نرم افزار تولید دسته ای

 

نرم افزار تولید دسته ای (نرم افزار تولید بچ)

نرم افزار تولید بچ یا تولید دسته ای ثمر، راهکار تخصصی تولید تیم‌یار، به کسب‌کارها و مجموعه‌های صنعتی امکان می‌دهد تمام فرایندهای تولید دسته ای خود را چابک و به‌هنگام مدیریت کنند. نرم افزار تولید دسته ای (بَچ) ثمر به مدیران تولید کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک و متوسط امکان می‌دهد ضمن پایش آنی و آنلاین عملکرد خط تولید، تمام فرایندهای زنجیره تامین، کنترل ضایعات، کنترل کیفیت، برنامه‌ریزی تولید، برنامه ریزی مواد، اختصاص سری و سریال کالا و برنامه‌ریزی‌های منابع انسانی را به‌سادگی مدیریت کنند. داشبوردهای مدیریتی ثمر به شما امکان می‌دهد به تمام فرایندهای مدیریت تولید از هرجا و در هر لحظه نظارت داشته باشید. گزارش‌های متنوع نرم افزار تولید دسته‌ ای ثمر، مدیران تولید و کارخانه را از وضعیت لحظه‌ای خطوط تولید باخبر می‌کند و هوش تجاریِ آن امکان ساخت و دریافت گزارش‌های تحلیلی و توصیفی را به آن‌ها می‌دهد.

تولید بَچ یکی از کاربردی‌ترین روش‌های تولید است. انعطاف‌پذیری و چابکی بالای آن به صاحبان کسب‌وکار امکان می‌دهد تولید خود را متناسب با بازار و نیازهای آن تنظیم کنند. نرم افزار تولید بَچ ثمر به تصمیم‌سازان کسب‌وکارهای تولیدی امکان می‌دهد پروژه‌های تولید را به شفاف‌ترین شکل ممکن مدیریت کنند، به زنجیره خرید، تامین و عرضه اشراف کامل داشته باشند و بر کوچک‌ترین تغییری در وضع تولید نظارت داشته باشند. ثمر به مدیران تولید امکان می‌دهد گلوگاه‌ها را شناسایی و رفع کنند و با ارایه گزارش‌های دقیق و کاربردی، تولید را دقیق و به‌هنگام مدیریت کنند.

 

مزایای نرم افزار تولید دسته ای ثمر

مناسب تمام کسب‌وکارها

مناسب تمام کسب‌وکارها

نرم افزار تولید بچ ثمر محدود به کارخانه‌ها و صنایع عظیم نیست. این نرم افزار هوشمند می‌تواند در تمام کسب‌وکارها با هر مقیاسی پیاده‌سازی شود.

انعطاف‌پذیری بالا

انعطاف‌پذیری بالا

انعطاف‌پذیری بالای نرم افزار تولید بچ ثمر به شما کمک می‌کند تمام فرایندهای تولید، فارغ از نوع محصول و روش تولید را چابک و موثر مدیریت کنید.

کنترل کیفیت آسان‌تر و اثربخش‌تر

کنترل کیفیت آسان‌تر و اثربخش‌تر

ابزارهای مدیریت کنترل کیفیت ثمر به مدیران QA و QC امکان می‌دهد استانداردها و رویه‌های کنترل کیفیت را به‌ آسانی تعریف و در هر مرحله از تولید اجرا کنند.

مدیریت دقیق‌ موجودی مواد

مدیریت دقیق‌ موجودی مواد

یکپارچگی ثمر با سیستم‌های خرید و انبار امکان مدیریت دقیق‌تر و بهینه‌تر مواد را به مدیران تولید می‌دهد. این یکپارچگی مدیران را قادر می‌سازد تمام فرایند تامین، انبار، مدیریت موجودی و مصرف مواد را در لحظه زیرنظر داشته باشند.

دستور تولید تکی و گروهی

دستور تولید تکی و گروهی

با نرم افزار تولید بچ  ثمر قادرید برای تولید هر محصول به صورت گروهی یا تکی دستور تولید صادر کنید. دستور تولید می‌تواند در هر دوره‌ تکرار شود یا بنا به نیاز تغییر کند. نکته مهم این‌که برای تغییر یا ایجاد هر دستور فقط به چند کلیک نیاز دارید.

ثبت سری ساخت و سریال‌پذیری محصولات

ثبت سری ساخت و سریال‌پذیری محصولات

با نرم افزار تولید بچ ثمر قادرید به تمام مواد و قطعات به‌کار رفته در محصول تولیدشده، سری و سریال‌ اختصاص دهید.

 

 

دموی آنلاین نرم افزار مدیریت تولید دسته‌ ای ثمر

شما می‌توانید به‌صورت رایگان و بدون نیاز به تماس با متخصصان ما، دموی آنلاین نرم افزار تولید دسته ای ثمر را ببینید و امکانات و ویژگی‌های آن را با داده‌های واقعی بسنجید.

 

 

سربلند در تولید ، ثمر در تسکو

توسن سیستم شرق به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات تولید انواع لوازم الکترونیکی کشور از 1385 با نام تجاری «تسکو» محصولات متنوع خود را به بازار کشور و منطقه عرضه می‌کند. تسکو از 1395 به فضای کار تیم‌یار مجهز شده و از ثمر به‌عنوان راهکار مدیریت تولید انبوه محصولات خود استفاده می‌کند. چابکی، دقت و انعطاف بالای ثمر به‌عنوان یک نرم‌افزار مدیریت تولید انبوه در کنار تخصص مدیران تسکو سبب شده است خطوط تولید محصولات گوناگون این مجموعه صنعتی به پشتوانه‌ ثمر عملکردی مطلوب داشته باشند.

تجربه مشترک تیم‌یار و تسکو

نرم افزار تولید دسته ای در تسکو

 

نرم افزار تولید بچ

تولید دسته ای، کوتاه و مختصر

تولید دسته ای یا تولید بچ تقریبا برای تولید بیش‌تر محصولات و کالاهایی که می‌شناسیم، کاربرد دارد. پیش از ابداع روش تولید انبوه توسط «هنری فورد»، تولید دسته ای اصلی‌ترین روش تولید بود. تولید محصولاتی با ویژگی‌های یکسان که در هر دوره تولید با دوره قبل و بعد از خودش تفاوت دارد مشخصه‌ی اصلی این روش تولید است. انعطاف‌پذیری بالای تولید دسته ای و پیاده‌سازی آسان این روش در کارخانه‌ها آن را مناسب صنایع تولیدی کوچک و متوسط یا کسب‌‌وکارهای نوپا کرده است. تولید دسته‌ ای دست مدیران کنترل کیفیت را برای بررسی دقیق‌تر محصولات و تولید محصولی باکیفیت‌‌تر باز می‌گذارد. تولید دسته ای صرفه‌جویی مالی بالایی دارد. از آن‌جایی که ماشین‌آلات به‌طور مداوم کار نمی‌کنند، استهلاک پایین‌تر و در نتیجه هزینه‌ی کم‌تری دارند. همچنین خرید مواد اولیه برای تولید دسته ای می‌تواند با هزینه‌ی کم‌تری انجام شود؛ چراکه مقدار مورد نیاز و کیفیت مواد اولیه دقیقا مشخص است. تولید دسته ای، ضایعات کم‌تر و انعطاف‌پذیری بالاتری دارد، اما امکان سفارشی‌سازی خیلی عمیق محصولات در آن وجود ندارد و تعداد توقف‌های تولید در آن بالاست. این روش تولید برای صنایع دارویی، شیرینی و نان‌های صنعتی و پوشاک کاربرد بیش‌تری دارد.

تولید دسته‌ای را بیشتر بشناسید

نرم افزار تولید دسته ای و صنایع مدرن

نرم افزار تولید بچ این روزها حسابی در بازار تبلیغ می‌شود. گستردگی حوزه تولید دسته ای به‌قدری وسیع است که تقریبا تمام محصولاتی که می‌شناسیم را می‌توان به این روش تولید کرد. صنایع غذایی، داروسازی، خودروسازی، لوازم خانگی، قطعات یدکی و... همگی با تولید بَچ یا دسته‌ ای ساخته می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی نرم افزار تولید دسته‌ ای کنترل کیفیت جامع آن است. در این روش محصولات معمولا به شکل افزایشی و در خط تولیدی متشکل از چندین ایستگاه کاری جداگانه تولید می‌شوند. مواد و قطعات اولیه در این روش قبل از ورود به هر ایستگا کنترل و از نظر فنی تایید می‌شوند. در صورتی که محصولات نیم‌ساخته یا مواد و قطعات تاییدیه فنی نگیرند، از خط خارج می‌شوند. انجام دستی این کنترل‌ها زمان‌بر و هزینه‌زا است. از این رو کسب‌وکارهای تولیدی که از این روش استفاده می‌کنند به بهره‌گیری از نرم افزار تولید بچ روی آورده‌اند.

نرم افزار تولید بچ به مدیران تولید و کنترل کیفیت امکان می‌دهد با یک‌بار تعریف تست‌پلن و آزمون‌های ارزیابی، تمام استانداردها و رویه‌های لازم برای یک دوره تولید را تعریف و به سرپرستان و مسئولان کنترل کیفی ابلاغ کنند. نرم افزار تولید دسته ای «ثمر» در کنار امکان تعریف نامحدود تست‌پلن و آزمون‌های ارزیابی، داشبوردهای تخصصی مدیریتی را نیز در اختیار آن‌ها می‌گذارد. در نرم افزار تولید بچ ثمر، مدیران می‌توانند با یک‌بار تعریف آیتم‌های مورد نیازشان در داشبورد تخصصی خود با یک کلیک هرآن‌چه برای مدیریت شفاف و چابک فرایندها نیاز دارند را داشته باشند. گزارش‌های جامع نرم افزار تولید دسته ای ثمر در کنار امکان ارائه نرم افزار ابری تولید نیز به آن‌ها کمک می‌کند در هر لحظه از شبانه‌روز از وضعیت تولید کسب‌وکارشان با خبر باشند. 

اگرچه تولید دسته ای برای محصول یا محصول‌های خاصی نیست، اما چند صنعت به‌خصوص هستند که از آن استفاده بیشتری می‌کنند. 

 

کدام صنایع بیشتر از تولید دسته ای استفاده می‌کنند؟

نرم افزار تولید بچ نقش مهمی در کسب‌وکارهای تولیدی برای بالابردن بهره‌وری و افزایش کارایی دارد. گستردگی این حوزه باعث شده صرفا صنایعی نتوانند به سراغ این روش تولید بروند که محصول تولیدی آن‌ها اجازه آن را نمی‌دهد. مثلا صنایع ذوب‌آهن یا فولاد به دلیل صنعت و کالای خاصشان قادر به استفاده از تولید دسته ای نیستند. صنایع تولیدی می‌توانند با توجه به نیازشان از خطوط تولید مکانیزه استفاده تا حجم تولید را بیشتر کنند یا محصولات‌‌شان را سریع‌تر به دست مصرف‌کننده برسانند. از تولید دسته‌ای می‌توان برای تولید این محصولات استفاده کرد:

  • مبلمان پیش‌ساخته (مثل محصولات برند IKEA)؛
  • کالاهای الکتریکی؛
  • پوشاک؛
  • قطعات خودرو؛
  • نان‌ و شیرینی صنعتی؛
  • کتاب، مجله و روزنامه؛
  • محصولات دارویی؛
  • فست‌فود؛
  • و... .

برخی از قابلیت‌های «ثمر»، نرم افزار تولید بچ تیم‌یار برای تولید دسته ای از این قرار است:

  • امکان تعریف نامحدود مرکز کاری و عملیات کاری؛
  • امکان تعریف نامحدود خط تولید و نمودار فرایند عملیات (OPC)؛
  • امکان برآوردن مکانیزه تولید و سربرنامه تولید (MPS)؛
  • امکان برنامه‌ریزی عاری از خطای مواد مورد نیاز (MRP) فرایند تولید؛
  • امکان برنامه‌ریزی دقیق و منعطف برای خطوط تولید؛
  • تجمیع خودکار اطلاعات OPCها، MPSها و MRPها در لحظه برای خطوط تولید؛
  • انجام چابک و دقیق ثبت عملکرد تولید (کنترل کیفیت، دوباره‌کاری‌ها و توقفات تولید)؛
  • تعریف تعداد نامحدودی بازه زمانی گزارش‌گیری برای فرایندهای مختلف تولید؛  
  • و... .

نرم افزار تولید بچ ثمر علاوه بر این موارد امکانات کاربردی به مدیران تولید می‌دهد، مانند:

  • قابلیت تعریف BOM محصول؛
  •  امکان تعریف عملیات تولیدی و نمودار فرایند عملیات (OPC)؛
  •  امکان ایجاد مراکز کاری و فراخوانی ماشین‌آلات، تجهیزات، شیفت کاری، مراکز و حساب هزینه، سرپرست و مسئول؛
  •  امکان تعریف تنظیمات تولید سفارشی و غیرسفارشی؛
  •  امکان ایجاد الگوی کنتنرل کیفیت در برنامه‌ریزی تولید؛ 
  •  امکان تعریف انواع روش‌های قیمت‌گذاری (تولید)؛
  •  امکان  ایجاد و مشاهده گزارش‌ ثبت عملکرد؛ 
  •  امکان قابلیت تعریف نامحدود عملیات و زمان استاندارد انجام هر عملیات؛
  •  امکان تعریف مراکز کاری به تفکیک ماشین و نفر؛
  •  امکان تخصیص مراکز هزینه به هر مرکز کاری؛
  •  امکان تعریف ظرفیت مراکز کاری؛
  •  امکان محاسبه ظرفیت مراکزی کاری؛
  • و... .

مطالب مرتبط

 

 

{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}