‏نرم افزار مدیریت انبار یکپارچه با در نظر گرفتن نرم افزارهای بک آفیس و ‏ERP‏ طراحی و ساخته ‏شده است، به این معنی که از گردش کار ساده‌ای در طی چرخه سفارش بهره‌مند می‌شوید.
  • هزینه کمتر: هزینه کلی فناوری در این حالت در مقایسه با خرید و اجرای چندین سیستم احتمالاً کمتر خواهد بود.‏
  • معایب
  • کاهش عملکرد: اگر چه ماژول نرم افزار مدیریت انبار یکپارچه ‏ERP‏ عملکرد اصلی مورد انتظارتان را در خصوص انبار ارائه می‌دهد، اما ‏ممکن است برخی امکانات پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر راهکار مدیریت انبار مستقل را نداشته باشد.‏

 

امکانات اصلی سیستم مدیریت انبار یکپارچه‌ای مثل تیم‌یار کدامند؟

‏نرم افزار مدیریت انبار‏ یکپارچه‌ای نظیر تیم‌یار به خودکارسازی چهار فرآیند اصلی زیر کمک می‌کند:‏

  • مدیریت کردن سفارش‌ها: سفارش‌های جدید معمولاً به‌طور خودکار جهت اجرا به انبار هدایت می‌شوند؛ لذا تأخیری ‏در انجام شدن سفارش و فرآیند آپلود دستی مدارک ایجاد نخواهد شد.
  • مدیریت کردن موجودی: امکان رصد کردن مقادیر موجودی را در تمام مراکز تکمیل سفارش فراهم می‌کند و موجودی را بر اساس تقاضا و با پلتفرمی متمرکز تخصیص می‌دهد. این قابلیت نرم‌افزار از هزینه غیرمعمول خدمات، نارضایتی ‏مشتریان و از دست رفتن فرصت‌های فروش جلوگیری می‌کند.
  • رهگیری تحویل سفارش: شماره‌های رهگیری به‌طور خودکار با سفارش‌های فروش همگام می‌شوند و تأییدیه‌های جابجایی کالا را برای مشتریان ارسال می‌کنند.
  • گزارش‌دهی: داشتن اطلاعات یکپارچه با استفاده از پلتفرمی متمرکز، امکان گزارش‌دهی پیشرفته را درباره ‏پیش‌بینی تقاضا و تعادل موجودی فراهم و برنامه‌ریزی زنجیره تأمین فعال را ممکن می‌کند.

این نوع یکپارچگی به فروشندگان امکان می‌دهد تا تقاضای آتی و فعالیت‌های ‏زنجیره تأمین مربوطه را پیش‌بینی کنند و فرآیندهای سفارش مجدد موجودی و توزیع موجودی را دقیق انجام دهند.

 

نرم افزار مدیریت انبار یکپارچه

 

نرم افزار مدیریت انبار عمدتاً مبتنی بر چه نکات راهبردی طراحی شده است؟

  • تعداد محصولات به‌صورت جداگانه در هر انبار حفظ می‌شوند

هنگام فعالیت کردن در چندین انبار و مکان فروشگاه، بسیار مهم است که بدانید چه مقدار از هر محصول در هر انبار ‏ذخیره شده است.‏ بنابراین، هر سیستم مدیریت انبار یا موجودی که استفاده می‌کنید باید بتواند مقدار موجودی کلی هر ‏محصول را در کنار جزئیات بیشتری درباره آنچه که در آن گروه محصولی ذخیره می‌شود، نمایش دهد.‏ داشتن این داده‌ها کمک می‌کند که میزان دقیق موجودی در دستتان باشد و سفارش‌ها را به درستی مدیریت کنید.

  • راهبردهای تکی درباره محل ارسال محصولات ابداع می‌شوند

مدیریت انبار چندمکانی و راهبرد مناسب به این معنی است که می‌توانید محصولات را در جایی ‏که راحت‌تر هستید نگهداری کنید، نه صرفاً جایی که فضا دارید.‏ چنانچه مطمئن نیستید که درباره ابداع راهبرد انبار چندمکانی از کجا شروع کنید، ایده‌های زیر را در ‏نظر بگیرید:‏

    • مسیریابی انبارتان را طبق اطلاعات نرم افزار مدیریت انبار و فضا خودکار کنید. اگر کسب و کارتان در منطقه مشخصی بیشتر فعالیت می‌کند؛ اعم از داخلی یا بین‌المللی، راه‌اندازی انبار در آن منطقه و ذخیره‌سازی محصولاتی را در نظر بگیرید که غالباً خریداری ‏می‌شوند.
    • موجودی‌های دارای سفارش کم را با هم ذخیره کنید. نه تنها می‌توانید این نوع موجودی‌ها را در مکان‌هایی در کنار ‏یکدیگر در انبار ذخیره کنید، بلکه می‌توانید از انباری خاص برای آن‌ها کمک بگیرید؛ انباری با هزینه‌های ذخیره‌سازی یا عملیاتی کمتر.
    • نرم افزار مدیریت انبار را طوری تنظیم کنید که محصولات پرتقاضا را در تمام انبارهایتان ذخیره کند. چنانچه می‌دانید تقاضا برای برخی محصولاتتان بیشتر است، موجودی آن‌ها را در تمام انبارهایتان دائماً کنترل کنید. این کار تضمین می‌کند که سفارش‌ها برای ‏این اقلام می‌توانند همگام با وضعیت موجودی آن‌ها باشند.

 

‏ تصمیم بگیرید که آیا از مدیریت استاندارد انبار استفاده کنید یا از انبارداری همزمان چندگانه

در مدیریت استاندارد انبار هر یک از خطوط تولید سازمانتان مکان مشخصی دارند که همیشه ‏باید در آن نگهداری شوند. اما انبارداری همزمان چندگانه به این معنی است که برخی یا همه اقلام را در چندین مکان در ‏یک انبار یا حتی همه انبارهایتان ذخیره کنید. هر مدل عملیات انبار را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که فناوری‌تان انعطاف‌پذیری لازم را برای مدیریت کردن هر دوی آن‌ها دارد.

  • با استفاده از امکانات نرم افزار مدیریت انبار، ریسک موجودی را در بین انبارها تقسیم کنید

با فعالیت کردن در انبارهای متعدد، باید بتوانید ریسک موجودی‌تان را در بین مکان‌های مختلف تقسیم کنید. محبوب‌ترین یا باارزش‌ترین اقلامتان را بین انبارها تقسیم کنید، این کار کمک می‌کند تا اثر ریسک وقوع اتفاقی ناخوشایند مانند گم شدن موجودی، سرقت یا آتش‌سوزی انبار را کاهش دهید.

  • از بهترین شیوه‌های پیش‌بینی موجودی استفاده کنید

مدیریت کردن موجودی با بهره‌گیری از نرم افزار مدیریت انبار در یک مکان شاید چالش‌برانگیز باشد، اما انبارهای متعدد پیچیدگی‌های خودشان را دارند؛ لذا لازم است سیستم را بسته به حجم کار انبارداری‌تان تنظیم کنید. مطمئن شوید که بهترین روش‌های پیش‌بینی موجودی را در کسب و کارتان به کار می‌گیرید تا خطرات ‏انباشت بیش از حد موجودی یا بدتر از آن، گران‌فروشی از انبارهایی خاص را کاهش دهید.‏

  • ‏با نقل و انتقالات انبار کنار بیایید

حتی در صورتی‌که فرآیندی ثابت را برای نگهداری کامل انبارهایتان در نرم افزار مدیریت انبار تعریف کرده‌اید، ممکن است گاهی نیاز به انتقال کالا بین ‏انبارهایتان داشته باشید.‏ مطمئن شوید که فرآیندی مستند برای کارکنان تعریف کرده‌اید تا طبق آن ارسال موجودی از انبار در نقطه آغاز، دریافتش در ‏انتهای دیگر و قرار دادن مجدد در چرخه فرآیندی را تکمیل کنند.

 

نرم افزار مدیریت انبار مبتنی بر ابر

 

‏مزایای به‌کارگیری نرم افزار مدیریت انبار مبتنی بر ابر (Cloud WMS‏) کدامند؟

امروزه مدیران کسب و کارها به استفاده کردن از فناوری ابری متمایل‌تر هستند. چنین رغبتی به علت مزایای فراوان این نوع سیستم است که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

  • نحوه اتصال سیستم‌ها

سیستم‌های مبتنی بر ابر طبیعتاً طوری طراحی شده‌اند که با سیستم‌های دیگر هماهنگ باشند.‏ در فضای ابری مطمئن هستید که کانال‌های فروش، گزارش‌های موجودی و امور مالی سازمانتان با ‏هر ارسال، ورودی، تنظیم دستی موجودی یا انتقال انبار، روزآمد می‌شوند. از طرفی، سهولت ارتباط با سیستم‌های خارج از سازمان، مثل سیستم‌های تأمین‌کنندگان یا توزیع‌کنندگان در نرم افزار مدیریت انبار مبتنی بر ابر بیشتر است.‏

  • ‏تصمیمات مبتنی بر داده

اتصال ابری همراه با به‌روزرسانی‌های فوری به این معنی است که می‌توانید اطلاعاتی آگاهانه داشته ‏باشید؛ حتی برای تصمیمات کلان کسب و کار در هر زمان.‏ در چنین شرایطی به سرعت می‌توانید مسائل مربوط به کالاهای پرخطر یا با ارزش بالا را شناسایی کنید، درباره بهره‌وری تیم انبارتان گزارش دهید ‏و از جمله درباره این‌که زمان اعضای آن عمدتاً صرف چه اموری می‌شود. از همه این داده‌ها در صورت لزوم می‌توانید برای بهبود یافتن امور و رشد درآمد استفاده کنید.

  • به‌صرفه بودن‏

کمک بودن هزینه‌های زیرساخت، سخت‌افزار، نرم‌افزار و مجوز نرم افزار مدیریت انبار مبتنی بر ابر به این معنی است که این‌گونه سیستم‌ها ‏هزینه کل مالکیت کمتری دارند و هزینه‌های سرمایه‌گذاری‌شان نیز محدودتر از سیستم‌های سابق است.

  • سریع و شفاف

از آنجایی‌که در این نوع سیستم‌ها تمامی عملیات پیکربندی، میزبانی، راه‌اندازی و استقرار به‌وسیله فروشنده‌ای مدیریت می‌شوند که نرم افزار مدیریت انبار مبتنی بر ابر را ‏عرضه می‌کند، راه‌اندازی این سیستم‌ها تنها چند هفته طول می‌کشد، نه ماه‌ها یا حتی سال‌ها!

  • ‏بهبود مستمر‏

کاربران ‏Cloud WMS‏ خدمات به‌روزرسانی منظم و دائمی سیستم را به‌عنوان بخشی از مدل بهبود مستمر دریافت ‏می‌کنند. این شرایط تضمین می‌کند که همواره از آخرین امکانات سیستم بهره‌مند هستید؛ بدون نیاز به همکاری با مشاوران برای روزآمدسازی نرم‌افزار.

  • ‏یکپارچه‌سازی کسب و کار

با بهره‌گیری از نرم افزار مدیریت انبار مبتنی بر ابر، مطمئن می‌شوید که کل کسب و کارتان با این سیستم هماهنگ و یکپارچه شده است.‏ به‌عنوان مثال، به‌روزرسانی موجودی، سوابق حسابداری و انبار را نیز تغییر می‌دهد.‏

 

روندهای جدید فناورانه طراحی و عرضه نرم افزار مدیریت انبار به چه سمت و سویی حرکت کرده‌اند؟

سیستم‌های امروزی ‏API‏ باز دارند که می‌تواند با فناوری‌های تجارت الکترونیک ‏و خرده‌فروشی ادغام شود. این ویژگی فناورانه به‌عنوان نقطه اتصالی مرکزی بین کانال‌های فروش و سیستم‌های ‏ارائه خدمات عمل می‌کند. برخی امکانات مهم چنین سیستم‌هایی عبارتند از:

  • کانال‌های متصل: پورتال کسب و کار را می‌توانید برای دسترسی آسان به سفارش، با تقریباً هر ‏کانال فروش، ارائه‌دهنده تجارت الکترونیک، بازار یا ‏EDI‏، کاملاً سفارشی کنید.‏
  • مدیریت انبار: امکانات نرم افزار مدیریت انبار امروزی، خرده‌فروشی، صورتحساب شخص ثالث، رهگیری موجودی و مدیریت کردن اقلام بزرگ و حجیم و سریال‌سازی را فراهم می‌کنند.‏
  • انعطاف‌پذیری حمل و نقل: این فناوری می‌تواند گزینه‌های حمل و نقل را به سرعت و دقت مدیریت کند؛ همه حالت‌های حمل و نقل و ‏انواع آن‌ها را از بسته‌های کوچک، بار انبوه تا ‏حمل و نقل بین‌المللی و ... می‌توانید با یک شبکه و داشبورد متمرکز انجام دهید.‏

 

 

نتیجه‌گیری

در عصر خرده‌فروشی چندکاناله امروز، نرم افزار مدیریت انباری که بتواند به بهترین شکل نیازهای متحول مشتریان را با دقت، صحت و سرعت برآورده کند، بسیار ضروری است. سیستم‌های مدیریت انبار به کنترل کردن جریان موجودی سازمان کمک می‌کنند. در نتیجه، در فرآیندهای کسب و کارها کارایی و صرفه‌جویی لازم ایجاد می‌شود. شرکت‌ها با به‌کارگیری سیستم مدیریت انباری نظیر تیم‌یار بهتر می‌توانند زمان‌سنجی و کارسنجی بخش انبارشان را انجام دهند. مدیریت کردن اصولی و مبتنی بر اطلاعات آنی می‌تواند عملکردی فراتر از کنترل موجودی را شامل شود؛ مثل: چیدمان مستقیم، ردیابی ‏نیروی کار یا محصولات و سفارش‌ها. البته استفاده از سیستم‌های یکپارچه مثل سیستم ERP نیز می‌تواند در مسیر مدیریت بهتر و کارآمدتر به سازمان‌ها کمک کند.

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}