با درود فراوان به کاربران وفادار و ارزشمند ERP ایرانی و تحت وب تیم‌یار

سرانجام بعد از انتظار چند ماهه و آن‌گونه که پیش‌تر هم وعده داده شده بود، تیم‌یار 4 به شکل رسمی منتشر شد. آن دسته از مخاطبینی که از روزهای اول ما را در این مسیر پر فراز و نشیب همراهی کرده‌اند، به خوبی با این شکل از بروزرسانی‌ها آشنایی دارند. اکنون که در حال نگارش این متن هستیم، از زمان تولد تیم‌یار تاکنون بیش از یک دهه گذشته و در تمام این مدت، همراهی همیشگی شما عزیزان، مایه افتخار خانواده تیم‌یار بوده است. طی یک دهه گذشته تا به امروز، سه نسخه عظیم از نگارش‌های تیم‌یار در اختیار مخاطبان قرار گرفت. این مسیر پر فراز و نشیب، پر از خاطرات و رخدادها بود که در صفحه تاریخچه و نقشه راه تیم‌یار، سعی کردیم نگاهی مختصر به آن داشته باشیم.

خبر هیجان‌انگیز امروز، به معرفی جامع چهارمین نسخه از ERP ایرانی تیم‌یار اختصاص یافته است. امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی دائما رو به پیشرفت و رسیدن به دستاوردهایی است که سبک زندگی، شیوه ارتباطات و همینطور کسب و کارها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در این بین، تجهیزاتی از قبیل رایانه، گوشی هوشمند و از همه مهم‌تر، شبکه اینترنت نقشی اساسی را در این مهم بر عهده داشته است. همانطور که می‌دانیم، در دنیای امروز با استفاده از یک نرم افزار پیام‌رسان می‌توان با هزینه‌ای بسیار اندک با مخاطب خود در هر نقطه‌ای از جهان ارتباط آنی برقرار کرد. در ابتدا این ارتباطات شکلی ساده و در قالب متن و یا نهایتا مکالمه صوتی داشت. اما امروزه شاهد آن هستیم که حتی می‌توان در هر لحظه از شبانه‌روز، با دیگر مخاطبان خود از سراسر دنیا، ارتباط ویدیویی برقرار کرد و حتی شمار بسیاری از دیگر افراد را نیز به این مکالمه دعوت کرد. به بیان دیگر می‌توان گفت که کلیه نرم افزارها با وجود ارائه خدمات فعلی خود به مخاطبان، سعی دارند با ارائه قابلیت‌های تازه و همگام با تکنولوژی جدید، روز به روز بر تعداد مخاطبان خود بیفزایند. تیم‌یار به عنوان یک ERP ایرانی و تحت وب نیز از این قاعده مستثنی نیست و اعتماد شما مخاطبان عزیز در تمام این سال‌ها، ما را در هر بروزرسانی ثابت‌قدم و استوارتر کرد.

تیم‌یار، دائما در حال بروزرسانی و بهبود است؛ در بازار پررقابت امروزی، مفتخریم که شمار بسیاری از بزرگ‌ترین کسب و کارهای داخلی در عرصه‌های مختلف را با خود همراه کرده‌ایم. نگاهی به گذشته تیم‌یار، نشان می‌دهد که این نرم افزار چه از لحاظ زیرساخت و چه از لحاظ ماژول‌های کاربردی، همواره در تلاش بوده تا خود را با پیشرفت علم و تکنولوژی همگام سازد. نسخه چهارم تیم‌یار در واقع بزرگ‌ترین بروزرسانی‌‌ای است که این نرم افزار طی تمام طول عمر خود ارائه کرده که در ادامه به شرح جزئیات آن خواهیم پرداخت.

یکی از تغییرات بنیادین در این نسخه، تیم‌یار ابری است. فرقی نمی‌کند که شما یک کسب و کار کوچک را اداره می‌کنید یا بزرگ؛ زیرا که تیم‌یار ابری با قابلیت مقیاس‌پذیری بسیار بالای خود امکانی را مهیا کرده تا بتوانید با ‌هزینه‌ای بسیار اندک در مقایسه با کلیه رقبا در سطح ایران و جهان، امکانات جامع راهکار حسابداری، مدیریت محصول (انبارداری)، سیستم جامع تدارکات، فروش و مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، راهکار مدیریت منابع انسانی (HR) و دیگر ماژول‌ها را در اختیار داشته باشید. در واقع هرآنچه که تیم‌یار طی تمام این سال‌ها در مجموعه راهکارهای ذکر شده گنجانده، در نسخه ابری تیم‌یار با کمترین هزینه در اختیار شما قرار خواهد داشت. در کنار این‌ها، زیرساخت جدید در تیم‌یار 4، فرصتی را مهیا کرد که بتوانیم سرویس جدیدی را تحت عنوان فروشگاه یکپارچه آنلاین (تیمچه) نیز در اختیار کسب و کارها قرار دهیم. تیم‌یار ابری و تیمچه، آن‌قدر برای خانواده تیم‌یار و همینطور مخاطبان همیشگی ما جذاب بودند که حتی چندین نسخه از تیمچه، پیش از رونمایی رسمی از آن به فروش رسید! شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اولین های تیمچه چه نوع کسب و کارهایی بوده‌اند.

با پتانسیلی که از تیم‌یار ابری و سرویس تیمچه سراغ داریم، بر این باور هستیم که به‌زودی زود این دو عضو تازه متولد شده تیم‌یار، صدها کسب و کار مختلف را در زیر چتر خود خواهند داشت. از همینجا برای کسب و کارهای فعلی و آینده این دو سرویس آرزوی موفقیت داریم.

مهم ترین تغییرات ساختاری تیم‌یار 4

  1. میکروسرویس (Microservice) شدن ماژول‌ها: از بُعد فنی، یکایک ماژول‌ها در تیم‌یار پس از نصب و راه‌اندازی در فرمت DLL بودند. این فایل‌ها در واقع کتابخانه‌هایی شامل کد و دیتا بودند که در سراسر نرم افزار می‌شد از آن‌ها استفاده کرد. یکی از عمده تغییرات تیم‌‌یار 4، تغییر یافتن DLL به فایل اجرایی (EXE) برای هر ماژول بوده است. این تغییر در فاز اول بر روی ماژول‌های ساختاری و در طی هفته‌های آتی بر روی ماژول‌های کاربردی نیز اعمال خواهد شد. مزیت مهمی که جداسازی پردازش هر ماژول در تیم‌یار 4 به ارمغان می‌آورد، این است که در صورت وقوع کرش نرم افزاری، تنها ماژول مربوطه متوقف می‌شود و بقیه سیستم به کارکرد عادی خود ادامه خواهند داد.
  2. جداسازی لاگ ماژول‌ها: با توجه به جداسازی پردازش هر ماژول، این امکان اکنون فراهم شده تا بتوان لاگ سرور مربوط به هر ماژول را در قالب فایل‌های متنی مستقل از هم قرار داد. بدین ترتیب جابه‌جایی لاگ‌ها با سهولت بیشتری انجام خواهد و از همه مهم‌تر اینکه بررسی برای یافتن خطاها و رفع آن‌ها بسیار ساده‌تر گردیده است.
  3. استفاده از WebSocket به جای Polling: گاهی اوقات، نیاز داریم که اطلاعات را با سرعت خیلی بیشتری از سرور دریافت کنیم. برای مثال، در ماژول گفتگو (چت) تیم‌یار، انتظار این است که به مانند یک پیام‌رسان واقعی بتوان اطلاعات را به صورت بلادرنگ (Realtime) ارسال و دریافت کرد. به شکل خلاصه، ارسال درخواست از نوع AJAX و دریافت پاسخ مربوطه، آن‌چیزی که انتظار داریم را به طور کامل برآورده نمی‌کند. برای رسیدن به این هدف، به رویکردی Push-based نیاز است که در تیم‌یار 4، متد WebSocket بدین منظور مورد استفاده واقع شده تا بتوان در بخش‌‌هایی مشابه به اعلان، چت و ... که نیاز به مطلع ساختن لحظه‌ای کاربران باشد، به شکلی بهینه از این امکان بهره‌مند شد. در متد جدید، حجم درخواست‌های ارسالی کاربران به سمت سرور تا حد قابل توجهی کاهش یافته و کیفیت ارتباطات لحظه‌ای به شکل محسوسی بهینه‌سازی گردیده است.
  4.  حذف کش (Cache) در سمت ماژول‌ها: این عمل، با هدف در دسترس قرار دادن تیم‌یار ابری در دستور کار قرار گرفت و طی هفته‌های آتی به طور کامل تغییرات آن سمت ماژول‌ها اعمال خواهد شد.
  5. امکان حذف اطلاعات جداول ماژول غیرفعال از مدیر سیستم: در تیم‌یار 4 امکانی فراهم است که مدیر سیستم بتواند جداول مربوط به ماژول غیرفعال را مطابق با نیاز خود حذف کند.
  6. نمایش مجزای آمار مربوط به هر ماژول در مدیر سیستم: با توجه به جداسازی پردازش هر ماژول، این امکان فراهم خواهد شد که بتوان گزارشات مربوط به پردازنده، رم و ... را به تفکیک هر ماژول مشاهده کرد.
  7. امکان نمایش پیغام ثابت و تعریف شده در نوار بالای تیم‌یار در تنظیمات مدیر سیستم: به کمک این قابلیت، مدیر سیستم می‌تواند پیامی ثابت را در قالب یک نوار هشدار در بالای تیم‌یار به نمایش درآورد. این نوار، محتوای پیام و استایل آن به طور کامل قابلیت شخصی‌سازی دارد.
  8. تغییر ساختار ماژول گفتگو (چت): همانطور که در بند سوم اشاره شد، با زیرساخت جدیدی که تیم‌یار 4 بر آن بنا شده است، می‌توان شاهد آن بود که با حجم و فشار کمتر درخواست‌ها به سمت سرور، ماژول گفتگو به شکل بلادرنگ (Realtime) بتواند انتظارات کاربران مختلف جهت تعامل با یکدیگر را برآورده سازد. علاوه بر این تغییرات عمده در بخش زیرساخت، مجموعه‌ای از امکانات تازه‌تر نیز به ماژول گفتگو اضافه شده که در زیر به شکل مختصر به آن‌ها اشاره شده است:
  • بهینه‌سازی تعامل Realtime کاربران سیستم با همدیگر با کاهش حجم درخواست‌های ارسالی کاربران
  • تغییر در استایل ظاهری پاسخ (Reply) به پیام‌ها با امکان اسکرول کردن به متن فرستنده
  • تغییر در تب‌های اصلی و اضافه شدن تب کانال‌ها و بایگانی جهت دسترسی آسان‌تر
  • فراهم شدن امکان ویرایش و حذف کردن پیام‌های ارسالی
  • ذخیره‌سازی لاگ و تاریخچه ویرایش پیام‌ها

مهم ترین تغییرات کاربردی تیم‌یار 4

  1. تغییر ساختار ماژول ارتباط با مشتری (CRM): از آنجا که این ماژول نقش مهمی در اجرای پروژه‌های تیم‌یار ابری و همینطور تیمچه دارد، تغییراتی عمده روی این ماژول اعمال گردیده و در نهایت شاهد بهبود عملکرد کلی، افزایش سرعت و پایداری بیشتر آن هستیم.
  2. تغییر ساختار ماژول اسناد: در این ماژول نیز تغییراتی در راستای افزایش سرعت، بهبود عملکرد کلی و کارکرد بهتر در سرویس ابری تیم‌یار اعمال گردیده است.
  3. تغییر ساختار ماژول ایمیل: با حذف کش (Cache) در این ماژول، شاهد پایداری بهتر، سرعت بیشتر و همینطور بهبود فرآیند تشخیص خطاها خواهیم بود.
  4. تغییر ساختار ماژول پیامک (SMS): این ماژول نیز تغییراتی عمده را در تیم‌یار 4 با خود به همراه داشته که شاهد بهبود کارکرد آن در سرویس ابری خواهیم بود.
  5. قابلیت‌های کاربردی ارائه شده در ماژول خرید:
  • امکان حذف درخواست های خرید ثبت شده از سمت ماژول انبار (درخواست های اتوماتیک)
  • امکان ثبت فاکتور خرید بدون نیاز به برقراری ارتباط کالا با انبار
  • امکان ثبت قیمت فروش در فاکور خرید
  1. قابلیت‌های کاربردی ارائه شده در ماژول فروش:
  • امکان همگام‌سازی آخرین قیمت فروش تعریف شده در ماژول خرید به هنگام ایجاد لیست قیمت فروش جدید
  • ایجاد سطح دسترسی برای تغییر ستون فی و تخفیف در عملیات های فروش
  • توقف دستی سفارش فروش و ایجاد سفارش فروش جدید از مانده سفارش
  • اضافه شدن بارکد، شماره سریال در چاپ فاکتور فروش
  • اضافه شدن سبد خرید در ایندکس پورتال فروش
  1. قابلیت‌های کاربردی ارائه شده در ماژول محصول:

همزمان با انتشار رسمی تیم‌یار 4، برخی قابلیت‌ها در ماژول محصول نیز در دسترس قرار خواهند گرفت که اطلاعات آن به شرح زیر است:

  • امکان ویرایش تاریخ حواله در وضعیت پیشنویس برای فروش فروشگاهی
  • امکان ثبت اصلاحیه برای BOM در محصول
  • امکان حذف گروهی سریال کالا از انبار
  • تغییرات ویو شناسنامه کالا در محصول
  1.  قابلیت‌های کاربردی ارائه شده در ماژول تقویم:  

به واسطه تغییرات گسترده‌ای که در ماژول تقویم اعمال شده، هم واسط کاربری (UI) و هم تجربه کاربری (UX) آن بهبود یافته است. قابلیت نمایش و ویرایش هر رویداد در یک پنجره متناسب با دسترسی کاربر، امکان شرح دلایل یا توصیحات هنگام رد یک رویداد، قابلیت اتصال مستندات از ماژول‌های مختلف به هر رویداد، بهبود پنجره‌های ایجاد و نمایش رویداد و بهبود نمایش و عملکرد برنامه زمانی از جمله این تغییرات است. همچنین همانند بسیاری از ماژول‌های تیم‌یار، 4 مرحله‌ای شدن عملیات در ماژول تقویم نیز پیاده‌سازی شده است. با اعمال این قابلیت، در ایجاد و یا ویرایش رویداد‌ها می‌توان مرحله یا وضعیت هر رویداد را تعیین کرد که شامل گزینه‌های یادداشت، بررسی، اجرا، کامل و باطل است. البته عناوین این وضعیت‌ها نیز قابل سفارشی‌سازی است. در لیست رویداد‌ها بر اساس ماه، هفته، روز و برنامه زمانی نیز می‌توان تعیین کرد که رویداد‌ها با چه وضعیت یا مرحله‌ای در لیست نمایش داده شوند. جزئیات مربوط به تغییرات ماژول تقویم به شرح زیر می‌باشد:

  • تغییرات کاربردی در ویوی تقویم
  • تغییرات کاربردی در صفحه برنامه زمانی در تقویم
  • تغییرات صفحه رویداد جدید مطابق با گوگل کلندر در تقویم
  • اضافه شدن ‏‏‎ ‎4+1مرحله وضعیت رویداد در تقویم (پیش نویس، بررسی، اجرا، کامل و باطل)
  • قرار دادن کنترل لینک ماژول در جزئیات رویداد در تقویم
  1. قابلیت‌های کاربردی ارائه شده در ماژول خدمات پس از فروش:
  • نمایش لینک ویو اطلاعات مشتری در خدمات پس از فروش
  • امکان حذف گروهی سریال های گارانتی از بخش گارانتی ها در خدمات پس از فروش
  • ایجاد امکان تغییر استفاده از گارانتی هنگام ثبت درخواست گروهی در خدمات پس از فروش
  • اجباری بودن تکمیل علت خرابی و  پر شدن حالت خرابی از سطر قبل در ثبت درخواست گروهی در خدمات پس از فروش
  • ارسال نوتیفای برای تکنسین مربوطه در تب انجام دستور در خدمات پس از فروش
  1. قابلیت‌های کاربردی ارائه شده در راهکار مدیریت منابع انسانی:

امسال به دلیل شرایط خاص کرونا، بسیاری از کسب و کارها تلاش کردند تا امکان فعالیت کارکنان خود به صورت دورکار را فراهم کنند. در این شرایط، خدمت جدید تیم‌یار با عنوان تیم تله ورک یا به اختصار TTW، می‌تواند امکانات جامعی را در زمینه مدیریت کاربر (دورکار) در اختیار مدیران، سرپرستان و ... قرار دهد.
تیم تله ورک، با هدف نظارت و ارزیابی عملکرد دورکاران و تشخیص میزان کارکرد مفید آن‌ها، قادر است رایانه دورکار را پایش کند. در اکثر سازمان‌ها، امکان ارزیابی عملکرد واقعی کارکنان وجود ندارد و کارکنان مسئول و متعهد، به شکل صحیحی از دیگر کرکنان تشخیص داده نمی شوند. با تیم تله ورک، این امکان فراهم خواهد شد تا مدیران بتوانن کارکنان مختلف را به شکلی واقعا متمایز با یکدیگر ببینند.

جزئیات تیم تله ورک و امکانات آن به شرح زیر می‌باشد:

  • جمع آوری و ثبت اطلاعات فعالیتهای کاربر درکامپیوتر (رایانه) کاری ایشان در زمان کار رسمی کارمند
  • ثبت مجموع تعداد کلیک کیبورد و موس در مدت زمان کار رسمی کارمند.
  • ثبت آدرسهای سایت‌های بازدید شده توسط کاربر در مدت زمان کار رسمی کارمند
  • ثبت فایل‌ها و نرم افزارهای مورد استفاده توسط کاربر در مدت زمان کار رسمی کارمند
  • ثبت زمان ورود (شروع) و خروج (پایان) کاربر در مدت زمان کار رسمی کارمند
  • تهیه Screen Shot منظم از فعالیت‌های صفحه مانیتور کاربر در مدت زمان کار رسمی کارمند
  • ارائه گزارشات مدیریتی از اطلاعات ثبت شده برای مدیران ارشد و کارمند
  • ارسال و همگام سازی تمامی اطلاعات با سرور ERP تیم‌یار در کسری از دقیقه
  • ثبت و بایگانی کلیه مستندات در پرونده پرسنلی کارمند (ERP تیم‌یار)

مهم ترین تغییرات اپلیکیشن تیم‌یار 4

بر اساس تحقیقات، کاربران حداقل یک بار در روز را به پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنند و اکثر آن‌ها، چندین بار در روز شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند. تقریبا همه ما با شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های رایج از قبیل تلگرام، واستاپ، اینستاگرام و ... آشنا هستیم و روزانه بخشی از زمان خود را صرف کار با آن‌ها می‌کنیم. این فعالیت روزمره، به طور معمول ذهن ما را با برخی کارکردها در اپلیکیشن‌های مذکور همگام می‌کند؛ در واقع تجربه کاربری (UX) ما حین کار با این برنامه‌ها به نحوی شکل می‌گیرد که چیزی برخلاف آن برایمان کاربرپسند نیست. به عنوان نمونه، استفاده همزمان از دو اپلیکیشن پیام‌رسان مختلف ممکن است ما را در تعامل با آن دچار مشکل کند، به نحوی که مثلا انتظار داشته باشیم که دکمه‌ها و امکانات یک برنامه، در دیگری هم وجود داشته باشد؛ یا اینکه کارکردهای آن‌ها را با هم اشتباه بگیریم.

به همین دلیل است که با به شهرت رسیدن یک اپلیکیشن یا سرویس نرم افزاری، عمدتا تولید دیگر محصولات مشابه با الهام‌گیری از آن طرح‌ها به اجرا درمی‌آیند؛ زیرا که طرح سابق امتحان خود را از نظر تجربه کاربری به خوبی پس داده و توانسته رضایت مخاطبان خود را به همراه داشته باشد. به همین سبب، اپلیکیشن رسمی تیم‌یار نیز در بروزرسانی جدید سعی بر آن داشته تا با رعایت این اصول، بهترین تجربه کاربری را از نظر کارکرد برای مخاطبان فراهم آورد.

نظر به اینکه ماژول گفتگو در اپلیکیشن تیم‌یار از محبوبیت خاصی در بین کاربران برخوردار است، در نسخه 4 تیم‌یار سعی شده قابلیت های پرکاربرد تلگرام با تیم‌یار یکپارچه گردد. از جمله تازه‌ترین این تغییرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش لیست گفتگو ها به همراه فیلترهای خصوصی، گروهی، کانال و بایگانی
  • ایجاد اتصال اسم فرد در چت خصوصی به پرونده مشتری (CRM)
  • صفحه نمایش اطلاعات گفتگوی خصوصی و گروهی
  • نمایش افراد حاضر در بالای صفحه چت‌های گروهی
  • نمایش گفتگو ها مانند UI تلگرام
  • ایجاد چت خصوصی و گروهی
  • ضبط و ارسال ویدیوی سلفی
  • تغییر ساختار به وب سوکت
  • جستجو در لیست گفتگوها
  • ضبط و ارسال صدا

در تصویر زیر، لیست ماژول‌هایی که در این بروزرسانی مهم دارای قابلیت هم بوده اند را مشاهده میکنید، که با کلیک روی آیکن هریک از آن‌ها، جزئیات تغییرات در «پورتال باشگاه مشتریان تیم‌یار»، در بخش «به‌روز‌رسانی های سال 1399» نمایش داده می‌شود. (برای مشاهده قابلیت ها لازم است عضو یا مشتری باشگاه مشتریان تیم یار باشید)

 

 

توسعه مدیریت هوشمند یکپارچه کسب و کار

( تعرفه‌های تیم‌یار ابری )
{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}