در هفته‌های گذشته پیرامون مبحث دورکاری و موارد مرتبط با آن در اخبار تیم یار مقالات بسیار مفیدی ارائه گردید که پیشنهاد می شود حتما آنها را مطالعه نمائید. در این سری مقالات مرتبط با دورکاری، شرکت تیم یار سعی بر آن دارد تا اطلاعات جامعی در خصوص معانی، تاریخچه، فواید دورکاری و راهکارهای بهره مندی موثر و صحیح از مدل دورکاری تیم یار ارائه دهد.

همه میدانند که هر موضوع جدیدی به همان اندازه که می‌تواند مفید باشد میتواند معایب و مشکلاتی بهمراه بیاورد. لذا باید در طرح قوانین و چارچوب مرتبط با دورکاری، به اینگونه معایب پرداخته و راهکارهای مدبرانه ای ارائه نمود.

  اگرچه دورکاری پدیده ای نوپا نیست ولی با شیوع ویروس کرونا و اپیدمی شدن آن در دنیا، نیاز و گرایش به دورکاری افزایش یافت. بسیاری از مشاغلی که می‌توانستند با دورکاری فعالیت‌های خود را ساماندهی نمایند از فواید آن بهره مند شدند. باتوجه به نحوه بهره برداری از دورکاری ، ممکن است معایبی نیز به وجود آید که با تدوین قوانین و بکارگیری صحیح می‌توان آن‌ها را برطرف کرد.

نرم افزار تیم‌یار ابزار مفید و کاربردی است که با مدیریت حوزه دورکاری، بسیاری از معایب دورکاری را برای کاربران برطرف نموده و با استفاده از برنامه دورکاری ،مسیر دورکاری را برای مشاغل نیازمند به این حوزه هموارتر از گذشته کرده است. 

 

سفارش خدمات ابری تیمچه تله‌ورک (نرم افزار مدیریت دورکاری) را از اینجا شروع کنید

 

معایب دورکاری

 

در ادامه با برخی از این معایب دورکاری و راهکارهای مناسب طراحی شده توسط نرم افزار تیم‌یار، آشنا می‌شویم.

نظارت بر کارکنان

یکی از مهمترین چالش‌های دورکاری بحث نظارت بر روند کار و عملکرد کارکنان است. نرم افزار تیم‌یار با ثبت لاگ کامل از فعالیت‌های روزانه و ارتباط ساعت‌های کاری با جزئیات فعالیت‌ها به صورت گزارش دقیق کار و تایید آن توسط مدیران میانی و نیز وجود ابزار ارتباطی متنوع آنلاین (چت متنی، صوتی و تصویری) این چالش را مدیریت و برطرف نموده است.

تجهیزات دورکاری

ممکن است یکی از نگرانی سازمان‌ها و کارفرمایان از شروع روند دورکاری برای کارمندان خود، هزینه‌های مالی اضافی برای تهیۀ تجهیزات دورکاری (مانند رایانه، هزینه برای برقراری ارتباطات اینترنتی و نظایر آن) باشد. شایان ذکر است در حال حاضر اکثر کارمندان (مشاغل قابل دورکاری) در منزل، کامپیوتر شخصی، لپ تاب، نوت بوک و تجهیزات مناسب برای دورکاری و کار با نرم افزار دورکاری در اختیار دارند. تعدادی از کارکنان که فاقد تجهیزات دورکاری  در صورت احساس نیاز، حتی حاضرند با دریافت وام و تسهیلات، تجهیزات موردنیاز را با سرمایه خود تهیه نمایند. در فرآیند اجرای دورکاری، این سازمان ها هستند که نفع بیشتری می برند زیرا بسیاری از هزینه‌های سربار را با برنامه دورکاری را میتوانند کاهش دهند.

مدیریت کارکنان

به عنوان یکی دیگر از معایب دورکاری می‌توان به چالش عدم نظارت بر شیوۀ انجام وظایف به وسیلۀ کارکنان در سازمان های فاقد روش های فناورانه نظارت بر دورکاری اشاره کرد. در ساختار آنلاین ERP تیم‌یار همراه با یکپارچگی دقیق و واقعی اطلاعات و داده‌ها، راهکاری های از پیش مشخص شده در چارت سازمانی، نقش‌ها، شرح وظایف، پروژه‌ها و اقدامات (تسک‌ها) بنحوی ارائه میشوند که به طور معمول مدیران از کارکنان جلوتر هستند و این کارکنان هستند که باید برای انجام وظایف محوله در زمان های تعیین شده بر اساس معیارها و شاخص ها، در تحویل به موقع کارهای خود تلاش کنند.

ارتباط بین کارکنان

و در حوزه کاهش ارتباطات شغلی و تبادل نظر بین کارکنان و تعاملات اجتماعی گفتنی است با ابزار‌ها و امکانات موجود در تیم‌یار ارتباطات شغلی بیشتر از پیش، مفید تر و موثرتر انجام می‌شود (این تجربه را تیم یاری‌ها مدت‌هاست که دارند). در صورت نیاز برخی مباجث و آموزش های کارگاهی را میتوان با کمترین تعداد جلسات حضوری برگزار نمود.

با ما همراه باشید همیشه دورکار باشید و موفق ...

 

تعرفه های تیم‌یار ابری در حوزه دورکاری (تیمچه تله ورک)

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}