کرونا، ویروسی که چند وقتی است میهمان ناخوانده کشورمان شده و به سبب آن مشاغل زیادی را به سمت دورکاری و استفاده از برنامه دورکاری هدایت کرده است.

شرکت تیم‌یار نیز از این قائله مستثنا نشد و با تدوین صحیح مقررات دورکاری کارکنان در سریعترین زمان ممکن امکان دورکاری را برای تمامی کارمندان خود فراهم کرد تا همگی در آرامش بیشتری به فعالیت های خود ادامه دهند.

همانطور که در خبر چند هفته پیش به آن اشاره شد، با توجه به قابلیت‌های نرم افزار ERP تیم‌یار همچون زیرساخت مناسب، یکپارچگی با سیستم‌ها و زیرسیستم‌ها، لاگ سیستمی، تحت وب بودن و …، امکان وجود دورکاری برای کاربران و در حال حاضر تمامی پرسنل شرکت تیم‌یار، فراهم آورده است.

سفارش خدمات ابری تیمچه تله‌ورک (نرم افزار مدیریت دورکاری) را از اینجا شروع کنید

 

دورکاری کارکنان

 

تاریخچه دورکاری

دورکاری، واژه‌ای که این روزها بسیار رایج شده است از کجا شروع شد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این موضوع (دورکاری کارکنان) به یک‌باره ایجاد نشده، بلکه این پدیده به آهستگی و همگام با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شده است. آنچه که در روند این تکامل بسیار اهمیت داشته، بحران نفتی سال 1973 بوده که باعث رکود اشتغال در بخش تولید شده است.

در سال 1973 این ایده توسط جک ام. نیلز (Jack M. Nilles)، که از او با عنوان (پدرخوانده دورکاری) یاد کرده‌اند، مطرح شد. نیلز دورکاری را به عنوان راهی برای حفاظت از انرژی و آغاز سبک زندگی مدرن معرفی کرد. نیلز به دنبال مطالعات پیشگام خود در سال‌های 1973 و 1974 اولین آزمایش‌‌های دورکاری را آغاز کرد. پیش از ارائه طرح دورکاری، نیلز و همکارانش طرحی با عنوان (الگوی نیمه راه خانه) را ارائه دادند که به موجب آن کارمندان به مراکز کار نزدیک خانه خود انتقال یابند.
با تصویب قانون هوای پاک در دهه 90، سازمان‌های زیادی تلاش کردند تا با اجرای دورکاری الزامات این قانون را برآورده سازند و به کارفرمایان اجازه داد تا به وسیله آن زمان رفت و آمد کارمندان را کاهش دهند. با اجرا طرح دورکاری در سال 1996، دولت فدرال حمایت خود را از افزایش فرصت‌‌های دورکاری به ویژه در میان کارکنان خود تایید کرد.

از مزیت های نرم افزار دورکاری میتوان به صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها، کاهش آلودگی هوا و بهبود زندگی کارمندان اشاره کرد. به لطف تکنولوژی، مردم می ‌توانند از خانه یا مکان‌‌های دور افتاده مانند مناطق محروم کشور کار کنند، به طوری که گویی در دفتر کار خود حضور دارند.
امروزه اکثر مردم در سراسر دنیا به اینترنت پرسرعت و کامپیوتر دسترسی دارند. این امر باعث شده تا در زمان و مکان‌های متفاوت امکان برقراری ارتباط با سایر افراد میسر شود. کار کردن از خانه یا همان دورکاری روشی کلیدی برای افزایش تعداد افرادی است که قادر به کار کردن هستند. اگر بسیاری از زنان به دلیل نقش‌های خانوادگی کار کردن را دشوار می‌دیدند، این فرصت موجود برای کار از خانه، راه را برای آن‌ها هموار کرده و به بسیاری از آن‌ها اجازه کسب درآمد و انجام فعالیت های مفید می‌دهد.

با توجه به تاریخچه دورکاری و با گذشت حدود 4 دهه از طرح و اجرای نظریه دورکاری در سطح جهان، این پدیده در ایران هنوز نهال نوپایی است. آیین نامه دورکاری کارمندان دولت به منظور انجام وظایف محول شده بدون حضور فیزیکی کارمند واجد شرایط در محل کار، تیرماه 1398 با هدف افزایش بهره وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارمندان دولت و اثرات جانبی آن به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شد.

تعرفه های تیم‌یار ابری در حوزه دورکاری (تیمچه تله ورک)

دورکاری و مطالب مرتبط با آن ادامه دارد.

با ما همراه باشید...

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}