برنامه ها و اهداف تیم توسعه ساختاری تیم یار

 

در این خبر، گزارشی از فعالیت های تیم توسعه ساختاری نرم افزار مدیریت کسب و کار تیم یار ارائه شده است.

تیم توسعه ساختاری تیم‌یار برای ارائه نسخه های هسته تیم‌یار دارای برنامه زمانبندی منظمی می باشد و در هر فصل 5 نسخه از نرم افزار ارائه می گردد. اولین نسخه هسته تیم‌یار در اول بهمن ماه سال 93 ارائه شد. از آن به بعد، طبق روال و به صورت منظم این پروسه در حال انجام می باشد؛ به طوریکه تا پایان آذر سال 95، 40 نسخه از هسته تیم‌یار ارائه گردیده است. تحویل نسخه ها معمولا روزهای یکشنبه و فاصله بین ارائه 2 تا 3 هفته می باشد.

همراه با هر نسخه سندی ارائه می شود که کلیه تغییرات آن نسخه را اعلام می دارد. به علاوه، همراه با هر نسخه از هسته تیم‌یار SDK (Software Development Kit) نیز برای استفاده برنامه نویسان تیم‌ توسعه کاربردی جهت سازگار نمودن ماژول های کاربردی با هسته تیم‌یار، ارائه می شود.

در هر نسخه علاوه بر رفع مشکلات احتمالی، قابلیت های جدیدی نیز به هسته تیم‌یار اضافه می شود. هسته تیم‌یار به صورت پایه از ماژول های ساختاری زیر تشکیل شده است:

 

ماژول هسته (CORE)

​ماژول داشبورد (خانه) (HOME)

ماژول مدیر سیستم  (ADMINISTRATION)

ماژول پروفایل  (PROFILE)


از اواسط سال 94، تیم توسعه ساختاری تحقیقات خود را برای تغییر GUI تیم‌یار و سوق دادن آن به سمت ریسپانسیو (Responsive) آغاز نمود. انتقال ماژول های ساختاری در بهار 95 به پایان رسید و از آن پس انتقال برخی ماژول های کاربردی در برنامه تیم توسعه ساختاری قرار گرفته و در حال انجام می باشد.

از مردادماه سال جاری، تمرکز تیم توسعه ساختاری (علاوه بر اضافه نمودن قابلیت های جدید) بیشتر بر روی بالا بردن سطح امنیتی تیم‌یار و تطابق آن با استاندارد بین المللی ISO 15408 بوده است. از این رو کارشناسان تیم توسعه ساختاری با بررسی پروفایل حفاظتی مربوطه، تلاش در برآورده ساختن الزامات امنیتی و کسب گواهینامه امنیت از مراکز مربوطه را دارند.

از دیگر برنامه های در دست انجام تیم توسعه ساختاری، ارائه نرم افزار اندروید تیم‌یار می باشد. هدف از تولید این نرم افزار، سهولت استفاده کاربرانی است که با استفاده از موبایل ها و تبلت های اندرویدی با تیم‌یار کار می کنند.

 

موانع و راه حل ها

با توجه به اینکه تعداد صفحات نرم افزار تیم‌یار و همچنین تغییرات آنها بسیار زیاد است، امکان بازنویسی یک نرم افزار مستقل برای موبایل وجود ندارد. به همین دلیل، در GUI2 نرم افزار به صورت ریسپانسیو (Responsive) طراحی شده تا در تمامی ابزارها تجربه کاربری مناسبی را ارائه دهد.

اپلیکیشن ارائه شده دربرگیرنده مرورگری است که نرم افزار تیم‌یار را در خود باز می کند و کاربران فقط با کلیک بر روی app می توانند به نرم افزار تیم‌یار دسترسی داشته باشند.

ویژگی ها

  • پروسه authentication به صورت خودکار با سرور تیم‌یار انجام می شود و کاربر نیاز ندارد در هر بار باز کردن برنامه، رمز عبور خود را وارد نماید
  • امکان انتخاب زبان های مختلف
  • یکپارچه سازی اعلان های نرم افزار با اعلان های اندروید
  • امکان ثبت مکان کاربر با استفاده از GPS نرم افزار موبایل
  • محدود کردن کاربران به یک ابزار، به گونه ای که فقط با استفاده از app و تنها با همین ابزار بتوانند به تیم‌یار وصل شوند
  • و ...
{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}