ابزار دورکاری را بشناسیم

آینده به سرعت به سوی کار با برنامه دورکاری درحال حرکت است. از سال 2005، دورکاری با رشدی تقریباً 80 درصدی توسعه یافته است. حتی با کم شدن کل نیروی کار از سال 2011-2012، نمودارهای آن بیانگر رشد دورکاران بوده است. سازمان‌هایی که کارمندان خود را به صورت دورکار استخدام می‌کنند، به طور کلی بهره مند از بسیاری از فواید دورکاری هستند. به طور معمول، شرکت‌های در حال رشد به دنبال راهی برای افزایش میزان بهره وری و حفظ نیروی کار و در عین حال کاهش هزینه‌های سربار میباشند و راه حل آن ممکن است دورکاری و استفاده از ابزار دورکاری باشد. علاوه بر آن، کارفرمایان می‌توانند پا فراتر از محدوده کار خود گذاشته و از به کارگیری استعدادهای مجرب در سراسر دنیا بهره مند شوند. اگرچه دورکاری نیز دارای اشکالاتی است، اما مزایای آن بر مشکلات پیشی می‌گیرد.

 

ابزار دورکاری

 

تنها کارمندان از مزایای دورکاری بهره مند نمی‌شوند

بسیاری از کارمندان یا داوطلبین استخدام در سرتاسر دنیا در رویای دورکاری به سر می‌برند: هزینه کمتر تردد به محل کار، حذف یونیفرم‌های نامناسب و کار در یک محیطی راحت و آرام و با رسیدن طی چند قدم به محل کار همراه می باشد. در یک اقتصاد دشوار، دورکاری جایگزین مناسبی برای کار با روش سنتی، هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان است.

دورکاری خصوصاً برای شرکت‌های فناوری که با افزایش تقاضای مهارت‌های (سخت در دسترس) و یا ساعات کاری غیر معمول روبه رو هستند، بسیار کابردی است. اما مزایای استفاده از دورکاری تنها به Silicon Valley ( مرکز صنعت تکنولوژی‌های فناورانه پیشرفته) محدود نمی‌شود. شرکت‌ها در سراسر دنیا کارمند دورکار را برای بخش‌های مختلفی از جمله منابع انسانی، خدمات مشتریان، منشی و بسیاری از مشاغل دیگر استخدام می‌کنند.

کارمندان خود را راضی نگه دارید، آن‌ها وفادار می‌مانند

آمار های مرتبط با حضور نسل جدید به عنوان نیروی کار نشانگر کاهش ماندگاری در بسیاری از مشاغل است. کارمندان جوان به دلیل افزایش اجاره بها، حقوق ناکافی، نازضایتی از شرایط شغلی و رفت و آمدهای طولانی تمایل به ترک شغل دارند. 14 درصد از کارمندان اظهار نموده اند که دلیل ترک کارشان برای نزدیکی به محل کار بوده است. تقریبا 50 درصد از کارمندان در سراسر کشور احساس می‌کنند رفت و آمدها به محل کارشان روز به روز در حال بدتر شدن است.

دورکاری آینده‌ای روشن برای شرکت‌هایی که در شهرهای بسیار گران و پر ترافیک قرار دارند، پیش بینی می‌کند، و نیروی کار نیز مشتاق است که از این فرصت، نهایت استفاده را نماید. یک مطالعه تحلیلی در محل کار نشان داد که 36 درصد از جمعیت کارمندان به جای افزایش دستمزد، تمایل به دورکاری در منزل دارند. کارمندانی که در خانه کار می کنند رضایت بیشتری از شغل خود دارند. کارمندان راضی تر مدت طولانی تری در یک شغل باقی می‌مانند و هزینه‌های زیادی را برای کارفرمایان خود پس انداز می‌کنند. 

دورکاران سخت کوش باعث بهره وری بیشتر می‌شوند

شرکت‌ها، علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های پرسنلی، با استفاده از ابزار دورکاری از افزایش کلی میزان بهره وری از استخدام کارمندان راضی از شرایط کار دورکاری خبر میدهند. شرکت‌های بزرگی از جمله Dow Chemical و Best Buy گزارش داده اند که کارمندان دورکار تقریباً 40 درصد بیشتر از کارمندان دیگر بهره وری دارند.

وقتی دورکاران به موقع در محل کار خود حاضر می‌شوند، یعنی به معنای واقعی کلمه آماده به‌کار شده اند. در محیط کارهای سنتی برخی از کارمندان کارهای بی اهمیتی را برای مشغول نشان دادن خودشان انجام می‌دهند. جابجایی اسناد، سازماندهی مجدد قفسه های پر شده، یا ایجاد الگوی جدیدی برای یادداشت‌های اداری. این نوع کارها و سایر حواس پرتی‌های اداری باعث زیان به کارفرمایان می‌گردد. دورکاران با تجربه، زمان خود را به صورت کارآمد مدیریت کرده و سعی می‌‌کنند در فضایی راحت و به دور از هر نوع حواس پرتی فعالیت کنند.

با مشاغل دورکار به منبع استعدادهای بی نهایت دسترسی پیدا کنید

ممکن است قابل توجه ترین فایده برای کسب و کارها، ورود به بازار استعدادهایی باشد که از طریق مشاغل دورکاری دسترسی به آن میسر شده است. نسل قبلی در حال بازنشستگی است و همراه با آن‌ها سال‌ها تجربه‌های ارزشمند که به سختی قابل جایگزین کردن است، نیز از بین خواهد رفت. علاوه بر دادن گزینهای به بازنشستگان برای ادامه کار در خانه، کسب و کارها نیز به استعدادهای مختلف در سراسر جهان دسترسی پیدا خواهند کرد. اگر کسب و کار شما به یک منشی با تجربه تسلط بر چندین زبان و متخصص در زمینه پاورپوینت نیاز دارد، با ابزار دورکاری دیگر نیازی نیست که به متقاضیان شهر خودتان که ممکن است کاملاً واجد شرایط این جایگاه نباشند، رضایت دهید.

دورکاری برای آینده سیاره ما نیز خوب است

کارفرمایان و کارمندان تنها افرادی نیستند که باید قدردان دورکاری باشند، دورکاری بر سیاره ما نیز تأثیر می‌گذارد. Sun Microsystems به مدیران خود اجازه داد تا کارمندانشان در یک برنامه دورکاری آزاد شرکت کنند و بیش از 24000 نفر در این برنامه شرکت کردند. به تخمین آنها در مدت یک سال، عدم استفاده از وسایل نقلیه آنها توانسته است تا 32000 تن آلایندگی CO2 را در هوا کاهش دهد. همچنین میزان مصرف انرژی اداری نیز کاهش یافته بود که نیمی از آن به کارمندانی که در خانه کار می‌کنند مربوط می‌شده است. 

اما ... دورکاری برای همه نیست

نمی‌شود گفت دورکاری بدون نقص انجام می‌شود. پس کسب و کارها باید کارمند دورکار خوبی را انتخاب کنند و در این راستا باید با احتیاط بیشتری واجدین شرایط را شناسایی نمایند. اگر شرکت شما به دنبال استخدام دورکار برای برخی از فرصت‌های شغلی خود می‌باشد، باید به برخی موارد توجه کند:

  • برخی کارمندان به علت عدم حضور در محل شرکت و دور بودن از نظرها، ممکن است هراس داشته باشند که از ذهن مدیران نیز خارج بوده و در نظر گرفته نمی‌شوند. کارفرمایان باید تلاش کنند تا وظایف کارمندان دورکار را به خوبی شناسایی کنند و خطوط ارتباطی بین کارمندان و مدیریت را با کمک ابزارهای ارتباطی مناسب باز نگه دارند.
  • در مورد سابقه کار کارمند دورکار تحقیق کنید. دورکاران باید تجارب پیشین دورکاری و مهارت تخصصی در مدیریت زمان داشته باشند و به اندازه کافی در تصمیم گیری‌ها مستقل باشد.
  • اگر کارمندی به علت زندگی در خارج از کشور و کار در ساعات غیر متعارف، به دورکاری بپردازد مشکلی نسیت. اما اگر کارمند، دورکاری را درکنار وظایف روزانه مانند مراقبت از کسی انتخاب کند ممکن است برای کار شما مناسب نباشد. همانطور که قبلا اشاره کردیم، دورکاری که در منزل در حال خدمت است، به محیطی به دور از هرگونه حواس پرتی نیاز دارد.
  • از زیرساخت‌های IT اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که قابلیت برقراری ارتباط با سیستم عامل‌های دورکاری را دارد. ممکن است برخی تغییرات در زیرساخت‌ها ضروری باشد.
  • برخی از پروژه‌های گروهی به سادگی و از طریق دورکاری قابل اجرا نمی‌باشند. برخی از صنایع، به ویژه صنایع خلاق، از حضور کارمندانی که در حین انجام کار از انرژی یکدیگر استفاده می‌کنند ، بهره مند می‌شوند. در نتیجه در انتخاب نوع پروژه‌های کاری با موقعیت کارمند دقت بیشتری کنید.
  •  اگر از قبل شروع دورکاری، با ابزار و آموزش‌های مناسب به موارد امنیتی دورکاری توجه شود، مسائل حفاظت اطلاعات مهم سازمانی و دانش فنی به آسانی قابل کنترل خواهند بود.

اگر تصور می‌کنید که ممکن است دورکاری برای کسب و کار سودآور خواهد بودو هنوز نگران هستید نحوه اجرای آن هستید، بهتر است با گام‌های کوچکی در ابتدا شروع کنید. می‌توانید با استفاده از ابزار دورکاری مشاغلی که می‌توانند به صورت دورکاری ادامه داشته باشند و به کسب و کار شما آسیبی نمی‌زنند را ارائه کنید. با کسب تجربه و استفاده از فن آوری، دشواری‌های پیش رو را برطرف نمائید. با ادامه فرآیند دورکاری، مطمئناً روند دورکاری دنبال خواهد شد. دنیای کار تمایل خود را برای ایجاد تغییرات مثبت ابراز کرده است، و دورکاری بخشی از این تمایل را پاسخ داده است.

 

تعرفه های تیم‌یار ابری در حوزه دورکاری (تیمچه تله ورک)

مترجم: نیلوفر نظری

منبع: business2community

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}