دنیای بازاریابی امروز به یک دنیایی با تحولات گسترده و سریع در تمام ابعاد تبدیل شده است، وضعیت امروز تجارت، نشانی از جهانی شدن این فرآیند دارد؛ فرآیندی که منجر به حضور و رقابتی وسیع در ظرفیت‌های مختلف تجاری شده است بازار پررقابت امروزی، شرکت‌ها را وادار کرده است که مبحث فروش را مهم‌ترین و اصلی‌ترین بحث تجاری خود قرار دهند و تنها از نیروهای فروش خبره برای فروش کالاهای خود استفاده کنند.

بر همین مبنا و با نگاهی نو به مبحث فروش می‌توان با ایده‌ها و برنامه‌های جدید، بر پایه دانش و فن در بازارهای رقابتی امروزه قد علم کرد لذا شرکت تیم‌یار کیش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بر بخش فروش خود سرمایه‌گذاری و تکیه کرده است.

بر همین اساس در این گزارش با مدیر فروش این شرکت دانش بنیان مصاحبه شده و در مورد برنامه‌ها و اهداف این بخش صحبت شده است.

محمود کیارستمی با اشاره به نوع فعالیت بخش فروش شرکت تیم‌یار کیش گفت؛ عمده فعالیت بخش فروش در حیطه معرفی محصول و به روزرسانی نحوه ارائه آن است که تلاش می‌شود تمامی روش‌ها و مصادیق عینی برای درک بهتر توانایی‌های نرم افزار ارائه شود.

 

 

وی ادامه داد؛ در همین راستا سعی می‌شود نیاز سنجی مناسبی در جلسه دمو و پیشتر از آن نسبت به تجارت مشتری کسب شده و در لحظه با توانائی‌های نرم‌افزار تطبیق داده شود، این موضوع به سرعت عمل،تیز هوشی و شناخت بازار احتیاج دارد و کلیه این فرآیندها باید به زبان قابل درک برای مشتری تبدیل و در جلسه مطرح شود.

کیارستمی به برنامه‌های هدف گذاری شده توسط بخش فروش تیم‌یار اشاره و تصریح کرد؛ سعی شده در خصوص کسب و کارهای مختلف، تسلط کارشناسان واحد فروش به روز و افزایش یابد تا در درک بهتر نیازهای مشتری بتوان قویتر عمل کرد.

وی افزود؛ یکی از دغدغه‌های واحد فروش تشریح و تفهیم معنای یکپارچگی (ERP)  است که متأسفانه به دلیل عدم نظارت مناسب در این حوزه ادعای یکپارچگی حتی در نرم افزارهای تحت ویندوز نیز وجود دارد و از خلاء اطلاعاتی موجود در بازار  استفاده‌های سوء شده و موجب گمراهی متقاضیان این راهکار شده است.

مدیر فروش تیم‌یار خاطرنشان کرد؛ ایجاد فرهنگ یکپارچگی، نیاز اساسی بازار است که واحد فروش تیم‌یار سعی دارد در برنامه‌های آتی خود از سطح جلسات معرفی محصول، آن را فراتر برده و در این راستا قدم‌های مناسبی بر دارد.

کیارستمی تصریح کرد؛ با توجه به رشد سرسام آور تکنولوژی و بلوغ سازمان‌های متفاوت، آنچه مشخص است بازاریابی ابزارهایی همچون نرم افزار تیم‌یار است که دیگر متکی به تکرار بصری و یا شنیداری نبوده و هدایت نیاز موجود سازمان‌ها به سمت مسیر درست خود، عین بازاریابی است و قسمت مهم این مسیر، تفکیک درست از نادرست و ارائه واقعیت ها است.

مدیر فروش ادامه داد؛ همانطور که قبلا اشاره شد ادعای یکپارچگی در بازار فعلی به نوعی تبدیل به شعار بدون توجه به تعریف درست آن شده است؛ آنچه در بازاریابی باید انجام داد مشخص کردن این مفهوم و ساختن فرهنگ مناسب آن است، تیم‌یار با توجه به ماهیت تکنوژیک خود از روش‌های هدایت بازار همسو با نهاد خود استفاده کرده که در صدر آن می‌توان به دیجیتال مارکتینگ اشاره کرد؛ از همین رو مشتریان از درگاه‌های آنلاین امکان درخواست دمو،چت،پرسش و پاسخ در هر لحظه از شبانه روز را دارند.

ارائه خدمات مناسب مساوی است با حقیقت بخشی به ادعاهای مطرح شده از دید مشتری 

وی گفت؛ از دیگر موارد مهم و قابل تأمل در حوزه انتخاب و خرید نرم افزار ERP، بزرگی پروژه در مقیاس تغییرات آتی پس از خرید است و باید در نظر گرفت که نرم افزار یکپارچه تحت وب؛ روح مجموعه و خون جاری درون تمامی واحدهای یک پیکره اقتصادی خواهد بود، براین اساس نیاز به یک حمیت کلی و هدف زیر بنائی به دستور و استراتژی مدیریت است.

کیارستمی خاطرنشان کرد؛ تیم‌یار تجربه کرده است تا زمانی که یک مجموعه تجاری در فرآیند پیاده سازی و استفاده از نرم افزار با دید هدف و نتیجه گرائی با دستور مستقیم تیم مدیریت ارشد پا به عرصه تغییر نگذارد، نباید انتظار نتایج مناسب و بهره‌وری کامل داشته باشد.

وی شناخت، نیازسنجی، تطابق، معرفی محصول با رویکرد تجسم تصویر پیش رو، پیگیری و رفع دغدغه‌ها را مراحل مهم جذب تا فروش عنوان کرد و گفت؛ به علت وسعت بسیار بالای نرم افزار یکپارچه تحت وب تیم‌یار و همچنین گستردگی کسب و کارهای نیازمند نرم افزارهای ERP مجموعه تیم‌یار در شکل یک کل واحد در امر فروش عمل می‌کند و آنچه مشخص است در نوک پیکان تیم فروش قراردارد ولیکن در هر زمان که لازم باشد واحدهای دیگر در کنار فروش نقش تکمیلی خود را ایفا می‌کنند و بر همین اساس می‌توان به حضور پر رنگ تیم تولید، تیم استقرار و پشتیبانی و همچنین تیم IT اشاره کرد.

مدیر فروش تیم‌یار با اشاره به هدف پیش روی این واحد گفت؛  هدف ما تمرکز بر بستر فروش ابری تیم یار بوده که پیش نیاز آن فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای شناخت کافی و متمایز کردن آن از سرویس هایی مانند  saas و مواردی شبیه به آن  است.

 

توسعه مدیریت هوشمند یکپارچه کسب و کار

( تعرفه‌های تیم‌یار ابری )

 

وی در پایان با اشاره به خدمات پس از فروش عنوان کرد؛ آنچه مشخص است فروش نرم افزار بدون خدمات پشتیبانی بی معناست چرا که یک بال فروش قطعا خدمات پس از آن است که به عنوان فاکتور اساسی در تکمیل ادعاهای طرح شده واحد فروش در جلسات دمو است؛ خدمات مناسب، ادعاهای مطرح شده از دید مشتری را تبدیل به حقیقت می کند.

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}