هوش مصنوعی در نرم افزارهای ERP

هوش مصنوعی که به آن AI نیز اطلاق می‌شود، این روزها همه جا بر سر زبان‌هاست. زمانی تنها می‌توانستیم درباره فیلم‌های علمی تخیلی خیال پردازی کنیم، اما در حال حاظر به صورت روزانه و یا حتی در سطح جهانی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم و نکته جالب این است که این پدیده اغلب توسط افرادی که حتی اطلاعی از آن ندارند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای آن می‌تواند از کمک به شما برای انتخاب فیلمی در Netflix تا تبلیغات لباس‌های تشخیص سرطان موجود در بازار، متفاوت باشد.

هوش مصنوعی از مجموعه بزرگی از داده‌ها برای ایجاد تصاویر قابل پیش بینی از جهان پیرامون ما استفاده می‌کند و به طور قابل ملاحظه ای، ما هنوز در ابتدای آزاد سازی پتانسیل واقعی آن هستیم. یکی از حوزه‌هایی که خود معرف بزرگی برای هوش مصنوعی محسوب می‌شود، نرم افزارهای ERP یا نرم افزار Enterprise Resource Planning (برنامه ریزی منابع سازمانی) است.

نرم افزار ERP  مانند یک مدیر دیجیتال عمل می‌کند، که تمام عناصر مختلف یک شرکت را به یکدیگر مرتبط کرده تا یک سازمان متحد و کارآمد ایجاد کند. هوش مصنوعی می‌تواند برای این نمونه از کار بسیار مؤثر باشد و به ایجاد بهترین سیاست ممکن برای موفقیت یک شرکت کمک کند.

چگونه می‌توان در این راستا از هوش مصنوعی بهره مند شد؟

 

هوش مصنوعی ERP

مدیریت تولید

از عرضه تا انبار و تا رسیدن به دست مشتری، چرخه تولید یک شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است که بزرگترین مقیاس را شامل می‌شود و در عین حال بسیار پیچیده است.

مدیریت این مسئله که چه مقدار از یک محصول در چه مرحله ای قرار دارد یکی از دشوارترین فعالیت‌هایی است که شرکت‌ها با آن روبرو هستند، وظیفه‌ای که توسط  چندین بخش باید اجرا شود.

"استفاده از هوش مصنوعی برای پیش بینی جریان محصول، بر اساس مدل عرضه و تقاضا، امکان کنترل و مدیریت موجودی بسیار کارآمدتری را تحت سیستم ERP فراهم می‌کند" ، به نقل از جورج مارتینز ، کارشناس یادگیری عمیق در Writinity و LastMinuteWriting. این روش برای جلوگیری از مقایسه‌های کسل کننده موجودی که همیشه به آن محتاجیم، بسیار کاربردی است و اطلاع از این موضوع که در کجا و چه زمانی شرکت به محصول نیاز خواهد داشت را تسریع می‌بخشد.

پیش بینی

با توجه به نکته فوق، مفهوم پیش بینی آینده بازار یا سازمان بسیار قدرتمند است. در حالی که هوش مصنوعی در زمان کوتاهی از داده‌ها برای تجزیه و تحلیل روند سازمان شما استفاده می‌کند، دانشمندان هفته‌ها به تنهایی مجبور به تحلیل این داده‌ها بوده‌اند. از این روند می‌توان برای پیش بینی آینده در مقیاس‌های بزرگ و کوچک نیز بهره برد.

به نقل از نصیر جان متخصص IT در LuckyAssignments و GumEssays:  هوش مصنوعی و ERP، از زمانی که سیستم‌های نرم افزاری ERP تصویر کاملی از روند عملیات یک شرکت را ارائه می‌دهند، با یکدیگر همراه هستند. مقدار داده‌ای که توسط نرم افزار ERP جمع آوری می‌شود، راهنمای کاملی برای هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی به کمک داده‌های ارائه شده توسط ERP قادر است سیاست و عملکرد شرکت را پیش بینی کند."  نرم افزار ERP نمونه بسیار با ارزشی از هوش مصنوعی موجود در سازمان‌ها است که می تواند در پیشبرد اهداف رقابتی به آن‌ها یاری دهد.

اتوماسیون صرفه جویی در زمان

هوش مصنوعی می‌تواند به طور منطقی مانند یک انسان عمل کند و می‌داند چه موقع چه چیزی را انجام دهد، به گونه‌ای که شما می‌توانید با استفاده از آن در انجام مراحل خاصی در وقت و نیروی انسانی خود صرفه جویی کنید.

انسان‌ها فعالیت‌های خود را بر اساس راهنمایی نرم افرارERP انجام می‌دهند اما بیشتر این فعالیت‌ها را مجموعه‌ای از قوانین دشوار فرا گرفته است، در حالی که می‌توان این قواعد را به راحتی به یک AI آموزش داد و تصویب کرد. با دور کردن پرسنل از این نوع فعالیت‌ها، شما می‌توانید از نیروی انسانی خود در فضای دیگری بهره مند شوید و این امر به طور گسترده‌ای باعث افزایش بهره وری شرکت یا سازمان می‌شود. اجرای کارهای پیش پا افتاده اما در عین حال مهم بیش از این نباید توسط انسان‌ها انجام شود تا بتوانند برای حل مشکلاتی که به مداخله مستقیم آن‌ها نیازمند است، از تمرکز دقیق خود یاری بگیرند.

 اطلاعات مالی

هوش مصنوعی می‌تواند به منظور آموزش و پیش بینی در مورد آینده مالی سازمان از داده‌های مالی آن استفاده کند. همچنین می‌تواند مسئولیت ایجاد مواردی از قبیل تسویه دستمزدها، سهم پاداش و سایر جنبه‌های پیچیده و محاسبات سنگین دارایی را که برای همه سازمان‌ها در هر شکل و اندازه‌ای مهم است، برعهده گیرد. امور مالی بخش حیاتی و مهمی است که با کمک هوش مصنوعی قادر است خطاهای انسانی را برطرف کند و برای شرکت ارزش بسیار زیادی را به ارمغان آورد.

سخن پایانی

امیدواریم که هوش مصنوعی به همراه نرم افزار ERP تمامی راه‌های دشوار و ساده برای کمک به افزایش کارآیی، روندهای کوتاه، پیش بینی‌ها و به زبان دیگر، ایجاد تأثیر مثبت در سازمان شما را بیان کرده باشد. به طور قطع هوش مصنوعی ابزاری شگفت انگیز است که ارزش اجرایی شدن در تمامی سازمان‌ها را دارد.

 

مترجم: نیلوفر نظری

منبع: erpnews

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}