چه نیازی به ایجاد یک اتوماسیون انبار خودکار، وجود دارد؟

این ‌مو‌ضوع که اقتصاد جهانی در حال تغییر است، موضوع پر اهمیتی نیست، درحالی که اتوماسیون انبار، سیستمی همیشگی است. دقیقا در همین زمان سال گذشته، به نظر می‌رسد که تقاضای ایالات متحده برای ظرفیت انبار، تا حد زیادی فرو نشست، اما در حال حاظر، در بحبوحه تحولات اقتصادی قابل توجه و راه اندازی مجدد زنجیره تامین، تقاضا بار دیگر افزایش یافته است.
 استفاده بهینه از فضای انبار و اطمینان از کارایی، سرعت و سودآوری بیشتر در عملکرد انبار، به طور فزاینده ای به معنای روی آوردن به اتوماسیون است.  نکات زیر در مورد اتوماسیون انبار مفید است. در این مقاله، قصد داریم، مفیدترین و سودمندترین فناوری‌های اتوماسیون انبار که امروزه در بازار موجود است، را به شما معرفی کنیم.

 

 

 مزایای اتوماسیون انبار

نرم افزار انبارداری نمایانگر دوره جدیدی از بهره وری بالا و سودآوری در زنجیره تأمین است.  برخی از برترین مزایا، به شرح زیر می‌باشد.  

 

اتوماسیون انبار

 


1. صرفه جویی در هزینه
 براساس آمار اداره کار ایالات متحده، متوسط دستمزد کارگران انبار، 3.7 میلیون دلار در سال است‌. این سازمان، شامل هزینه بیمه درمانی، مرخصی استحقاقی و سایر مزایا نمی‌شود.
 اتوماسیون کارهای ساده و تکراری، ممکن است صرفه جویی قابل توجهی را فقط در تعدد نیروی کار انجام نمی‌دهد، بلکه از دقت بالاتر، گردش سریعتر و در کل کارایی کارآمد و هماهنگ، نیز حاصل می‌شود.

2. مدل‌های کسب و کاری جدید
 همانطور که گفته شد، تقاضای انبار، رو به افزایش است و اتوماسیون انبار می‌تواند به رفع این تقاضا کمک کند. بخشی از این فرصت تحت مدل‌های کسب و کاری جدید مانند انبارهای درخواستی، قرار دارد. نظارت بر انبار و ردیابی موجودی در زمان واقعی به کشف فضای ذخیره نشده انبار کمک می‌کند و سپس ارائه دهندگان را با کسانی که به این فضا نیاز دارند متصل می‌کند.
 این مدل، کمی شبیه سایر مدل‌های اقتصادی اشتراکی مانند اجاره اتاق خواب اضافی یا کاناپه شبانه است.  این مدل می‌تواند زندگی را برای صاحبان انبار و همچنین شرکت‌هایی که نیاز به دسترسی به امکانات و خدمات انبار دارند و نمی‌خواهند زیرساخت‌های خود را تغییر دهند، بسیار آسان کند.

3. پویایی داده و پیگیری در زمان واقعی
 اتوماسیون انبار بسیار حساس است، زیرا استقلال عملکردهای اساسی را در کنار جمع آوری اطلاعات در زمان واقعی برای همان فرایندها فراهم می‌کند. به طور کلی، مستند سازی کارهای تکراری و انجام وظایف سنگین فیزیکی، امری بیهوده است.
لازم به ذکر است، تسمه نقاله‌های هوشمند، ربات‌های همکار، بازوهای رباتیک، کامیون‌های پالت اتوماتیک و سایر دارایی‌ها می‌توانند داده‌های مفید برای تصمیم گیرندگان را جمع آوری کنند. این داده‌ها شامل شرایط تجهیزات، اطلاعات مربوط به بهرهوری عملیاتی و چرخه‌های نگهداری، و همچنین اطلاعات مربوط به هر فرآیند در انبار، مانند زمان چرخه، نرخ نقص و عوامل کند کننده است.

فناوری‌های پیشرو در اتوماسیون انبار کدام است؟

امروزه فناوری‌های زیادی برای انبارهای خودکار در دسترس است و بسیاری دیگر در حال توسعه هستند. در سال‌های آینده شاهد توانایی و دسترسی بیشتر این فناوری‌ها و سایر فناوری‌ها خواهیم بود.

 

اتوماسیون انبار تیم یار

1. ابر و پردازش Edge
 صنعت 4.0 برای دستیابی به نتایج به قابلیت پویایی و همکاری داده‌ها متکی است. سیستم‌های مدرن مدیریت انبار از رایانش ابری و Edge برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها بین سهامداران و شرکا، تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از تجهیزات و گردش کار به صورت خودکار، تولید سفارش و تولید فاکتور، دستورالعمل‌های انتخاب و ترتیب مجدد موجودی، استفاده می‌کنند.
 ابر بیانگر تحرک داده‌ها بین فرآیندها و مدیریت شرکا است. با اصلاح بیشتر این مدل، محاسبات Edge، عملکردهای تحلیلی را به حاشیه شبکه هدایت می‌کند تا شرکت‌های انبارداری بتوانند الزامات پهنای باند خود را به حداقل برسانند.
 درنتیجه از انباری برخوردارید که دارای داده‌های مفید است، اما در آنجا بیشتر داده‌ها به طور خودکار پردازش می‌شوند و تا آنجا که ممکن است به منبع نزدیک می‌شوند.

2. ماشین‌های هدایت شونده اتوماتیک
 این ماشین‌ها با نام AGV نیز شناخته می‌شوند که ماشین‌های مستقلی هستند و بیشتر اوقات کمی بزرگتر از یک کامیون پالت است - که مواد یا محموله‌ها را از یک ایستگاه کاری به ایستگاه دیگر منتقل می‌کنند.  این نوع ماشین‌ها به منظور محدود کردن عبورو مرور در یک مرکز و نگه داشتن کارکنان برای انجام کارهایی با عملکرد بالاتر مانند بسته بندی و حمل و نقل، به جای حمل مواد ایده آل هستند.
 متغیرها و شرایط فردی ممکن است از یک مرکز به یک مرکز دیگر متفاوت باشد، اما درک ROI بالقوه برای AGV غیرممکن نیست. پس از یک دوره تعادل دو ساله، تسهیلاتی با 15 اپراتور لیفتراک می‌تواند 900000 دلار در سال صرفه جویی در هزینه‌های کارگر، علاوه بر مزایای بهره وری و ایمنی داشته باشد.
 چشم‌انداز ماشین و فناوری‌های مسیر‌یابی در مدت زمان کوتاهی مسیری طولانی را طی کرده‌اند و باعث شدند که ماشین‌ها و سایر ربات‌های مشترک در کنار کارگران انسانی مستقر شوند. 

3. تگ‌های RFID
با توجه به مقرون به‌صرفه‌تر‌شدن تگ‌های RFID در سال‌های اخیر، انبارهای بیشتری، تگ‌ها را به عنوان جایگزینی برای بارکد و شناسه‌های چاپی در نظر گرفته‌اند که مزایای آن می‌تواند قابل توجه باشد. اولین مورد این است که تگ‌های RFID می‌توانند در بسته‌بندی‌ها تعبیه شوند، در نتیجه کمتر در معرض دستکاری، لایه‌لایه‌شدن، سیاه‌شدن یا دیگر انواع آسیب‌ها قرار می‌گیرند که می‌تواند بارکد برچسب را غیرقابل خواندن کند.
 با استفاده از تگ‌های RFID برای حمل و نقل، پالت، کارتن‌های حمل و نقل یا حتی دیگر کالاها، کارمندان، نیازی به رسیدگی و اسکن هر قطعه ندارند. در عوض، RFID  با عملکرد گسترده به انبارها این امکان را می‌دهد تا هنگام عبور از نوار نقاله، حتی محموله‌های بزرگ را هم‌زمان اسکن کنند، در نتیجه کارآیی و قابل مشاهده‌بودن فهرست موجودی در زمان واقعی را فراهم می‌کند.
با استفاده از تگ‌های RFID ،کنترل خودکار و نگهداری سوابق، می‌توان کنترل نقص و صرفه‌جویی در هزینه را با یک راه حل فراهم کرد. برخی از مطالعات موردی، کاهش 96‌درصدی زمان مورد نیاز برای شمارش چرخه را نشان می‌دهد و برخی دیگر 90‌درصد پیشرفت در زمان دریافت فرآیند را نشان می‌دهد.

4. ربات‌های همکار
 ربات‌های همکار، یا cobots، برخی از جالب‌ترین پیشرفت‌ها در اتوماسیون انبار هستند.  برخی پیش‌بینی‌ها اذعان دارند، که بازار cobot تا سال 2027 به 5.6 میلیارد دلار خواهد رسید که نشان‌دهنده حدود یک سوم فروش در صنعت رباتیک است.
 بدون توجه به محیط کار،  cobots از پیچیدگی بیشتری برخوردار است، که این مورد خصوصاً در انبارها نیز به چشم می‌خورد. تحلیل‌گران انتظار دارند که cobots تعداد عملکردهای زنجیره تأمین را تغییر داده، زمان چرخه تحقق در خرده فروشی را بسیار بهبود بخشیده است و تا اواسط دهه 2020 به تصویب گسترده خواهد رسید.
‏ cobots های امروزی عملکردهای ساده تا پیشرفته ASRS (ذخیره سازی و بازیابی خودکار) را شامل می‌شوند، از جمله طیف وسیعی از کارهای جمع آوری و ذخیره سازی مستقل.  بسیاری این عملکردها را با یک بازوی برقی یا پنوماتیک روی صفحه انجام می‌دهند.
 تنها نکته منفی cobots  این است که پالت‌های معمولی چوبی و میخ کوب‌ها می‌توانند برای آنها دردسر ایجاد کنند. استفاده از cobots سیار و متحرک فرصتی برای ارتقا پیدان کردن به پالت‌های پلاستیکی و حمل و نقل‌های پلاستیکی مهندسی شده است که می‌تواند عمر تجهیزات ASRS و سایر تجهیزات خودکار را افزایش دهد.

5. کنترل از راه دور
 کنترل از راه دور نیز در انبارها و دیگر محل‌های ذخیره سازی مواد، وجود دارد.  یک برنامه شامل استفاده از کنترل از راه دور برای شناسایی شکاف‌های موجود درقفسه‌بندی‌ها است. همچنین ترکیب کنترل از راه دور - و پالت‌های انبار - با برچسب‌های RFID به کنترل از راه دور کمک می‌کنند تنها با یک نگاه تشخیص داده شود که آیا کالای مناسب در آنجا ذخیره شده است یا خیر.
 به نظر می‌رسد برخی از بهترین بازدهی بالقوه سرمایه‌گذاری از طریق برنامه‌های بندری و کشتی حاصل می‌شود، جایی که ممکن است هکتارها موجودی برای نظارت، شمارش چرخه یا بررسی نقطه‌ای در هنگام حمل و نقل یا در حالت استراحت وجود داشته باشد.
 سایر کاربردهای مبتنی بر انبار برای کنترل از راه دور ممکن است حمل و نقل کالا یا ابزار کوچک را از یک قسمت تأسیسات به قسمت دیگر از راه دور انجام دهد. کنترل از راه دور همچنین می‌توانند شبکه‌ها را قادر سازند تا در تحویل آخرین لحظه، نقش فعال‌تری داشته و نحوه حمل و نقل کالا بین امکانات را تغییر دهند.
 برنامه‌های مدیریت کارکنان مستقر در کنترل از راه دور بسیار بحث برانگیز هستند، اما در شرایط جهانی فعلی صحبت درباره آن با ارزش است. کنترل از راه دورها می‌توانند علائم بیماری و رفتارهای غیرایمن را کنترل کنند یا دستورالعمل‌های فاصله اجتماعی را اجرا کنند. 

انبارهای آینده

اتوماسیون‌ها ما را به انبار هوشمند نزدیک می‌کند، در واقع تسهیلاتی است که بدون دخالت انسان حتی در حین تأمین خواسته‌های مشتری و مهلت حمل و نقل، می‌تواند طولانی‌تر شود. صنعت 4.0 یک لحظه پیشرفته و مهیج در تاریخ صنعت است و اتوماسیون نقش بسزایی در آن دارد.  انبار شما چگونه از این فناوری‌ها در جهت سودآوری، استفاده می‌کند؟

سخن تیم‌یار

انبارداری از فرآیندهای بسیار حیاتی شرکت‌های صنعتی است. مدیریت و کنترل موجودی انبار می­‌تواند از تحمیل ضرر و زیان‌های احتمالی تا حد قابل­ ملاحظه‌­ای جلوگیری کند. استفاده از نرم افزار انبار به مدیریت بهینه عملیات انبار کمک شایانی خواهد کرد، زیرا کنترل موجودی دقیق‌تر انجام شده و باعث عدم توقف عملیات تولید می‌گردد. همچنین عملیات ورود، خروج، جابه­ جایی و تحویل کالا به­ خوبی هدایت و کنترل می­ شود. امروزه یکی از دغدغه‌های مهم بخش مدیریت انبار و تولید محصول، تامین کامل و بی‌نقص قطعات و مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌هاست. سیستم انبارداری تیم‌یار با استفاده از مهندسان مجرب خود این امکان را فراهم آورده تا با برنامه‌ریزی دقیق و در کمترین زمان بتوانیم به بهترین نحو ممکن شرکت را در جریان کامل لیست کالاهای موجود، گردش آنها در انبارهای گوناگون و اطلاع از نیازمندی‌های انبارها قرار دهیم و همچنین کلیه کاربران را در سریع‌ترین زمان ممکن از روند درخواست کالاهای خود آگاه سازیم. این ماژول پس از تعریف و دسته‌بندی انبارها و کالاهای چند سطحی، کلیه عملیات ورود و خروج کالا را مدیریت می‌کند. همچنین، در این سیستم می‌توانید کالاهای کم گردش را مشخص نموده و برای مدیریت بهتر کالاها از نقطه سفارش استفاده کنید. در این سیستم علاوه بر عملیات تعدادی انبار، عملیات ریالی (حسابداری انبار یا حسابداری بهای تمام شده) نیز امکان‌پذیر است. این ماژول با ماژول‌های حسابداری، خرید، فروش، پرسنلی، مشتری (CRM) ، سازمان و ... در ارتباط است. یکی از دستگاه های مورد استفاده در فروشگاهها برای ثبت رسید، دستگاه PDA است. با استفاده از این دستگاه که قابل حمل نیز می‌باشد، می‌توانید با استفاده از بارکد هر کالا، عملیات ثبت کردن کالای خود در سیستم را به راحتی انجام دهید. تشخیص کالا و ثبت عملیات می تواند هم از روی بارکد چاپی و هم از روی تگ  RFID انجام شود. خدمات مختلف و ویژگی شان و بهای آنها در ماژول انبار تعریف می شوند و تراکنش های این خدمات برحسب ویژگی هایشان در ماژول خرید و فروش ثبت می شود. از طریق گزارش کاردکس در ماژول انبار می توان لیست عملیات‌های مختلف تک تک ویژگی‌های یک خدمت را مشاهده نمود. 

 

توسعه مدیریت هوشمند یکپارچه کسب و کار
( تعرفه‌های تیم‌یار ابری )

 

مترجم: محبوبه درویشی

منبع: https://erpnews.com

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}