با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی خانواده بزرگ‌ تیم‌یار

همانطور که پیش تر در خبری جداگانه در رابطه با ورود نرم‌افزار ERP تیم‌یار به دنیای میکروسرویس‌ها وعده داده شد، امروز مفتخریم این مژده را به شما همراهان عزیز بدهیم که نسخه تکامل یافته معماری جدید تیم یار در پنجمین بروزرسانی این نرم افزار در سال 1400 انتشار یافت. 

لازم به توضیح است که شکل گیری این معماری جدید، از حدود 2 سال قبل آغاز و در نیمه ی سال 99، نگارش اولیه آن رونمایی و عرضه گردید که پیش‌تر در خبری تحت عنوان "مهمترین و هفتمین بروزرسانی تیم یار در سال ۱۳۹۹" به آن پرداخته شد. در این مسیر، با تحقیق و توسعه (R&D) و همینطور کار و تلاش مستمر، توانستیم بر چالش ها و موانع موجود غلبه و در راستای تکامل بخشیدن به معماری جدید تیم یار قدم برداریم. اکنون بعد از 6 ماه نوآوری و پشتکار در واحد توسعه نرم افزار، فاز نهایی این هدف نیز محقق شد و ثمره ی آن در این نسخه، برای همراهان خانواده تیم یار در دسترس قرار گرفته است. 

بخش مهمی از هدف تیم‌یار در بروزرسانی به نسخه 4، بهینه‌سازی روند ردیابی، تشخیص خطا (Error Detection)، به حداقل رساندن انتشار خطا (Error Propagation) و همینطور تسهیل فرآیند برطرف کردن مشکلات در نرم افزار بوده است. در همین راستا، اکنون هریک از ماژول‌های تیم‌یار در قالب برنامه اجرایی مستقل در ویندوز به اجرا درمی‌آیند و روش های ارتباطی متعددی جهت کارکرد یکپارچه ماژول‌ها با یکدیگر به کار گرفته شده است. به عنوان مثال، در صورتی که یک ماژول بنا به هر دلیلی دچار مشکل شود، این موضوع منجر به توقف کامل تیم یار نمی شود و دیگر ماژول‌های وابسته می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

ارائه این نسخه از تیم یار، نیازمند تغییرات گسترده ای در تمامی ماژول ها بوده و همچنین در کنار این موضوع، بخش های مختلفی از چندین ماژول نیز بازنویسی (Refactoring) و بهینه سازی شده است. لذا از دیگر مزایای این نسخه، می توان به افزایش سرعت بارگذاری اولیه و کارکرد سیستم، کاهش هزینه های نگهداری و ... اشاره کرد. این تغییر اساسی و بنیادین، مقدمه‌ای بر اهداف آینده تیم یار از جمله: امکان سرویس دهی در مقیاس های بسیار بالا، بالا بردن سطح دسترسی پذیری و ارائه نسل جدید خدمات ابری بوده است.

در اینجا جا دارد که از شما همراهان همیشگی خدمات مختلف تیم‌یار کمال تشکر را داشته باشیم که در تمام این مدت ما را در این مسیر پرفراز و نشیب همراهی کرده‌اید. در ادامه به برخی از تغییرات مهم و اساسی این نسخه خواهیم پرداخت:

  • فراهم شدن امکان کارکرد ماژول‌ها در سناریوهایی همچون وقوع خطا یا شکست در ماژول‌های وابسته با تغییر در ساختار APIها و ارتباط ماژول ها
  • بازنویسی کدها و بهینه‌سازی بخش های مختلف به منظور افزایش سرعت در دسترسی به داده‌ها و انجام عملیات
  • تغییرات زیرساختی به منظور فراهم شدن امکان ارائه نسل جدید و کم هزینه تر سرویس تیم‌یار ابری
  • تغییر در شیوه کش کردن داده ها و مدیریت آن ها سمت پایگاه داده
  • تغییر یافتن ساختار ماژول‌ها از DLL به EXE (فایل اجرایی مستقل)

در تصویر زیر، لیست ماژول‌هایی که در این بروزرسانی مهم دارای قابلیت هم بوده اند را مشاهده میکنید، که با کلیک روی آیکن هریک از آن‌ها، جزئیات تغییرات در «پورتال باشگاه مشتریان تیم‌یار»، در بخش «به‌روز‌رسانی‌های سال 1399 به بعد» نمایش داده می‌شود. (برای مشاهده قابلیت ها لازم است عضو یا مشتری باشگاه مشتریان تیم یار باشید)

 

          

 

 توسعه مدیریت هوشمند یکپارچه کسب و کار

( تعرفه‌های تیم‌یار ابری )

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}