2020 سال حرکت قاطع به سمت تجزیه و تحلیل خواهد بود. دیگر از خودمان نمی‌پرسیم که آیا به تجزیه و تحلیل نیازداریم یا خیر؟ به جای آن می‌پرسیم که چطور آن‌ها را به‌دست بیاوریم؟

اشتباه نکنید، در این عرصه، ارائه‌دهندگان فناوری ابر پیروز خواهند بود.

در طول یک دهه گذشته، عادت کرده‌ایم که از گزارشات، به‌عنوان روشی برای تصمیم‌گیری‌های کسب‌وکار خود استفاده کنیم. اما در حال حاضر شتاب پیشرفت، فراتر از آن چیزی است که قبلا دیده بودیم. روزهای گزارش‌گیری منفعل در مورد رویدادها، در حال حاضر به دنیایی تبدیل شده که مدام در حال به روزرسانی و تحول است. تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینانه با استفاده از داستان‌های بصری پویا بر اساس داده‌های خودمان، می‌تواند گویای وقایع آینده باشد.

در این‌جا قصد داریم به برخی از روندهای اصلی سال جاری میلادی نگاهی بیندازیم.

 

نسل بعدی تجزیه و تحلیل

 

 

خود خدمت (Self-Service)

تجزیه و تحلیل خود خدمت به این معنی است که می‌توانید بدون نیاز به متخصص بودن در بحث داده، اطلاعات خود را بر اساس تجسم داستان‌محور از داده‌ها به‌دست آورید. رهبران کسب‌وکار می‌توانند داده‌های خود را خودشان مورد بررسی قرار دهند و گزارش‌های زیادی را در قالب‌های پرکاربرد و قابل‌تنظیم ارائه دهند. در نتیجه، بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر نیازی به تیم‌های IT برای به‌دست آوردن اطلاعات خود ندارند.

 

ابر (Cloud)

مدت‌هاست که کسب‌وکارها از مزیت‌های ابر از نظر دسترسی و هزینه بهره می‌برند، اما در عین حال این امکان را برای شما فراهم می‌آورند که بیش از پیش داده‌محور شوید. یک راه‌حل اختصاصی قطعا به معنای دستیابی آرام است که در آن داده‌های زمانی غالبا قدیمی هستند.

 

تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینانه

تجزیه و تحلیل پیش‌بینانه و تجویزی، همه چیز را تغییر می‌دهد و به پذیرندگان مبتدی یک مزیت مهم می‌دهد.

رهبران کسب‌وکارها با تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینانه، قادر به تصمیم‌گیری بهتر از طریق تعامل فکری، دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر و پاسخ دادن به سوالات تجاری در مسیر رشد هستند.

قدرت یادگیری ماشین برش با مجموعه کلان‌داده‌ها ترکیب می‌شود تا بینش‌هایی درباره سناریوهای گذشته، حال و آینده ایجاد کند.

به‌عنوان مثال، محصولاتی مانند SAP Analytics Cloud، در کنار بسیاری از پیشنهادات دیگر از بازیگران بزرگ عرصه فناوری، اکنون به‌صورت گسترده‌ای در دسترس هستند تا قابلیت‌های پیشرفته تحلیلی را به کاربران ERP ارائه دهند.

 

تجزیه و تحلیل‌های تعبیه شده (Embedded) جایگاه خود را حفظ کرده‌اند

به اختصار می‌توان گفت: تجزیه و تحلیل‌ها و KPI های تحلیلی هستند که به‌عنوان بخشی از محصول ERP در نظر گرفته می‌شوند. این‌ها هنوز هم جای خود را دارند. فایده اصلی آن، این است که کاربران به درک مقرون‌به‌صرفه‌ای از داده‌های متمرکز دست می‌یابند که به آن‌ها امکان می‌دهد بدون دستپاچگی، تصمیمات درستی بگیرند.

 

مطالعه موردی: SAP Analytics Cloud

فناوری یادگیری ماشینی SAP Analytics Cloud، روند تجزیه و تحلیل را بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کند تا در زمان کوتاهی از بینش به عمل برسید. این فن‌آوری خودکار شما را قادر می‌سازد با آشکار کردن آن‌چه باعث رشد کسب‌وکار شما می‌شود، از تصمیم‌گیری‌های موضوع‌محور و تعصبی جلوگیری کنید.

SAP Analytics Cloud که به‌صورت بومی روی سیستم عامل SAP HANA cloud ساخته شده است، به تصمیم‌گیرندگان کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا همه را از یک محیط مبتنی بر ابر و مبتنی بر تجسم امن، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کنند.

باشگاه فوتبال منچستر سیتی، پنجمین باشگاه گران‌قیمت فوتبال در جهان، از SAP Analytics Cloud برای بهبود تجربه هواداران خود استفاده می‌کند. با دستیابی و تجزیه و تحلیل داده‌های به ارزش 10 سال در مورد تیم و بازیکنان این تیم، آن‌ها می‌توانند روند را با گذشت زمان ارزیابی کنند، مقایسه‌های مستقیم بازیکن به بازیکن انجام دهند و محتوایی را ایجاد کنند که از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی آن را با میلیون‌ها نفر از طرفداران خود به اشتراک بگذارند. داده بخش اعظمی از تجربه هواداران است که شامل Pulse Wall می‌شود (یک نمایشگر تعاملی که به هواداران امکان می‌دهد آمار مربوط به تیم و بازیکنان را به‌عنوان بخشی از تجربه روز مسابقه بررسی کنند). این همه ناشی از تعهد و نیک‌نامی مشهور تیم منچسترسیتی برای داشتن یک باشگاه نوآور و آینده‌نگر است.

 

پیش‌بینی آینده!

مراقب تجزیه و تحلیل‌های تجربی باشید - که گاه به‌عنوان مرز نهایی آنالیز توصیف می‌شود - این امر به شما می‌گوید که چرا اتفاقی افتاده است و بزرگ‌ترین پتانسیل برای ارزش‌آفرینی را در خود دارد.

در عین حال، تصور نکنید که تجزیه و تحلیل پیشرفته فقط یک اسباب‌بازی برای بازیگران بزرگ است (کسب‌وکارهای کوچک‌تر نیز می‌توانند از آن سود ببرند). در حقیقت، هیچ کسب‌وکاری وجود ندارد که با تجزیه و تحلیل تجاری پیشرفت کند! پیشنهادات زیادی در بازار وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید. به‌دنبال چیزی باشید که از لحاظ بصری با قابلیت‌های داستان‌پردازی عالی و مهم‌تر از همه، قابل درک و کاربرپسند باشد.

 

مترجم: نیلوفر نظری

منبع: erpnews

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}