کاهش هزینه‌های سازمان‌ها توسط خدمت ابری
 

خدمت ابری فراتر از یک روال ساده برای شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌باشد. در حقیقت کسب و کارهایی که از نرم‌افزار ERP استفاده می‌کنند خدمت ابری را هسته مرکزی توانایی‌های خود برای تکمیل فعالیت‌هایشان می‌دانند. به دلایل زیادی، کاهش هزینه‌ها خود به تنهایی دلیل قانع کننده‌ای است برای ایجاد استراتژی استفاده از خدمت ابری، حتی برای آن دسته از افراد که هنوز معتقدند عملکرد خودشان از عملکرد نرم‌افزاری بهتر است. در زیر به ذکر تجربه‌هایی پرداخته‌ایم که ERP موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های کسب و کارشان شده است.

1-    کاهش ضایعات و انبارداری‌های غیر نرم‌افزاری

سازمان‌هایی که برخی از بخش‌های خود را خودکارسازی و اتوماتیک کرده‌اند، برای حل مشکلات کسب و کار خود از نرم افزار ابری استفاده می‌کنند که سبب کاهش هزینه‌ها می شود. پیش از این، نادرستی روش انبارداری و استفاده از نرم‌افزارهای جزیره‌ای سازمان‌ها را به سمت بی‌برنامگی، مشکلات کیفی، صرف هزینه و همچنین صرف زمان زیاد، سوق می‌داد. اما استفاده از راه‌حل نرم‌افزار یکپارچه ابری، این کسب و کارها را قادر به کاهش 15 درصدی انبارداری دستی، دورریزی بیش از 60‌درصد ضایعات و لوازم غیر‌قابل استفاده، کاهش 20 درصدی هزینه‌های بیمه حل‌و‌نقل هوایی و صرفه‌جویی حدود 100 دلار در هر پروسه درخواست خرید، کرده است.

2-    کاهش هزینه های مربوط به IT و انتقال منابع به فعالیت های باارزشتر

اخیرا سازنده‌ها و کارگاه‌ها نیز نرم‌افزارهای جزیره‌ای خود را با ERP‌های ابری جایگزین کرده‌اند. این کسب و کارها با حفظ تمام داده‌های پیش‌فرض سازمانی خود، تنها نیاز به اینترنت و تامین کامپیوترهای ارزان برای کاربرها دارند. در نتیجه، در این سازمان‌ها حدود 15‌درصد از هزینه‌های واحد ‏IT و مصرف انرژی برق کاسته می‌شود. به دلیل اینکه این کسب و کارها دیگر نیازی به سیستم نظارت و نگهداری داخلی ندارند، بیش از نیمی از بخش IT مشغول به فعالیت‌های باارزش‌تری می‌شوند که شامل پروژه‌های آینده‌دار و مدت‌داری هستند که می‌توانند برای سازمان سوددهی بیشتری داشته باشند.

3-    بالا بردن کیفیت، همزمان با قطع هزینه‌ها

در دنیای مدرن امروز، کارخانجات تولیدی دریافته‌اند که استفاده از پروسه‌های غیر‌نرم‌افزاری بهره‌وری کافی را برای کسب‌و‌کارشان ندارد؛ به خصوص زمانی که این کارخانه‌ها به سرعت در حال توسعه هستند. این نوع کارخانه‌ها و سازمان‌ها برای ارزیابی و وفق‌پذیری تولیدات و همچنین به منظور برآورد صحیح هزینه‌ها و سود هر بخش به استفاده ازERP ابری روی آورده‌اند. ERP ایرانی این امکان را به کارمندان سازمان می‌دهد تا از هر نقطه‌ای از سازمان، نیازهای مشتریان را ببینند و آنها را براساس نوع هدفمندی به درستی گروه‌بندی کنند. این امر، کسب‌و‌کارها را قادر می‌سازد تا هزینه‌ها را کاهش داده و بهره‌وری را افزایش دهند. در واقع، در مصرف زمان تا 60‌درصد صرفه‌جویی می‌شود و کیفیت اولیه بین 15 تا 20 درصد افزایش می‌یابد.

مترجم: مریم کفایتی

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}