نرم افزار برآورد تولید

برآورد تولید؛ نرم افزار MPS تیم‌یار

با نرم افزار برآورد تولید تیم‌یار «شفاف» و «زمان‌مند» تولید کنید

با نرم افزار برآورد تولید «ثمر»، نرم افزار تولید تیم‌یار برآورد تولید کوتاه‌مدت و بلند‌مدت خود را به‌دقت انجام دهید و سفارش‌های فروش و نیاز به تولید کالا در بازه‌‌های زمانی مختلف را در زمانی کوتاه تعریف کنید. در نرم افزار برآورد تولید تیم‌یار با استفاده از اطلاعات موجودی انبار، برنامه فروش و سفارش فروش‌های تایید شده برآوردهای تولید دقیقی برای خطوط تولید خود در بازه‌های زمانی مختلف تعریف کنید.

از قابلیت‌های نرم‌ افزار برآورد تولید تیم‌یار می‌توان به تجمیع محصولات موجود در انبار براساس سفارش‌های فروش اشاره کرد. این قابلیت به مدیران برنامه‌ریزی امکان می‌دهد از تعداد دقیق موجودی کالا در انبارهای مختلف مطلع باشند و به‌ این ترتیب جلوی هدررفت منابع سازمان گرفته می‌شود و بهره‌وری تولید افزایش و سرعت تکمیل سفارشات به‌شکل چشمگیری بالا می‌رود. این قابلیت برای کارخانه‌هایی که از سیستم کانبان تولید و یا تولید بچ‌های سفارشی استفاده می‌کنند بسیار کارساز است.

نرم افزار MPS بخشی از برنامه‌ریزی تولید است. این نرم افزار به‌شکلی هوشمند و البته با کم‌ترین درصد خطا مقدار مواد مورد نیاز تولید و زمان مورد نیاز برای تکمیل سفارش‌های موجود را مشخص می‌کند. نرم افزار برآورد تولید (سربرنامه تولید)، همان‌طورکه از نامش پیداست، خیلی به جزئیات برنامه‌های تولید نمی‌پردازد. برنامه ریزی‌هایی مثل تعداد نیروی انسانی مورد نیاز، ظرفیت تولید، منابع تولید و کنترل کیفیت تولید در حوزه سربرنامه تولید قرار نمی‌گیرند. سربرنامه تولید بیشتر شبیه یک قرارداد میان‌واحدی است. قراردادی که مثلا بین واحد فروش و تولید بسته می‌شود و در آن مقرر می‌شود واحد فروش در خصوص سفارش‌های ساخت کالای نوع۱ پیش از دریافت هرگونه سفارش با واحد تولید در ارتباط باشد. به‌این‌ترتیب واحد تولید می‌تواند برای هر نوع سفارش زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی تعریف کند.

یا در مثالی دیگر  واحد فروش به مشخص‌کردن میزان تقاضا و نیاز محصول می‌پردازد و واحد تولید آن را تامین می‌کند. نرم افزار MPS ابزاری حیاتی برای کسب‌وکارهای تولیدی است. ابزاری که پیش‌بینی تقاضا را برای تولید برنامه‌‌ریزی و هدایت می کند. MPS اغلب به‌عنوان محرک اصلی فعالیت‌های تولیدی شناخته می‌شود. از این‌رو نرم افزار آن باید دقیق و قابل اطمینان باشد.

نرم افزار MPS محدود به یک حوزه یا سیستم تولید خاص نیست. این نرم افزار برآورد تولید می‌تواند در محیط‌های خاص سفارشی و تولید در حالت مختلط یا هر روش و حالتی که یک کسب‌وکار برای تولید استفاده می‌کند پیاده‌سازی شود. به‌طور خلاصه می‌توان گفت نرم افزار MPS برای همه کسب‌وکارهای تولیدی با هر روش تولید و هر نوع محصول تولیدی‌ای کاربرد دارد.

سربرنامه استاندارد تولید، یک برنامه بلندمدت است که برای هر محصول به طور جداگانه تهیه می‌شود. افق زمانی MPS از ۳ماه تا ۲سال است و کوچک‌ترین واحد زمانی آن ۱هفته است. در نرم افزار MPS تیم‌یار می‌توانید به راختی دوره‌های مختلف تولید را تعریف کنید و برای هرکدام برنامه خاص و منحصربه‌فردش را تعریف کنید. پس از آن فقط و فقط نیاز دارید تا برای هر کالا و هر دوره تولید، چارچوب‌ها و برنامه‌های تعریف‌شده را از نرم افزار برآورد تولید فراخوانی کنید. 

فرایندهای MPS نیازمند تحلیل، اندازه‌گیری و اصلاح مداوم است. رعایت این موارد در برنامه‌ریزی تولید نقش مهمی در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده دارد. نرم افزار MPS تیم‌یار برای کمک به این مهم به سراغ شفاف‌ کردن فرایندهای شما می‌رود. البته منظور این نیست که فرایندهای کسب‌وکارها شفاف نیست و نیاز به شفافیت دارد. بلکه منظور از شفافیت یک‌دست شدن فرایندهای تولید و کمک به ساده‌سازی آن‌ها برای فهم بهتر عمکلردشان است. به‌خصوص برای فرایندهای اصلی و پایه‌ای کسب‌وکارها که به‌دلیل سابقه زیادشان در سازمان دارند معمولا کسی به سراغشان نمی‌روند و گاه آن‌قدر ناقص و ناکارآمد می‌شوند که راهی جز حذف و اصلاح ندارند.

نرم افزار MPS‌ تیم‌یار با ایجاد یکپارچگی، ساخت یک چارچوب دقیق و روشن، ساده‌سازی فرایندها، ذخیره، دسته‌بندی و تحلیل داده‌های کف کارخانه به شما برای تعریف یک برنامه‌ریزی دقیق و کارآمد کمک می‌کند. نرم افزار MPS‌ تیم‌یار ابزار کاربردی کسب‌وکارها برای رسیدن به حداکثر بهره‌وری و کارایی در فرایندهای برنامه‌ریزی و توسعه محصول است.

 

آیا نرم افزار mps‌ واقعا وجود دارد؟

وقتی در برابر متخصصان امر از واژه نرم افزار mps‌ استفاده می‌کنیم معمولا آن را با نرم افزار مدیریت پروژه (MSP) اشتباه می‌گیرند، چراکه فکر نمی‌کنند چنین نرم افزاری در بازار وجود داشته باشد. البته چنین تفکری خیلی هم غلط نیست. برآورد تولید بیش از این‌که یک محصول نرم افزاری باشد، یک مفهوم است که در بخشی از آن فرایندهایی جاری است که خود این فرایندها بخشی از یک مفهوم بزرگ‌تر به نام برنامه ریزی تولید هستند.

پس نرم افزار mps‌ که ما در این‌جا به آن اشاره می‌کنیم چیست؟ mps تیم‌یار در واقع بخشی از یک نرم افزار بزرگ‌تر ، جامع‌تر و کامل‌تر به نام نرم افزار مدیریت تولید ثمر است. ثمر با دیجیتالی کردن فرایندهای مهم و حیاتی تولید و مدیریت آن‌ها به مدیران تولید امکان می‌دهد تمام این فرایندها را در قالب یک بسته کامل نرم افزاری پیش ببرند.

نرم افزار mps تیم‌یار نیز فرایندهای مدیریت برآورد تولید و سربرنامه تولید را مدیریت می‌کند. آن‌چیزی که باعث می‌شود ما نرم افزار mps تیم‌یار را نرم افزار بخوانیم امکان یکپارچگی آن با تمام سیستم‌های موجود در ثمر است. این نرم افزار می‌تواند با مدیریت در لحظه فرایندهای تولید و همچنین ارتباط مستقیم با واحدهای فروش و انبار، سرعت برنامه‌ریزی و اجرای آن را بالا ببرد.

نرم افزار mps تیم‌یار در اصلی یکی از سیستم‌های اصلی ماژول تولید نرم افزار ERP تیم‌یار است. سیستمی که می‌تواند به عنوان یکی از ستون‌های اصلی کسب‌وکارهای تولیدی ایفای نقش کند و با یکپارچگی‌ای که در اختیار مدیران سازمان‌ها می‌گذارد، سرعت برنامه‌ریزی تولید را بالا می‌برد و یکپارچگی فرایندها را تضمین می‌کند.

این سیستم در نرم افزار مدیریت تولید تیم‌یار با سیستم‌های برنامه‌ریزی مواد مورد نیاز (MRP)، مدیریت کارخانه (MRP II)، دستور تولید، کنترل کیفیت، ثبت عمکلرد، برنامه‌ریزی تولید، گزارش‌های هوشمند و سایر سیستم‌های درگیر در فرایند تولید در ارتباط مستقیم است. این نرم افزار می‌تواند به دو شکل ابری و اختصاصی به سازمان‌ها ارایه شود. ارایه ابری به مدیران تولید امکان می‌دهد به فرایندهای تولید از همه جا و در هر زمانی دسترسی داشته باشند.

ویژگی مهم دیگر این نرم افزار امکان سفارشی‌سازی آن است. این ویژگی به سازمان‌های تولیدی امکان می‌دهد جریان‌های کاری و فرایندهای مورد نیازشان در دل نرم افزار تولید تیم‌یار توسعه داده و آن را در سازمان پیاده‌سازی کنند. مزیت این روش این است که شما می‌توانید یا از متخصصان‌تان برای این توسعه استفاده کنید یا با استفاده از دانش و تجربه متخصصان تیم‌یار فرایند سفارشی‌سازی نرم‌افزارتان را  جلو ببرید.

با این ویژگی‌ها پس می‌توان گفت که آن‌چه در تیم‌یار با عنوان نرم افزار mps ارایه می‌شود نه تنها یک نرم افزار کامل است بلکه می‌تواند ابزاری برای توسعه بیشتر و سریع‌تر کسب‌وکار نیز در نظر گرفته شود. از آن‌جایی که این نرم افزار با سایر سیستم‌های تولید در ارتباط مستقیم است می‌تواند گزارش‌های جامع و دقیقی نیز در اختیار مدیران بگذارد و خیال آن‌ها را از در جریان بودن تولید و ادامه بدون مشکل آن راحت کند.

گزارش‌های نرم افزار تولید تیم‌یار در ترکیب با هوش تجاری (BI) می‌تواند چراغ راهی باشد برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای آینده سازمان.

 

 

قابلیت‌ها و امکانات نرم افزار MPS تیم‌یار:

  • امکان تعریف تنظیمات تولید سفارشی و غیر‌سفارشی؛
  • امکان تعریف انواع روش قیمت‌گذاری (تولید)؛
  • امکان تعریف زمان‌بندی برآورد در بازه‌های زمانی مختلف؛
  • امکان تعریف مانده سفارش و ذخیره احتیاطی میزان نیاز به تولید از محصول مورد نظر؛
  • امکان برون‌ریزی برآورد از طریق فرمت اکسل؛
  • و... .
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}