نرم افزار تجارت الکترونیک

نرم افزار تجارت الکترونیک کسب و کار شما را برای فروش محصولات و خدمات به صورت آنلاین، آماده می‌کند. در روش سنتی، کسب و کارها مجبور بودند نرم افزارهای تجارت الکترونیک مستقل و در محل را خریداری کنند که نیاز به تنظیمات فناوری اطلاعات گسترده و مدیریت داخلی تیم‌های تخصصی داشت. این راه حل‌ها به طور کلی پرهزینه و مقیاس ناپذیر بودند، و کار با آن‌ها چالش برانگیز بود و برای سفارشی سازی و ادغام با سایر سیستم‌ها نیز بسیار وقت گیر بودند.

تجارت الکترونیک به عنوان بزرگترین محرک رشد در بازارهای جهانی ظاهر شده است. یک محقق برجسته بازار مستقل، فروش جهانی تجارت الکترونیکی به شکل B2C را در سال جاری تا 1.5 تریلیون دلار پیش بینی کرده است، که با افزایش 20 درصدی از سال 2013 مواجه بوده است. طبق تحقیقات Forrester، تجارت الکترونیک B2B در آمریکا به تنهایی 559 بیلیون دلار را در سال 2013 به خود اختصاص داده است. اگر تجارت الکترونیک برای کسب و کار شما اهمیت دارد، و آن را به عنوان یک راه حل صحیح انتخاب می‌کنید، قطعا یکی از مهمترین تصمیمات کسب و کار خود را گرفته اید.

 

نرم افزار تجارت الکترونیک

 

نرم افزار تجارت الکترونیک، مشتری را در مقابل مؤلفه‌های نهایی یک کسب و کار آنلاین قرار می‌دهد. کسب و کار آنلاین، مانند سایر کسب و کارهای دیگر، برای مدیریت عملکردهای پشتیبانی مانند حسابداری، مدیریت سفارش، مدیریت موجودی و خدمات مشتریان، به یک نرم افزار مکمل نیاز دارد. جمع آوری راه حل‌های مختلف نرم افزاری برای ایجاد یک بستر کامل کسب و کار الکترونیکی بسیار پیچیده است و به تعمیر و نگهداری مرتب نیاز دارد.

خوشبختانه، نوع جدیدی از نرم افزارهای کسب و کار با استفاده از مدل نرم افزاری خدمات (SaaS)‌، تمامی ویژگی‌های مورد نیاز بازرگانی و کسب و کار را از طریق یک بستر تجارت الکترونیکی واحد، ادغام می‌کند. با داشتن زیرساخت‌هایی که برنامه‌های کسب و کار را یکپارچه سازی می‌کنند و اطلاعاتی که موجب تکمیل این برنامه‌ها می‌شود، می‌توان تجربیات آنلاین مرتبط، جذاب و شخصی سازی شده ای را خلق کرد.

یک نرم افزار تجارت الکترونیکی را تصور کنید که به نمایندگان خدمات مشتری اجازه می‌دهد تا یک نمای واحد از مشتری در مقابل کانال‌ها داشته باشند، یک سیستم متمرکز سفارش و مدیریت موجودی که می‌تواند به صورت کارآمد سفارش‌ها را از تمامی کانال‌های فروش شما اعم از فروشگاه‌های غیر مجازی، فروشگاه آنلاین و...، تکمیل کند و یا از تاریخچه سفارش مشتری به منظور ارائه سفارش‌های مرتبط و شخصی سازی شده، استفاده کند.

بخوانید: نرم افزار crm

ویژگی‌های اصلی نرم افزار تجارت الکترونیک

هر نرم افزار تجارت الکترونیک با ثبات، امکان خرید محصولات و خدمات را از فروشگاه آنلاین شما برای مشتریان فراهم می‌کند. در جایی که راه حل‌ها متفاوت هستند، مرحله ای وجود دارد که می‌توانند برنامه‌های فروش و پشتیبانی را با اطلاعات منحصر به فرد و مشترک، متحد و نفوذ پذیر کند. نرم افزار یکپارچه تجارت الکترونیک، یکپارچگی فرایندهای اصلی کسب و کار را فراهم می‌کند، جایی که کسب و کار می‌تواند دید کاملی از شرکت خود به دست آورد و در نهایت انتظارات مشتریان خود را برآورده سازد.

ویژگی‌های نرم افزار تجارت الکترونیک شامل موارد زیر می‌شود:

بر یک بستر واحد و یکپارچه اجرا شود: ادغام بین سیستم‌های جداگانه با تجارت الکترونیکی بومی یکپارچه، حسابداری، POS‌، مدیریت موجودی و سفارش، بازاریابی، بازرگانی، خدمات مشتریان و امور مالی بر روی بستر مبتنی بر ابر.

ارائه دید کلی و کامل به مشتری: ارائه تجربیات دوگانه یکپارچه و شخصی سازی شده، بازاریابی هدفمند و خدمات مشتریان ممتاز همراه با یک نمای واحد از همه تعاملات و معاملات مشتری از میان تمامی روش‌های تعامل و کانال‌ها.

مدیریت هوشمندانه سفارش‌ها: انتظارات جدید مشتری را برای خرید، تکمیل و مرجودی خریدها، بصورت آنلاین و حضوری، از قبل تعیین کرده و تنظیم کنید. با مدیریت متمرکز سفارش و داشتن یک نمای واحد از موجودی محصولات در تمامی کانال‌ها و واحدهای تجاری زنجیره تأمین، سودآوری را به حداکثر برسانید.

ارائه تجربه‌های نوآورانه مشتری: تجربیات منحصر به فرد، شخصی سازی شده و تاثیر گذاری در قالب خرید از طریق تلفن همراه، وب سایت و حضوری ایجاد کنید تا برند شما متمایز شود و از انتظارات مشتری فراتر رود.

گسترش پشتیبانی نامحدود: به سرعت سایت‌ها را برای پشتیبانی از چندین مدل کسب و کار، کانال‌ها، مارک‌ها (برندها)، کشورها، ارزها و زبان‌ها، همه بر روی یک بستر یکسان، توسعه دهید.

بخوانید: مزایای تجارت الکترونیک

رویکرد جامع و یکپارچه نرم افزار تجارت الکترونیک

یک نرم افزار تجارت الکترونیک شامل کلیه عملکردهای اصلی کسب و کار می‌باشد که در یک راه حل واحد ادغام شده اند. این امر باعث بهبود همکاری می‌شود، فرآیندهای عملیاتی را تنظیم می‌کند و نگرش داده‌های زمان حقیقی را در کل سازمان‌ها فراهم می‌کند. این بستر یکپارچه عملکردهای زیر را به روشی منسجم هدایت می‌کند:

  • تجزیه و تحلیل و گزارش
  • پشتیبانی مشتری
  • مدیریت سفارش و موجودی
  • تهیه
  • مدیریت محتوا
  • بازار یابی
  • قیمت گذاری و تبلیغات

نرم افزار تجارت الکترونیک امروزی از نرم افزارهای تک منظوره پا فراتر گذاشته اند و برای مخاطب امکان خرید محصولات و خدمات را به صورت آنلاین فراهم می‌کند. امروزه بهترین بستر‌های تجارت الکترونیکی مبتنی بر ابر، سیستم‌های فروش و پشتیبانی را ادغام می‌کنند که هدف، ارائه یک محیط کسب و کار یکپارچه است، که به راحتی قابل اندازه گیری باشد، قابلیت تنظیم بی نهایت داشته باشد و ویژگی اتوماسیون صرفه جویی در زمان را ارائه دهد. چنین بسترهای نرم افزاری، کسب و کارها را قادر می‌سازد تا نیاز مشتریان خود را به منظور ارائه تجربه خرید بی نقص از طریق کانال‌های مختلف (حضوری، مجازی و ...) برآورده کند، انعطاف پذیری و سازگاری لازم همگام با سرعت پیشرفت کسب وکار را ارائه دهد، هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد، کارآیی را افزایش داده و دردسرهای مدیریت سخت افزار و نرم افزار را از میان بردارد.

اگر در حوزه کسب و کار B2B یا B2C فعالیت دارید، و می‌خواهید در بازارهای رقابتی پر سرعت و چالشی، رقابت کنید، بستر تجارت الکترونیک شما، کارایی بیشتری نسبت به تسهیل معاملات، برای شما رقم می‌زند. در پایان، یک بستر کامل تجارت الکترونیکی می‌تواند مزایای قابل توجهی را نسبت به رقبا و نه در استفاده از فناوری مشابه برای هر کسب و کار، ایجاد کند.

 

مترجم: نیلوفر نظری

منبع: bigcommerce

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}